29 Publikationen

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  • [29]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2967258
    Klostermann J, Meißner M, Max A, Decker R (2023)
    Presentation of Celebrities’ Private Lives through Visual Social Media.
    Journal of Business Research 156: 113524.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [28]
    2021 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2953097
    Klostermann J, Meißner M, Max A, Decker R (2021)
    How can celebrities become popular on social media? The importance of self-disclosure and endorsement.
    In: Proceedings of the 50th European Marketing Academy (EMAC) Conference. .
    PUB
     
  • [27]
    2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2911884
    Böger D, Kottemann P, Meißner M, Decker R (2017)
    A mechanism for aggregating association network data: An application to brand concept maps.
    Journal of Business Research 79(October 2017): 90-106.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [26]
    2015 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2722434
    Meißner M, Haurand MD, Stummer C (2015)
    Does empowering consumers backfire in the context of technology brands like Nokia?
    In: Proceedings of the 44th European Marketing Academy Conference (EMAC). 1-7.
    PUB
     
  • [25]
    2015 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919751
    Böger D, Kottemann P, Decker R, Meißner M (2015)
    Using Cluster Analysis for the Identification of Heterogeneous Brand Images.
    In: European Conference on Data Analysis 2015, Book of Abstracts. .
    PUB
     
  • [24]
    2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2722839
    Meißner M, Kottemann P, Decker R, Scholz S (2015)
    The Benefits of Computer-Based Brand Concept Mapping.
    Schmalenbach Business Review 67(4): 430-453.
    PUB
     
  • [23]
    2015 | Monographie | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495258
    Decker R, Kroll F, Meißner M, Wagner R (2015)
    Marketing: Eine entscheidungsorientierte Einführung.
    Berlin: Springer.
    PUB
     
  • [22]
    2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2680496
    Pfeiffer J, Meißner M, Brandstätter E, Riedl R, Decker R, Rothlauf F (2014)
    On the Influence of Context-Based Complexity on Information Search Patterns: An Individual Perspective.
    Journal of Neuroscience, Psychology, and Economics 7(2): 103-124.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [21]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2632819
    Meißner M, Pfeiffer J, Pfeiffer T (2013)
    Mobile eyetracking for decision analysis at the point-of-sale: Requirements from the perspectives of marketing research and human-computer interaction.
    In: Proceedings of the First International Workshop on Solutions for Automatic Gaze-Data Analysis 2013 (SAGA 2013). Pfeiffer T, Essig K (Eds); Bielefeld, Germany: Center of Excellence Cognitive Interaction Technology: 10-13.
    PUB | DOI
     
  • [20]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2578942 OA
    Pfeiffer T, Pfeiffer J, Meißner M (2013)
    Mobile recommendation agents making online use of visual attention information at the point of sale.
    In: Proceedings of the Gmunden Retreat on NeuroIS 2013. Davis F, Riedl R, Jan vom B, Léger P-M, Randolph A (Eds); 3-3.
    PUB | PDF
     
  • [19]
    2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547588
    Meißner M, Heinzle S, Decker R (2013)
    Not Worth the Extra Cost? Diluting the Differentiation Ability of Highly Rated Products by Altering the Meaning of Rating Scale Levels.
    Journal of Consumer Behaviour 12(3): 223-231.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [18]
    2013 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2663250
    Kottemann P, Meißner M, Decker R (2013)
    Brand Concept Maps in Computer-Aided Interviews – Challenges, Benefits, and Empirical Findings.
    Presented at the 35th ISMS Marketing Science Conference, Istanbul, Türkei.
    PUB
     
  • [17]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495295
    Meißner M, Scholz S, Decker R (2013)
    First Jointly, Then Separately: A New Approach to Address Complexity in Product Evaluations.
    In: European Advances in Consumer Research, Vol. 9. Bradshaw A, Hackley C, Maclaran P (Eds); Duluth, Minn.
    PUB
     
  • [16]
    2012 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547634
    Pfeiffer J, Meißner M, Brandstätter E, Riedl R, Rothlauf F (2012)
    The Influence of Context-based Complexity in CBC Choice Tasks.
    Universität Mainz.
    PUB
     
  • [15]
    2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547632
    Meißner M, Kottemann P, Decker R (2012)
    Measuring Brand Concept Maps in Computer-Aided Interviews.
    In: Proceedings of the Australian New Zealand Marketing Conference (ANZMAC) 2012. CD-ROM.
    PUB
     
