29 Publikationen
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2021 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2953097Klostermann J, Meißner M, Max A, Decker R (2021)PUB
How can celebrities become popular on social media? The importance of self-disclosure and endorsement.
In: Proceedings of the 50th European Marketing Academy (EMAC) Conference. . -
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2015 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2722434Meißner M, Haurand MD, Stummer C (2015)PUB
Does empowering consumers backfire in the context of technology brands like Nokia?
In: Proceedings of the 44th European Marketing Academy Conference (EMAC). 1-7. -
2015 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919751Böger D, Kottemann P, Decker R, Meißner M (2015)PUB
Using Cluster Analysis for the Identification of Heterogeneous Brand Images.
In: European Conference on Data Analysis 2015, Book of Abstracts. . -
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2722839Meißner M, Kottemann P, Decker R, Scholz S (2015)PUB
The Benefits of Computer-Based Brand Concept Mapping.
Schmalenbach Business Review 67(4): 430-453. -
2015 | Monographie | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495258Decker R, Kroll F, Meißner M, Wagner R (2015)PUB
Marketing: Eine entscheidungsorientierte Einführung.
Berlin: Springer. -
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2680496Pfeiffer J, Meißner M, Brandstätter E, Riedl R, Decker R, Rothlauf F (2014)PUB | DOI | WoS
On the Influence of Context-Based Complexity on Information Search Patterns: An Individual Perspective.
Journal of Neuroscience, Psychology, and Economics 7(2): 103-124. -
2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2632819Meißner M, Pfeiffer J, Pfeiffer T (2013)PUB | DOI
Mobile eyetracking for decision analysis at the point-of-sale: Requirements from the perspectives of marketing research and human-computer interaction.
In: Proceedings of the First International Workshop on Solutions for Automatic Gaze-Data Analysis 2013 (SAGA 2013). Pfeiffer T, Essig K (Eds); Bielefeld, Germany: Center of Excellence Cognitive Interaction Technology: 10-13. -
2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2578942Pfeiffer T, Pfeiffer J, Meißner M (2013)PUB | PDF
Mobile recommendation agents making online use of visual attention information at the point of sale.
In: Proceedings of the Gmunden Retreat on NeuroIS 2013. Davis F, Riedl R, Jan vom B, Léger P-M, Randolph A (Eds); 3-3. -
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2013 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2663250Kottemann P, Meißner M, Decker R (2013)PUB
Brand Concept Maps in Computer-Aided Interviews – Challenges, Benefits, and Empirical Findings.
Presented at the 35th ISMS Marketing Science Conference, Istanbul, Türkei. -
2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495295Meißner M, Scholz S, Decker R (2013)PUB
First Jointly, Then Separately: A New Approach to Address Complexity in Product Evaluations.
In: European Advances in Consumer Research, Vol. 9. Bradshaw A, Hackley C, Maclaran P (Eds); Duluth, Minn. -
2012 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547634Pfeiffer J, Meißner M, Brandstätter E, Riedl R, Rothlauf F (2012)PUB
The Influence of Context-based Complexity in CBC Choice Tasks.
Universität Mainz. -
2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547632Meißner M, Kottemann P, Decker R (2012)PUB
Measuring Brand Concept Maps in Computer-Aided Interviews.
In: Proceedings of the Australian New Zealand Marketing Conference (ANZMAC) 2012. CD-ROM. -
2011 | Dissertation | PUB-ID: 2436861Meißner M (2011)PUB
Präferenzmessung für komplexe Produkte und Dienstleistungen.
Bielefeld. -
2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495302Meißner M, Scholz S, Decker R (2011)PUB
Using Eyetracking and Mouselab to Examine How Respondents Process Information in Choice-based Conjoint Analysis.
In: Proceedings of the Sawtooth Software Conference 2010, Newport Beach, California. 151-170. -
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495307Meißner M, Decker R, Adam N (2011)PUB | DOI
Ein empirischer Validitätsvergleich zwischen Adaptive Self-Explicated Approach (ASE), Pairwise Comparison-based Preference Measurement (PCPM) und Adaptive Conjoint Analysis (ACA).
Zeitschrift für Betriebswirtschaft 81(4): 423-446. -
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2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920781Meißner M, Decker R, Pfeiffer J (2010)PUB
Ein empirischer Vergleich der Prozessaufzeichnungsmethoden Mouselab und Eyetracking bei Präferenzmessungen mittels Choice-based Conjoint-Analyse.
Marketing ZFP 32(3): 135-145. -
2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920784Meißner M, Decker R (2009)PUB
An Empirical Comparison of CBC and AHP for Measuring Consumer Preferences.
In: Proceedings of Tenth International Symposium on Analytic Hierarchy Process (ISAHP 2009). Tjader T (Ed); University of Pittsburgh, USA: Creative Decisions Foundation. -
2008 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920789Meißner M, Scholz S, Decker R (2008)PUB | DOI
AHP versus ACA – An Empirical Comparison.
In: Data Analysis, Machine Learning and Applications. Preisach C, Burkhardt H, Schmidt-Thieme L, Decker R (Eds);1. Berlin Heidelberg: Springer: 447-454. -
2008 | Lexikoneintrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920797Wagner R, Meißner M (2008)PUB
Multimedia for Direct Marketing.
In: Encyclopedia of Multimedia Technology and Networking. Pagani M (Ed); 2nd ed. IGI Global: 978-985. -
2008 | Lexikoneintrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920800Meißner M, Scholz S, Wagner R (2008)PUB
Marketing Research using Multimedia Technologies.
In: Encyclopedia of Multimedia Technology and Networking. Pagani M (Ed); 2nd ed. IGI Global: 880-886. -
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2008 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920786Decker R, Meißner M, Scholz S (2008)PUB | DOI
Detecting and Debugging Erroneous Statements in Pairwise Comparison Matrices.
In: Operations Research Proceedings 2007: Selected Papers of the Annual International Conference of the German Operations Research Society (GOR). Kalcsics J, Nickel S (Eds);1. Berlin Heidelberg: Springer: 277-282. -
2006 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1872121Scholz S, Meißner M, Wagner R (2006)PUB
Robust Preference Measurement: A Simulation Study of Erroneous and Ambiguous Judgement's Impact on AHP and Conjoint Analysis.
In: Operations Research Proceedings 2005. Haasis H-D, Kopfer H, Schönberger J (Eds); Berlin: Springer: 613-618.