29 Publikationen

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  • [29]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2967258
    Klostermann, J.; Meißner, M.; Max, A.; Decker, R. (2023): Presentation of Celebrities’ Private Lives through Visual Social Media Journal of Business Research,156:113524
    PUB | DOI | WoS
     
  • [28]
    2021 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2953097
    Klostermann, J.; Meißner, M.; Max, A.; Decker, R. (2021): How can celebrities become popular on social media? The importance of self-disclosure and endorsement. In: Proceedings of the 50th European Marketing Academy (EMAC) Conference.
    PUB
     
  • [27]
    2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2911884
    Böger, D.; Kottemann, P.; Meißner, M.; Decker, R. (2017): A mechanism for aggregating association network data: An application to brand concept maps Journal of Business Research,79:(October 2017): 90-106.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [26]
    2015 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2722434
    Meißner, M.; Haurand, M. D.; Stummer, C. (2015): Does empowering consumers backfire in the context of technology brands like Nokia? In: Proceedings of the 44th European Marketing Academy Conference (EMAC). S. 1-7.
    PUB
     
  • [25]
    2015 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919751
    Böger, D.; Kottemann, P.; Decker, R.; Meißner, M. (2015): Using Cluster Analysis for the Identification of Heterogeneous Brand Images. In: European Conference on Data Analysis 2015, Book of Abstracts.
    PUB
     
  • [24]
    2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2722839
    Meißner, M.; Kottemann, P.; Decker, R.; Scholz, S. (2015): The Benefits of Computer-Based Brand Concept Mapping Schmalenbach Business Review,67:(4): 430-453.
    PUB
     
  • [23]
    2015 | Monographie | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495258
    Decker, R.; Kroll, F.; Meißner, M.; Wagner, R. (2015): Marketing: Eine entscheidungsorientierte Einführung. Berlin: Springer.
    PUB
     
  • [22]
    2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2680496
    Pfeiffer, J.; Meißner, M.; Brandstätter, E.; Riedl, R.; Decker, R.; Rothlauf, F. (2014): On the Influence of Context-Based Complexity on Information Search Patterns: An Individual Perspective Journal of Neuroscience, Psychology, and Economics,7:(2): 103-124.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [21]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2632819
    Meißner, M.; Pfeiffer, J.; Pfeiffer, T. (2013): Mobile eyetracking for decision analysis at the point-of-sale: Requirements from the perspectives of marketing research and human-computer interaction. In: Thies Pfeiffer; Kai Essig (Hrsg.): Proceedings of the First International Workshop on Solutions for Automatic Gaze-Data Analysis 2013 (SAGA 2013). Bielefeld, Germany: Center of Excellence Cognitive Interaction Technology. S. 10-13.
    PUB | DOI
     
  • [20]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2578942 OA
    Pfeiffer, T.; Pfeiffer, J.; Meißner, M. (2013): Mobile recommendation agents making online use of visual attention information at the point of sale. In: Fred Davis; René Riedl; vom Brocke Jan; Pierre-Majorique Léger; Adriane Randolph (Hrsg.): Proceedings of the Gmunden Retreat on NeuroIS 2013. S. 3-3.
    PUB | PDF
     
  • [19]
    2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547588
    Meißner, M.; Heinzle, S.; Decker, R. (2013): Not Worth the Extra Cost? Diluting the Differentiation Ability of Highly Rated Products by Altering the Meaning of Rating Scale Levels Journal of Consumer Behaviour,12:(3): 223-231.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [18]
    2013 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2663250
    Kottemann, P.; Meißner, M.; Decker, R. (2013): Brand Concept Maps in Computer-Aided Interviews – Challenges, Benefits, and Empirical Findings.
    PUB
     
  • [17]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495295
    Meißner, M.; Scholz, S.; Decker, R. (2013): First Jointly, Then Separately: A New Approach to Address Complexity in Product Evaluations. In: Alan Bradshaw; C. Hackley; P. Maclaran (Hrsg.): European Advances in Consumer Research, Vol. 9. Duluth, Minn.
    PUB
     
  • [16]
    2012 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547634
    Pfeiffer, J.; Meißner, M.; Brandstätter, E.; Riedl, R.; Rothlauf, F. (2012): The Influence of Context-based Complexity in CBC Choice Tasks. Universität Mainz.
    PUB
     
  • [15]
    2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547632
    Meißner, M.; Kottemann, P.; Decker, R. (2012): Measuring Brand Concept Maps in Computer-Aided Interviews. In: Proceedings of the Australian New Zealand Marketing Conference (ANZMAC) 2012. S. CD-ROM.
    PUB
     
