29 Publikationen

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  • [29]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2967258
    J. Klostermann, M. Meißner, A. Max, and R. Decker, “Presentation of Celebrities’ Private Lives through Visual Social Media”, Journal of Business Research, 2023, 156, : 113524.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [28]
    2021 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2953097
    J. Klostermann, M. Meißner, A. Max, and R. Decker, in Proceedings of the 50th European Marketing Academy (EMAC) Conference, 2021.
    PUB
     
  • [27]
    2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2911884
    D. Böger, P. Kottemann, M. Meißner, and R. Decker, “A mechanism for aggregating association network data: An application to brand concept maps”, Journal of Business Research, 2017, 79, 90-106.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [26]
    2015 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2722434
    M. Meißner, M. D. Haurand, and C. Stummer, in Proceedings of the 44th European Marketing Academy Conference (EMAC), 2015, p. 1-7.
    PUB
     
  • [25]
    2015 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919751
    D. Böger, P. Kottemann, R. Decker, and M. Meißner, in European Conference on Data Analysis 2015, Book of Abstracts, 2015.
    PUB
     
  • [24]
    2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2722839
    M. Meißner, P. Kottemann, R. Decker, and S. Scholz, “The Benefits of Computer-Based Brand Concept Mapping”, Schmalenbach Business Review, 2015, 67, 430-453.
    PUB
     
  • [23]
    2015 | Monographie | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495258
    R. Decker, F. Kroll, M. Meißner, and R. Wagner, Marketing: Eine entscheidungsorientierte Einführung, Springer, Berlin, 2015.
    PUB
     
  • [22]
    2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2680496
    J. Pfeiffer, M. Meißner, E. Brandstätter, R. Riedl, R. Decker, and F. Rothlauf, “On the Influence of Context-Based Complexity on Information Search Patterns: An Individual Perspective”, Journal of Neuroscience, Psychology, and Economics, 2014, 7, 103-124.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [21]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2632819
    M. Meißner, J. Pfeiffer, and T. Pfeiffer, in Proceedings of the First International Workshop on Solutions for Automatic Gaze-Data Analysis 2013 (SAGA 2013) (Eds.: T. Pfeiffer, K. Essig), Center Of Excellence Cognitive Interaction Technology, Bielefeld, Germany, 2013, p. 10-13.
    PUB | DOI
     
  • [20]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2578942 OA
    T. Pfeiffer, J. Pfeiffer, and M. Meißner, in Proceedings of the Gmunden Retreat on NeuroIS 2013 (Eds.: F. Davis, R. Riedl, vom B. Jan, P.-M. Léger, A. Randolph), 2013, p. 3-3.
    PUB | PDF
     
  • [19]
    2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547588
    M. Meißner, S. Heinzle, and R. Decker, “Not Worth the Extra Cost? Diluting the Differentiation Ability of Highly Rated Products by Altering the Meaning of Rating Scale Levels”, Journal of Consumer Behaviour, 2013, 12, 223-231.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [18]
    2013 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2663250
    P. Kottemann, M. Meißner, and R. Decker, 2013.
    PUB
     
  • [17]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495295
    M. Meißner, S. Scholz, and R. Decker, in European Advances in Consumer Research, Vol. 9 (Eds.: A. Bradshaw, C. Hackley, P. Maclaran), Duluth, Minn., 2013.
    PUB
     
  • [16]
    2012 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547634
    J. Pfeiffer, M. Meißner, E. Brandstätter, R. Riedl, and F. Rothlauf, The Influence of Context-based Complexity in CBC Choice Tasks, Universität Mainz, 2012.
    PUB
     
  • [15]
    2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547632
    M. Meißner, P. Kottemann, and R. Decker, in Proceedings of the Australian New Zealand Marketing Conference (ANZMAC) 2012, 2012, p. CD-ROM.
    PUB
     
