27 Publikationen

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[27]
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2911884
A mechanism for aggregating association network data: An application to brand concept maps
Böger D, Kottemann P, Meißner M, Decker R (2017)
Journal of Business Research 79(October 2017): 90-106.
PUB | DOI | WoS
 
[26]
2015 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919751
Using Cluster Analysis for the Identification of Heterogeneous Brand Images
Böger D, Kottemann P, Decker R, Meißner M (2015)
In: European Conference on Data Analysis 2015, Book of Abstracts.
PUB
 
[25]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2722839
The Benefits of Computer-Based Brand Concept Mapping
Meißner M, Kottemann P, Decker R, Scholz S (2015)
Schmalenbach Business Review 67(4): 430-453.
PUB
 
[24]
2015 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2722434
Does empowering consumers backfire in the context of technology brands like Nokia?
Meißner M, Haurand MD, Stummer C (2015)
In: Proceedings of the 44th European Marketing Academy Conference (EMAC). 1-7.
PUB
 
[23]
2015 | Monographie | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495258
Marketing: Eine entscheidungsorientierte Einführung
Decker R, Kroll F, Meißner M, Wagner R (2015)
Berlin: Springer.
PUB
 
[22]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2680496
On the Influence of Context-Based Complexity on Information Search Patterns: An Individual Perspective
Pfeiffer J, Meißner M, Brandstätter E, Riedl R, Decker R, Rothlauf F (2014)
Journal of Neuroscience, Psychology, and Economics 7(2): 103-124.
PUB | DOI | WoS
 
[21]
2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2632819
Mobile eyetracking for decision analysis at the point-of-sale: Requirements from the perspectives of marketing research and human-computer interaction
Meißner M, Pfeiffer J, Pfeiffer T (2013)
In: Proceedings of the First International Workshop on Solutions for Automatic Gaze-Data Analysis 2013 (SAGA 2013). Pfeiffer T, Essig K (Eds); Bielefeld, Germany: Center of Excellence Cognitive Interaction Technology: 10-13.
PUB | DOI
 
[20]
2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2578942 OA
Mobile recommendation agents making online use of visual attention information at the point of sale
Pfeiffer T, Pfeiffer J, Meißner M (2013)
In: Proceedings of the Gmunden Retreat on NeuroIS 2013. Davis F, Riedl R, Jan vom B, Léger P-M, Randolph A (Eds); 3-3.
PUB | PDF
 
[19]
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547588 PUB | DOI | WoS
 
[18]
2013 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2663250
Brand Concept Maps in Computer-Aided Interviews – Challenges, Benefits, and Empirical Findings
Kottemann P, Meißner M, Decker R (2013)
Presented at the 35th ISMS Marketing Science Conference, Istanbul, Türkei.
PUB
 
[17]
2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495295
First Jointly, Then Separately: A New Approach to Address Complexity in Product Evaluations
Meißner M, Scholz S, Decker R (2013)
In: European Advances in Consumer Research, Vol. 9. Bradshaw A, Hackley C, Maclaran P (Eds); Duluth, Minn.
PUB
 
[16]
2012 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547634
The Influence of Context-based Complexity in CBC Choice Tasks
Pfeiffer J, Meißner M, Brandstätter E, Riedl R, Rothlauf F (2012)
Universität Mainz.
PUB
 
[15]
2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547632
Measuring Brand Concept Maps in Computer-Aided Interviews
Meißner M, Kottemann P, Decker R (2012)
In: Proceedings of the Australian New Zealand Marketing Conference (ANZMAC) 2012. CD-ROM.
PUB
 
[14]
2011 | Dissertation | PUB-ID: 2436861 PUB
 
[13]
2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495302
Using Eyetracking and Mouselab to Examine How Respondents Process Information in Choice-based Conjoint Analysis
Meißner M, Scholz S, Decker R (2011)
In: Proceedings of the Sawtooth Software Conference 2010, Newport Beach, California. 151-170.
PUB
 
[12]
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495307 PUB | DOI
 
[11]
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495309
An Adaptive Algorithm for Pairwise Comparison-based Preference Measurement
Meißner M, Decker R, Scholz S (2011)
Journal of Multi-Criteria Decision Analysis 17(5-6): 167-177.
PUB | DOI
 
[10]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1967972
Eye-tracking information processing in choice-based conjoint analysis
Meißner M, Decker R (2010)
International Journal of Market Research 52(5): 593-610.
PUB | DOI | WoS
 
[9]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920783
Measuring Consumer Preferences for Complex Products: A Compositional Approach Based on Paired Comparisons
Scholz S, Meißner M, Decker R (2010)
Journal of Marketing Research 47(4): 685-698.
PUB | DOI | WoS
 
