29 Publikationen

Alle markieren

  • [29]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2967258
    Klostermann J, Meißner M, Max A, Decker R. Presentation of Celebrities’ Private Lives through Visual Social Media. Journal of Business Research. 2023;156: 113524.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [28]
    2021 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2953097
    Klostermann J, Meißner M, Max A, Decker R. How can celebrities become popular on social media? The importance of self-disclosure and endorsement. In: Proceedings of the 50th European Marketing Academy (EMAC) Conference. 2021.
    PUB
     
  • [27]
    2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2911884
    Böger D, Kottemann P, Meißner M, Decker R. A mechanism for aggregating association network data: An application to brand concept maps. Journal of Business Research. 2017;79(October 2017):90-106.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [26]
    2015 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2722434
    Meißner M, Haurand MD, Stummer C. Does empowering consumers backfire in the context of technology brands like Nokia? In: Proceedings of the 44th European Marketing Academy Conference (EMAC). 2015: 1-7.
    PUB
     
  • [25]
    2015 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919751
    Böger D, Kottemann P, Decker R, Meißner M. Using Cluster Analysis for the Identification of Heterogeneous Brand Images. In: European Conference on Data Analysis 2015, Book of Abstracts. 2015.
    PUB
     
  • [24]
    2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2722839
    Meißner M, Kottemann P, Decker R, Scholz S. The Benefits of Computer-Based Brand Concept Mapping. Schmalenbach Business Review. 2015;67(4):430-453.
    PUB
     
  • [23]
    2015 | Monographie | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495258
    Decker R, Kroll F, Meißner M, Wagner R. Marketing: Eine entscheidungsorientierte Einführung. Berlin: Springer; 2015.
    PUB
     
  • [22]
    2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2680496
    Pfeiffer J, Meißner M, Brandstätter E, Riedl R, Decker R, Rothlauf F. On the Influence of Context-Based Complexity on Information Search Patterns: An Individual Perspective. Journal of Neuroscience, Psychology, and Economics. 2014;7(2):103-124.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [21]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2632819
    Meißner M, Pfeiffer J, Pfeiffer T. Mobile eyetracking for decision analysis at the point-of-sale: Requirements from the perspectives of marketing research and human-computer interaction. In: Pfeiffer T, Essig K, eds. Proceedings of the First International Workshop on Solutions for Automatic Gaze-Data Analysis 2013 (SAGA 2013). Bielefeld, Germany: Center of Excellence Cognitive Interaction Technology; 2013: 10-13.
    PUB | DOI
     
  • [20]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2578942 OA
    Pfeiffer T, Pfeiffer J, Meißner M. Mobile recommendation agents making online use of visual attention information at the point of sale. In: Davis F, Riedl R, Jan vom B, Léger P-M, Randolph A, eds. Proceedings of the Gmunden Retreat on NeuroIS 2013. 2013: 3-3.
    PUB | PDF
     
  • [19]
    2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547588
    Meißner M, Heinzle S, Decker R. Not Worth the Extra Cost? Diluting the Differentiation Ability of Highly Rated Products by Altering the Meaning of Rating Scale Levels. Journal of Consumer Behaviour. 2013;12(3):223-231.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [18]
    2013 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2663250
    Kottemann P, Meißner M, Decker R. Brand Concept Maps in Computer-Aided Interviews – Challenges, Benefits, and Empirical Findings. Presented at the 35th ISMS Marketing Science Conference, Istanbul, Türkei.
    PUB
     
  • [17]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495295
    Meißner M, Scholz S, Decker R. First Jointly, Then Separately: A New Approach to Address Complexity in Product Evaluations. In: Bradshaw A, Hackley C, Maclaran P, eds. European Advances in Consumer Research, Vol. 9. Duluth, Minn.; 2013.
    PUB
     
  • [16]
    2012 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547634
    Pfeiffer J, Meißner M, Brandstätter E, Riedl R, Rothlauf F. The Influence of Context-based Complexity in CBC Choice Tasks. Universität Mainz; 2012.
    PUB
     
  • [15]
    2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547632
    Meißner M, Kottemann P, Decker R. Measuring Brand Concept Maps in Computer-Aided Interviews. In: Proceedings of the Australian New Zealand Marketing Conference (ANZMAC) 2012. 2012: CD-ROM.
    PUB
     