  • [14]
    2011 | Dissertation | PUB-ID: 2436861
    M. Meißner, Präferenzmessung für komplexe Produkte und Dienstleistungen, Bielefeld, 2011.
    PUB
     
  • [13]
    2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495302
    M. Meißner, S. Scholz, and R. Decker, in Proceedings of the Sawtooth Software Conference 2010, Newport Beach, California, 2011, p. 151-170.
    PUB
     
  • [12]
    2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495307
    M. Meißner, R. Decker, and N. Adam, “Ein empirischer Validitätsvergleich zwischen Adaptive Self-Explicated Approach (ASE), Pairwise Comparison-based Preference Measurement (PCPM) und Adaptive Conjoint Analysis (ACA)”, Zeitschrift für Betriebswirtschaft, 2011, 81, 423-446.
    PUB | DOI
     
  • [11]
    2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495309
    M. Meißner, R. Decker, and S. Scholz, “An Adaptive Algorithm for Pairwise Comparison-based Preference Measurement”, Journal of Multi-Criteria Decision Analysis, 2011, 17, 167-177.
    PUB | DOI
     
  • [10]
    2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1967972
    M. Meißner, and R. Decker, “Eye-tracking information processing in choice-based conjoint analysis”, International Journal of Market Research, 2010, 52, 593-610.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [9]
    2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920783
    S. Scholz, M. Meißner, and R. Decker, “Measuring Consumer Preferences for Complex Products: A Compositional Approach Based on Paired Comparisons”, Journal of Marketing Research, 2010, 47, 685-698.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [8]
    2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920781
    M. Meißner, R. Decker, and J. Pfeiffer, “Ein empirischer Vergleich der Prozessaufzeichnungsmethoden Mouselab und Eyetracking bei Präferenzmessungen mittels Choice-based Conjoint-Analyse”, Marketing ZFP, 2010, 32, 135-145.
    PUB
     
  • [7]
    2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920784
    M. Meißner, and R. Decker, in Proceedings of Tenth International Symposium on Analytic Hierarchy Process (ISAHP 2009) (Ed.: T. Tjader), Creative Decisions Foundation, University of Pittsburgh, USA, 2009.
    PUB
     
  • [6]
    2008 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920789
    M. Meißner, S. Scholz, and R. Decker, in Data Analysis, Machine Learning and Applications (Eds.: C. Preisach, H. Burkhardt, L. Schmidt-Thieme, R. Decker), Springer, Berlin Heidelberg, 2008, p. 447-454.
    PUB | DOI
     
  • [5]
    2008 | Lexikoneintrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920797
    R. Wagner, and M. Meißner, in Encyclopedia of Multimedia Technology and Networking (Ed.: M. Pagani), Igi Global, 2008, p. 978-985.
    PUB
     
  • [4]
    2008 | Lexikoneintrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920800
    M. Meißner, S. Scholz, and R. Wagner, in Encyclopedia of Multimedia Technology and Networking (Ed.: M. Pagani), Igi Global, 2008, p. 880-886.
    PUB
     
  • [3]
    2008 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 1635597
    M. Meißner, K. Essig, T. Pfeiffer, R. Decker, and H. Ritter, “Eye-tracking decision behaviour in choice-based conjoint analysis”, Perception, 2008, 37, 97-97.
    PUB | WoS
     
  • [2]
    2008 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920786
    R. Decker, M. Meißner, and S. Scholz, in Operations Research Proceedings 2007: Selected Papers of the Annual International Conference of the German Operations Research Society (GOR) (Eds.: J. Kalcsics, S. Nickel), Springer, Berlin Heidelberg, 2008, p. 277-282.
    PUB | DOI
     
  • [1]
    2006 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1872121
    S. Scholz, M. Meißner, and R. Wagner, in Operations Research Proceedings 2005 (Eds.: H.-D. Haasis, H. Kopfer, J. Schönberger), Springer, Berlin, 2006, p. 613-618.
    PUB
     

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