  • [14]
    2011 | Dissertation | PUB-ID: 2436861
    Meißner, M. (2011): Präferenzmessung für komplexe Produkte und Dienstleistungen. Bielefeld.
    PUB
     
  • [13]
    2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495302
    Meißner, M.; Scholz, S.; Decker, R. (2011): Using Eyetracking and Mouselab to Examine How Respondents Process Information in Choice-based Conjoint Analysis. In: Proceedings of the Sawtooth Software Conference 2010, Newport Beach, California. S. 151-170.
    PUB
     
  • [12]
    2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495307
    Meißner, M.; Decker, R.; Adam, N. (2011): Ein empirischer Validitätsvergleich zwischen Adaptive Self-Explicated Approach (ASE), Pairwise Comparison-based Preference Measurement (PCPM) und Adaptive Conjoint Analysis (ACA) Zeitschrift für Betriebswirtschaft,81:(4): 423-446.
    PUB | DOI
     
  • [11]
    2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495309
    Meißner, M.; Decker, R.; Scholz, S. (2011): An Adaptive Algorithm for Pairwise Comparison-based Preference Measurement Journal of Multi-Criteria Decision Analysis,17:(5-6): 167-177.
    PUB | DOI
     
  • [10]
    2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1967972
    Meißner, M.; Decker, R. (2010): Eye-tracking information processing in choice-based conjoint analysis International Journal of Market Research,52:(5): 593-610.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [9]
    2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920783
    Scholz, S.; Meißner, M.; Decker, R. (2010): Measuring Consumer Preferences for Complex Products: A Compositional Approach Based on Paired Comparisons Journal of Marketing Research,47:(4): 685-698.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [8]
    2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920781
    Meißner, M.; Decker, R.; Pfeiffer, J. (2010): Ein empirischer Vergleich der Prozessaufzeichnungsmethoden Mouselab und Eyetracking bei Präferenzmessungen mittels Choice-based Conjoint-Analyse Marketing ZFP,32:(3): 135-145.
    PUB
     
  • [7]
    2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920784
    Meißner, M.; Decker, R. (2009): An Empirical Comparison of CBC and AHP for Measuring Consumer Preferences. In: Tammy Tjader (Hrsg.): Proceedings of Tenth International Symposium on Analytic Hierarchy Process (ISAHP 2009). University of Pittsburgh, USA: Creative Decisions Foundation.
    PUB
     
  • [6]
    2008 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920789
    Meißner, M.; Scholz, S.; Decker, R. (2008): AHP versus ACA – An Empirical Comparison. In: Christine Preisach; Hans Burkhardt; Lars Schmidt-Thieme; Reinhold Decker (Hrsg.): Data Analysis, Machine Learning and Applications. Berlin Heidelberg: Springer. (1). S. 447-454.
    PUB | DOI
     
  • [5]
    2008 | Lexikoneintrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920797
    Wagner, R.; Meißner, M. (2008): Multimedia for Direct Marketing. In: M. Pagani (Hrsg.): Encyclopedia of Multimedia Technology and Networking. 2. IGI Global. S. 978-985.
    PUB
     
  • [4]
    2008 | Lexikoneintrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920800
    Meißner, M.; Scholz, S.; Wagner, R. (2008): Marketing Research using Multimedia Technologies. In: M. Pagani (Hrsg.): Encyclopedia of Multimedia Technology and Networking. 2. IGI Global. S. 880-886.
    PUB
     
  • [3]
    2008 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 1635597
    Meißner, M.; Essig, K.; Pfeiffer, T.; Decker, R.; Ritter, H. (2008): Eye-tracking decision behaviour in choice-based conjoint analysis Perception,37:(Suppl. 1): 97-97.
    PUB | WoS
     
  • [2]
    2008 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920786
    Decker, R.; Meißner, M.; Scholz, S. (2008): Detecting and Debugging Erroneous Statements in Pairwise Comparison Matrices. In: Jörg Kalcsics; Stefan Nickel (Hrsg.): Operations Research Proceedings 2007: Selected Papers of the Annual International Conference of the German Operations Research Society (GOR). Berlin Heidelberg: Springer. (1). S. 277-282.
    PUB | DOI
     
  • [1]
    2006 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1872121
    Scholz, S.; Meißner, M.; Wagner, R. (2006): Robust Preference Measurement: A Simulation Study of Erroneous and Ambiguous Judgement's Impact on AHP and Conjoint Analysis. In: Hans-Dietrich Haasis; Herbert Kopfer; Jörn Schönberger (Hrsg.): Operations Research Proceedings 2005. Berlin: Springer. S. 613-618.
    PUB
     

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