11 Publikationen
-
-
2023 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2985505Zenke, C. T., and Kurz, B. (2023). “Laboratory schools: A new approach towards participatory research and democratic education in Europe” in LabSchoolsEurope. Participatory Research for Democratic Education, Kurz, B., and Zenke, C. T. eds. (Bad Heilbrunn: Klinkhardt), 13–23.PUB | DOI
-
2023 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2985506Beadle, K., Dieckmann, J. W., Drah, C., Freke, N., Hofmann, C., Kurz, B., Textor, A., and Zenke, C. T. (2023). “Laborschule Bielefeld: Doing teacher research in an embryonic society” in LabSchoolsEurope. Participatory Research for Democratic Education, Kurz, B., and Zenke, C. T. eds. (Bad Heilbrunn: Klinkhardt), 25–52.PUB | DOI
-
-
2022 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2985503Kurz, B., Dieckmann, J. W., Freke, N., and Zenke, C. T. (2022). “Schools as embryonic societies: Introducing elements of democratic education in everyday school life” in Unleashing children's voices in New Democratic Primary Education, Biddulph, J., Rolls, L., and Flittner, J. eds. (London, New York: Routledge), 110–129.PUB
-
2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2985498Kurz, B., Zenke, C. T., Beadle, K., Dieckmann, J. W., Hofmann, C., and Matthias, A. (2022). LabSchoolsEurope. Partizipative Schulforschung und Demokratiepädagogik in europäischen Laboratory Schools. Schule – Forschen – Entwickeln 1, 148-158.PUB | DOI
-
2022 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2964317Kurz, B. (2022). “Governance – Lots of Ambiguity and Little Ability to Account for Power?” in Perspectives on Educational Governance, Amos, S. K., Masarovic, F., Rohstock, A., and Wiseman, A. W. eds. New Frontiers in Comparative Education, vol. 4, (Münster: Waxmann), 17-35.PUB
-
-
2021 | Sonderausgabe Zeitschrift | Veröffentlicht | PUB-ID: 2982466Freke, N., Kurz, B., Textor, A., and Zenke, C. T. eds. (2021). Schule als Ort der Demokratie. Lernende Schule 24.PUB
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2952437Kurz, B., and Kroner, A. (2020). Übergang mit hoher Schwelle: Herausforderung Bildungsaufstieg Richtung Universität. Lernende Schule, 43-45.PUB
-
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2952436Kurz, B. (2019). Kernarbeitszeit und flexibler Unterrichtsbeginn. Schulmagazin 5-10 87, 53-56.PUB