15 Publikationen

Alle markieren

  • [15]
    2024 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2989039
    Kubik, V., Hefter, M.H., Berthold, K. & Nückles, M. (2024). Digital journal writing in higher education: A conceptual replication study of Nückles et al. (2009). Gehalten auf der EARLI SIG 16 Conference.
    PUB
     
  • [14]
    2024 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2988259
    Kubik, V., Hefter, M.H., Nückles, M. & Berthold, K. (2024). Learning protocols in a digital lecture: Cognitive, but not metacognitive prompts enhance comprehension and transfer. Gehalten auf der 11. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF).
    PUB
     
  • [13]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2968905
    Hefter, M.H., Kubik, V. & Berthold, K. (2023). Can prompts improve self-explaining an online video lecture? Yes, but do not disturb!. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 20: 15. Springer. doi:10.1186/s41239-023-00383-9.
    PUB | DOI | PubMed | Europe PMC
     
  • [12]
    2023 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2982669
    Hefter, M.H., Kubik, V. & Berthold, K. (2023). Effects of prompts during distance learning: Subjective and objective learning processes and outcomes (European Journal of Psychology Open). The Latest in Psychology from Europe and the World: Insights from the 17th European Congress of Psychology (Part 1) (S. 188). Gehalten auf der 18th European Congress of Psychology (ECP), Bern: Hogrefe. doi:10.1024/2673-8627/a000043.
    PUB | DOI
     
  • [11]
    2023 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2982671
    Hefter, M.H., Kubik, V. & Berthold, K. (2023). Prompts and engagement during an online video lecture: An experimental field study. Gehalten auf der 20th Biennial Conference of the European Association for Learning and Instruction (EARLI).
    PUB
     
  • [10]
    2023 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2982670
    Kubik, V., Hefter, M.H., Nückles, M. & Berthold, K. (2023). Digital journal writing: Cognitive, but not metacognitive prompts enhance comprehension and transfer. Gehalten auf der 20th Biennial Conference of the European Association for Learning and Instruction (EARLI).
    PUB
     
  • [9]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2964058 OA
    Kubik, V., Koslowski, K., Schubert, T. & Aslan, A. (2022). Metacognitive judgments can potentiate new learning: The role of covert retrieval. Metacognition and Learning, 17, pages 1057–1077. Springer. doi:10.1007/s11409-022-09307-w.
    PUB | PDF | DOI | WoS
     
  • [8]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2961088 OA
    Kubik, V., Jemstedt, A., Eshratabadi, H.M., Schwartz, B.L. & Jonsson, F.U. (2022). The underconfidence-with-practice effect in action memory: The contribution of retrieval practice to metacognitive monitoring. Metacognition and Learning , 17, 24. Springer. doi:10.1007/s11409-021-09288-2.
    PUB | PDF | DOI | WoS
     
  • [7]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2964657
    Broeker, L., Bruning, J., Fandakova, Y., Khosravani, N., Kiesel, A., Kubik, V., Kubler, S., Manzey, D., Monno, I., Raab, M. & Schubert, T. (2022). Individual Differences Fill the Uncharted Intersections Between Cognitive Structure, Flexibility, and Plasticity in Multitasking. Psychological Review. American Psychological Association. doi:10.1037/rev0000376.
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [6]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2960205
    Frick, A., Chavaillaz, A., Mantyla, T. & Kubik, V. (2022). Development of multitasking abilities in middle childhood. Learning and Instruction , 77: 101540. Elsevier. doi:10.1016/j.learninstruc.2021.101540.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [5]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2960444
    Richter, T., Hertel, S., Kubik, V., Marksteiner, T., Souvignier, E. & Sparfeldt, J.R. (2021). In welchen Branchen und für welche beruflichen Tätigkeiten werden Psychologinnen und Psychologen gesucht und was sollten sie können? Psychologische Rundschau . Hogrefe . doi:10.1026/0033-3042/a000557.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [4]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2950416
    Yoshimura, N., Morimoto, K., Murai, M., Kihara, Y., Marmolejo-Ramos, F., Kubik, V. & Yamada, Y. (2021). Age of smile: a cross-cultural replication report of Ganel and Goodale (2018). Journal of cultural cognitive science. Springer Singapore. doi:10.1007/s41809-020-00072-3.
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [3]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2950238
    Enders, N., Gaschler, R. & Kubik, V. (2020). Online Quizzes with Closed Questions in Formal Assessment: How Elaborate Feedback can Promote Learning. Psychology Learning & Teaching: 1475725720971205. Sage . doi:10.1177/1475725720971205.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [2]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2945530
    Kubik, V., Del Missier, F. & Mantyla, T. (2020). Spatial ability contributes to memory for delayed intentions. Cognitive research: principles and implications, 5(1): 36. SpringerOpen. doi:10.1186/s41235-020-00229-2.
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [1]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2944987
    Kubik, V., Jonsson, F., de Jonge, M. & Arshamian, A. (2020). Author accepted manuscript: Putting Action into Testing: Enacted Retrieval Benefits Long-Term Retention more than Covert Retrieval. Quarterly journal of experimental psychology (2006). Sage. doi:10.1177/1747021820945560.
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung