11 Publikationen
-
-
2023 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2985505Zenke, Christian Timo, and Kurz, Benedict. 2023. “Laboratory schools: A new approach towards participatory research and democratic education in Europe”. In LabSchoolsEurope. Participatory Research for Democratic Education, ed. Benedit Kurz and Christian Timo Zenke, 13–23. Bad Heilbrunn: Klinkhardt.
-
2023 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2985506Beadle, Kirsten, Dieckmann, Jan Wilhelm, Drah, Christine, Freke, Nicole, Hofmann, Cornelia, Kurz, Benedict, Textor, Annette, and Zenke, Christian Timo. 2023. “Laborschule Bielefeld: Doing teacher research in an embryonic society”. In LabSchoolsEurope. Participatory Research for Democratic Education, ed. Benedict Kurz and Christian Timo Zenke, 25–52. Bad Heilbrunn: Klinkhardt.
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2981370Kurz, Benedict, and do Amaral, Marcelo Parreira. 2023. “Philanthropising Teacher Education? The Emerging Activities of Corporate Philanthropy in Teacher Development”. Revista Española de Educación Comparada, no. 42: 109-132.
-
2022 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2985503Kurz, Benedict, Dieckmann, Jan Wilhelm, Freke, Nicole, and Zenke, Christian Timo. 2022. “Schools as embryonic societies: Introducing elements of democratic education in everyday school life”. In Unleashing children's voices in New Democratic Primary Education, ed. James Biddulph, Luke Rolls, and Julia Flittner, 110–129. London, New York: Routledge.
-
2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2985498Kurz, Benedict, Zenke, Christian Timo, Beadle, Kirsten, Dieckmann, Jan Wilhelm, Hofmann, Cornelia, and Matthias, Alexander. 2022. “LabSchoolsEurope. Partizipative Schulforschung und Demokratiepädagogik in europäischen Laboratory Schools”. Schule – Forschen – Entwickeln 1 (1): 148-158.
-
2022 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2964317Kurz, Benedict. 2022. “Governance – Lots of Ambiguity and Little Ability to Account for Power?”. In Perspectives on Educational Governance, ed. S. Karin Amos, Felix Masarovic, Anne Rohstock, and Alexander W. Wiseman, 4:17-35. New Frontiers in Comparative Education. Münster: Waxmann.
-
-
2021 | Sonderausgabe Zeitschrift | Veröffentlicht | PUB-ID: 2982466Freke, Nicole, Kurz, Benedict, Textor, Annette, and Zenke, Christian Timo, eds. 2021. “Schule als Ort der Demokratie”. Lernende Schule 24 (93).
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2952437Kurz, Benedict, and Kroner, Amani. 2020. “Übergang mit hoher Schwelle: Herausforderung Bildungsaufstieg Richtung Universität”. Lernende Schule, no. 89: 43-45.
-
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2952436Kurz, Benedict. 2019. “Kernarbeitszeit und flexibler Unterrichtsbeginn”. Schulmagazin 5-10 87 (10): 53-56.