[8]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920781 PUB
 
[7]
2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920784
An Empirical Comparison of CBC and AHP for Measuring Consumer Preferences
Meißner M, Decker R (2009)
In: Proceedings of Tenth International Symposium on Analytic Hierarchy Process (ISAHP 2009). Tjader T (Ed); University of Pittsburgh, USA: Creative Decisions Foundation.
PUB
 
[6]
2008 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920789
AHP versus ACA – An Empirical Comparison
Meißner M, Scholz S, Decker R (2008)
In: Data Analysis, Machine Learning and Applications. Preisach C, Burkhardt H, Schmidt-Thieme L, Decker R (Eds); , 1. Berlin Heidelberg: Springer: 447-454.
PUB | DOI
 
[5]
2008 | Lexikoneintrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920797
Multimedia for Direct Marketing
Wagner R, Meißner M (2008)
In: Encyclopedia of Multimedia Technology and Networking. Pagani M (Ed); 2nd ed. IGI Global: 978-985.
PUB
 
[4]
2008 | Lexikoneintrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920800
Marketing Research using Multimedia Technologies
Meißner M, Scholz S, Wagner R (2008)
In: Encyclopedia of Multimedia Technology and Networking. Pagani M (Ed); 2nd ed. IGI Global: 880-886.
PUB
 
[3]
2008 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 1635597
Eye-tracking decision behaviour in choice-based conjoint analysis
Meißner M, Essig K, Pfeiffer T, Decker R, Ritter H (2008)
Perception 37(Suppl. 1): 97-97.
PUB | WoS
 
[2]
2008 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920786
Detecting and Debugging Erroneous Statements in Pairwise Comparison Matrices
Decker R, Meißner M, Scholz S (2008)
In: Operations Research Proceedings 2007: Selected Papers of the Annual International Conference of the German Operations Research Society (GOR). Kalcsics J, Nickel S (Eds); , 1. Berlin Heidelberg: Springer: 277-282.
PUB | DOI
 
[1]
2006 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1872121
Robust Preference Measurement: A Simulation Study of Erroneous and Ambiguous Judgement's Impact on AHP and Conjoint Analysis
Scholz S, Meißner M, Wagner R (2006)
In: Operations Research Proceedings 2005. Haasis H-D, Kopfer H, Schönberger J (Eds); Berlin: Springer: 613-618.
PUB
 

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2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2911884
A mechanism for aggregating association network data: An application to brand concept maps
Böger D, Kottemann P, Meißner M, Decker R (2017)
Journal of Business Research 79(October 2017): 90-106.
PUB | DOI | WoS
 
[26]
2015 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919751
Using Cluster Analysis for the Identification of Heterogeneous Brand Images
Böger D, Kottemann P, Decker R, Meißner M (2015)
In: European Conference on Data Analysis 2015, Book of Abstracts.
PUB
 
[25]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2722839
The Benefits of Computer-Based Brand Concept Mapping
Meißner M, Kottemann P, Decker R, Scholz S (2015)
Schmalenbach Business Review 67(4): 430-453.
PUB
 
[24]
2015 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2722434
Does empowering consumers backfire in the context of technology brands like Nokia?
Meißner M, Haurand MD, Stummer C (2015)
In: Proceedings of the 44th European Marketing Academy Conference (EMAC). 1-7.
PUB
 
[23]
2015 | Monographie | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495258
Marketing: Eine entscheidungsorientierte Einführung
Decker R, Kroll F, Meißner M, Wagner R (2015)
Berlin: Springer.
PUB
 
[22]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2680496
On the Influence of Context-Based Complexity on Information Search Patterns: An Individual Perspective
Pfeiffer J, Meißner M, Brandstätter E, Riedl R, Decker R, Rothlauf F (2014)
Journal of Neuroscience, Psychology, and Economics 7(2): 103-124.
PUB | DOI | WoS
 
[21]
2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2632819
Mobile eyetracking for decision analysis at the point-of-sale: Requirements from the perspectives of marketing research and human-computer interaction
Meißner M, Pfeiffer J, Pfeiffer T (2013)
In: Proceedings of the First International Workshop on Solutions for Automatic Gaze-Data Analysis 2013 (SAGA 2013). Pfeiffer T, Essig K (Eds); Bielefeld, Germany: Center of Excellence Cognitive Interaction Technology: 10-13.
PUB | DOI
 
[20]
2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2578942 OA
Mobile recommendation agents making online use of visual attention information at the point of sale
Pfeiffer T, Pfeiffer J, Meißner M (2013)
In: Proceedings of the Gmunden Retreat on NeuroIS 2013. Davis F, Riedl R, Jan vom B, Léger P-M, Randolph A (Eds); 3-3.
PUB | PDF
 