  • [14]
    2011 | Dissertation | PUB-ID: 2436861
    Meißner M (2011)
    Präferenzmessung für komplexe Produkte und Dienstleistungen.
    Bielefeld.
    PUB
     
  • [13]
    2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495302
    Meißner M, Scholz S, Decker R (2011)
    Using Eyetracking and Mouselab to Examine How Respondents Process Information in Choice-based Conjoint Analysis.
    In: Proceedings of the Sawtooth Software Conference 2010, Newport Beach, California. 151-170.
    PUB
     
  • [12]
    2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495307
    Meißner M, Decker R, Adam N (2011)
    Ein empirischer Validitätsvergleich zwischen Adaptive Self-Explicated Approach (ASE), Pairwise Comparison-based Preference Measurement (PCPM) und Adaptive Conjoint Analysis (ACA).
    Zeitschrift für Betriebswirtschaft 81(4): 423-446.
    PUB | DOI
     
  • [11]
    2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495309
    Meißner M, Decker R, Scholz S (2011)
    An Adaptive Algorithm for Pairwise Comparison-based Preference Measurement.
    Journal of Multi-Criteria Decision Analysis 17(5-6): 167-177.
    PUB | DOI
     
  • [10]
    2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1967972
    Meißner M, Decker R (2010)
    Eye-tracking information processing in choice-based conjoint analysis.
    International Journal of Market Research 52(5): 593-610.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [9]
    2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920783
    Scholz S, Meißner M, Decker R (2010)
    Measuring Consumer Preferences for Complex Products: A Compositional Approach Based on Paired Comparisons.
    Journal of Marketing Research 47(4): 685-698.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [8]
    2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920781
    Meißner M, Decker R, Pfeiffer J (2010)
    Ein empirischer Vergleich der Prozessaufzeichnungsmethoden Mouselab und Eyetracking bei Präferenzmessungen mittels Choice-based Conjoint-Analyse.
    Marketing ZFP 32(3): 135-145.
    PUB
     
  • [7]
    2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920784
    Meißner M, Decker R (2009)
    An Empirical Comparison of CBC and AHP for Measuring Consumer Preferences.
    In: Proceedings of Tenth International Symposium on Analytic Hierarchy Process (ISAHP 2009). Tjader T (Ed); University of Pittsburgh, USA: Creative Decisions Foundation.
    PUB
     
  • [6]
    2008 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920789
    Meißner M, Scholz S, Decker R (2008)
    AHP versus ACA – An Empirical Comparison.
    In: Data Analysis, Machine Learning and Applications. Preisach C, Burkhardt H, Schmidt-Thieme L, Decker R (Eds);1. Berlin Heidelberg: Springer: 447-454.
    PUB | DOI
     
  • [5]
    2008 | Lexikoneintrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920797
    Wagner R, Meißner M (2008)
    Multimedia for Direct Marketing.
    In: Encyclopedia of Multimedia Technology and Networking. Pagani M (Ed); 2nd ed. IGI Global: 978-985.
    PUB
     
  • [4]
    2008 | Lexikoneintrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920800
    Meißner M, Scholz S, Wagner R (2008)
    Marketing Research using Multimedia Technologies.
    In: Encyclopedia of Multimedia Technology and Networking. Pagani M (Ed); 2nd ed. IGI Global: 880-886.
    PUB
     
  • [3]
    2008 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 1635597
    Meißner M, Essig K, Pfeiffer T, Decker R, Ritter H (2008)
    Eye-tracking decision behaviour in choice-based conjoint analysis.
    Perception 37(Suppl. 1): 97-97.
    PUB | WoS
     
  • [2]
    2008 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920786
    Decker R, Meißner M, Scholz S (2008)
    Detecting and Debugging Erroneous Statements in Pairwise Comparison Matrices.
    In: Operations Research Proceedings 2007: Selected Papers of the Annual International Conference of the German Operations Research Society (GOR). Kalcsics J, Nickel S (Eds);1. Berlin Heidelberg: Springer: 277-282.
    PUB | DOI
     
  • [1]
    2006 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1872121
    Scholz S, Meißner M, Wagner R (2006)
    Robust Preference Measurement: A Simulation Study of Erroneous and Ambiguous Judgement's Impact on AHP and Conjoint Analysis.
    In: Operations Research Proceedings 2005. Haasis H-D, Kopfer H, Schönberger J (Eds); Berlin: Springer: 613-618.
    PUB
     

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