11 Publikationen
-
-
2023 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2985505Zenke CT, Kurz B (2023)PUB | DOI
Laboratory schools: A new approach towards participatory research and democratic education in Europe.
In: LabSchoolsEurope. Participatory Research for Democratic Education. Kurz B, Zenke CT (Eds); Bad Heilbrunn: Klinkhardt: 13–23. -
2023 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2985506Beadle K, Dieckmann JW, Drah C, Freke N, Hofmann C, Kurz B, Textor A, Zenke CT (2023)PUB | DOI
Laborschule Bielefeld: Doing teacher research in an embryonic society.
In: LabSchoolsEurope. Participatory Research for Democratic Education. Kurz B, Zenke CT (Eds); Bad Heilbrunn: Klinkhardt: 25–52. -
-
2022 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2985503Kurz B, Dieckmann JW, Freke N, Zenke CT (2022)PUB
Schools as embryonic societies: Introducing elements of democratic education in everyday school life.
In: Unleashing children's voices in New Democratic Primary Education. Biddulph J, Rolls L, Flittner J (Eds); London, New York: Routledge: 110–129. -
-
2022 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2964317Kurz B (2022)PUB
Governance – Lots of Ambiguity and Little Ability to Account for Power?
In: Perspectives on Educational Governance. Amos SK, Masarovic F, Rohstock A, Wiseman AW (Eds); New Frontiers in Comparative Education, 4. Münster: Waxmann: 17-35. -
-
2021 | Sonderausgabe Zeitschrift | Veröffentlicht | PUB-ID: 2982466Freke N, Kurz B, Textor A, Zenke CT (Eds) (2021)PUB
Schule als Ort der Demokratie.
Lernende Schule 24(93). -
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2952437Kurz B, Kroner A (2020)PUB
Übergang mit hoher Schwelle: Herausforderung Bildungsaufstieg Richtung Universität.
Lernende Schule (89): 43-45. -
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2952436Kurz B (2019)PUB
Kernarbeitszeit und flexibler Unterrichtsbeginn.
Schulmagazin 5-10 87(10): 53-56.