[19]
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547588 PUB | DOI | WoS
 
[18]
2013 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2663250
Brand Concept Maps in Computer-Aided Interviews – Challenges, Benefits, and Empirical Findings
Kottemann P, Meißner M, Decker R (2013)
Presented at the 35th ISMS Marketing Science Conference, Istanbul, Türkei.
PUB
 
[17]
2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495295
First Jointly, Then Separately: A New Approach to Address Complexity in Product Evaluations
Meißner M, Scholz S, Decker R (2013)
In: European Advances in Consumer Research, Vol. 9. Bradshaw A, Hackley C, Maclaran P (Eds); Duluth, Minn.
PUB
 
[16]
2012 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547634
The Influence of Context-based Complexity in CBC Choice Tasks
Pfeiffer J, Meißner M, Brandstätter E, Riedl R, Rothlauf F (2012)
Universität Mainz.
PUB
 
[15]
2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547632
Measuring Brand Concept Maps in Computer-Aided Interviews
Meißner M, Kottemann P, Decker R (2012)
In: Proceedings of the Australian New Zealand Marketing Conference (ANZMAC) 2012. CD-ROM.
PUB
 
[14]
2011 | Dissertation | PUB-ID: 2436861 PUB
 
[13]
2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495302
Using Eyetracking and Mouselab to Examine How Respondents Process Information in Choice-based Conjoint Analysis
Meißner M, Scholz S, Decker R (2011)
In: Proceedings of the Sawtooth Software Conference 2010, Newport Beach, California. 151-170.
PUB
 
[12]
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495307 PUB | DOI
 
[11]
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495309
An Adaptive Algorithm for Pairwise Comparison-based Preference Measurement
Meißner M, Decker R, Scholz S (2011)
Journal of Multi-Criteria Decision Analysis 17(5-6): 167-177.
PUB | DOI
 
[10]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1967972
Eye-tracking information processing in choice-based conjoint analysis
Meißner M, Decker R (2010)
International Journal of Market Research 52(5): 593-610.
PUB | DOI | WoS
 
[9]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920783
Measuring Consumer Preferences for Complex Products: A Compositional Approach Based on Paired Comparisons
Scholz S, Meißner M, Decker R (2010)
Journal of Marketing Research 47(4): 685-698.
PUB | DOI | WoS
 
[8]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920781 PUB
 
[7]
2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920784
An Empirical Comparison of CBC and AHP for Measuring Consumer Preferences
Meißner M, Decker R (2009)
In: Proceedings of Tenth International Symposium on Analytic Hierarchy Process (ISAHP 2009). Tjader T (Ed); University of Pittsburgh, USA: Creative Decisions Foundation.
PUB
 
[6]
2008 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920789
AHP versus ACA – An Empirical Comparison
Meißner M, Scholz S, Decker R (2008)
In: Data Analysis, Machine Learning and Applications. Preisach C, Burkhardt H, Schmidt-Thieme L, Decker R (Eds); , 1. Berlin Heidelberg: Springer: 447-454.
PUB | DOI
 
[5]
2008 | Lexikoneintrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920797
Multimedia for Direct Marketing
Wagner R, Meißner M (2008)
In: Encyclopedia of Multimedia Technology and Networking. Pagani M (Ed); 2nd ed. IGI Global: 978-985.
PUB
 
[4]
2008 | Lexikoneintrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920800
Marketing Research using Multimedia Technologies
Meißner M, Scholz S, Wagner R (2008)
In: Encyclopedia of Multimedia Technology and Networking. Pagani M (Ed); 2nd ed. IGI Global: 880-886.
PUB
 
[3]
2008 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 1635597
Eye-tracking decision behaviour in choice-based conjoint analysis
Meißner M, Essig K, Pfeiffer T, Decker R, Ritter H (2008)
Perception 37(Suppl. 1): 97-97.
PUB | WoS
 
[2]
2008 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920786
Detecting and Debugging Erroneous Statements in Pairwise Comparison Matrices
Decker R, Meißner M, Scholz S (2008)
In: Operations Research Proceedings 2007: Selected Papers of the Annual International Conference of the German Operations Research Society (GOR). Kalcsics J, Nickel S (Eds); , 1. Berlin Heidelberg: Springer: 277-282.
PUB | DOI
 
[1]
2006 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1872121
Robust Preference Measurement: A Simulation Study of Erroneous and Ambiguous Judgement's Impact on AHP and Conjoint Analysis
Scholz S, Meißner M, Wagner R (2006)
In: Operations Research Proceedings 2005. Haasis H-D, Kopfer H, Schönberger J (Eds); Berlin: Springer: 613-618.
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