  • [14]
    2011 | Dissertation | PUB-ID: 2436861
    Meißner M. Präferenzmessung für komplexe Produkte und Dienstleistungen. Bielefeld; 2011.
    PUB
     
  • [13]
    2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495302
    Meißner M, Scholz S, Decker R. Using Eyetracking and Mouselab to Examine How Respondents Process Information in Choice-based Conjoint Analysis. In: Proceedings of the Sawtooth Software Conference 2010, Newport Beach, California. 2011: 151-170.
    PUB
     
  • [12]
    2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495307
    Meißner M, Decker R, Adam N. Ein empirischer Validitätsvergleich zwischen Adaptive Self-Explicated Approach (ASE), Pairwise Comparison-based Preference Measurement (PCPM) und Adaptive Conjoint Analysis (ACA). Zeitschrift für Betriebswirtschaft. 2011;81(4):423-446.
    PUB | DOI
     
  • [11]
    2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495309
    Meißner M, Decker R, Scholz S. An Adaptive Algorithm for Pairwise Comparison-based Preference Measurement. Journal of Multi-Criteria Decision Analysis. 2011;17(5-6):167-177.
    PUB | DOI
     
  • [10]
    2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1967972
    Meißner M, Decker R. Eye-tracking information processing in choice-based conjoint analysis. International Journal of Market Research. 2010;52(5):593-610.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [9]
    2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920783
    Scholz S, Meißner M, Decker R. Measuring Consumer Preferences for Complex Products: A Compositional Approach Based on Paired Comparisons. Journal of Marketing Research. 2010;47(4):685-698.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [8]
    2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920781
    Meißner M, Decker R, Pfeiffer J. Ein empirischer Vergleich der Prozessaufzeichnungsmethoden Mouselab und Eyetracking bei Präferenzmessungen mittels Choice-based Conjoint-Analyse. Marketing ZFP. 2010;32(3):135-145.
    PUB
     
  • [7]
    2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920784
    Meißner M, Decker R. An Empirical Comparison of CBC and AHP for Measuring Consumer Preferences. In: Tjader T, ed. Proceedings of Tenth International Symposium on Analytic Hierarchy Process (ISAHP 2009). University of Pittsburgh, USA: Creative Decisions Foundation; 2009.
    PUB
     
  • [6]
    2008 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920789
    Meißner M, Scholz S, Decker R. AHP versus ACA – An Empirical Comparison. In: Preisach C, Burkhardt H, Schmidt-Thieme L, Decker R, eds. Data Analysis, Machine Learning and Applications. Vol 1. Berlin Heidelberg: Springer; 2008: 447-454.
    PUB | DOI
     
  • [5]
    2008 | Lexikoneintrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920797
    Wagner R, Meißner M. Multimedia for Direct Marketing. In: Pagani M, ed. Encyclopedia of Multimedia Technology and Networking. 2nd ed. IGI Global; 2008: 978-985.
    PUB
     
  • [4]
    2008 | Lexikoneintrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920800
    Meißner M, Scholz S, Wagner R. Marketing Research using Multimedia Technologies. In: Pagani M, ed. Encyclopedia of Multimedia Technology and Networking. 2nd ed. IGI Global; 2008: 880-886.
    PUB
     
  • [3]
    2008 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 1635597
    Meißner M, Essig K, Pfeiffer T, Decker R, Ritter H. Eye-tracking decision behaviour in choice-based conjoint analysis. Perception. 2008;37(Suppl. 1):97-97.
    PUB | WoS
     
  • [2]
    2008 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920786
    Decker R, Meißner M, Scholz S. Detecting and Debugging Erroneous Statements in Pairwise Comparison Matrices. In: Kalcsics J, Nickel S, eds. Operations Research Proceedings 2007: Selected Papers of the Annual International Conference of the German Operations Research Society (GOR). Vol 1. Berlin Heidelberg: Springer; 2008: 277-282.
    PUB | DOI
     
  • [1]
    2006 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1872121
    Scholz S, Meißner M, Wagner R. Robust Preference Measurement: A Simulation Study of Erroneous and Ambiguous Judgement's Impact on AHP and Conjoint Analysis. In: Haasis H-D, Kopfer H, Schönberger J, eds. Operations Research Proceedings 2005. Berlin: Springer; 2006: 613-618.
    PUB
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung