11 Publikationen

Alle markieren

  • [11]
    2023 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2985507
    Zenke CT, Kurz B (Eds) (2023)
    LabSchoolsEurope. Participatory Research for Democratic Education.
    Bad Heilbrunn: Klinkhardt.
    PUB | DOI
     
  • [10]
    2023 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2985505
    Zenke CT, Kurz B (2023)
    Laboratory schools: A new approach towards participatory research and democratic education in Europe.
    In: LabSchoolsEurope. Participatory Research for Democratic Education. Kurz B, Zenke CT (Eds); Bad Heilbrunn: Klinkhardt: 13–23.
    PUB | DOI
     
  • [9]
    2023 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2985506
    Beadle K, Dieckmann JW, Drah C, Freke N, Hofmann C, Kurz B, Textor A, Zenke CT (2023)
    Laborschule Bielefeld: Doing teacher research in an embryonic society.
    In: LabSchoolsEurope. Participatory Research for Democratic Education. Kurz B, Zenke CT (Eds); Bad Heilbrunn: Klinkhardt: 25–52.
    PUB | DOI
     
  • [8]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2981370
    Kurz B, do Amaral MP (2023)
    Philanthropising Teacher Education? The Emerging Activities of Corporate Philanthropy in Teacher Development.
    Revista Española de Educación Comparada (42): 109-132.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [7]
    2022 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2985503
    Kurz B, Dieckmann JW, Freke N, Zenke CT (2022)
    Schools as embryonic societies: Introducing elements of democratic education in everyday school life.
    In: Unleashing children's voices in New Democratic Primary Education. Biddulph J, Rolls L, Flittner J (Eds); London, New York: Routledge: 110–129.
    PUB
     
  • [6]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2985498
    Kurz B, Zenke CT, Beadle K, Dieckmann JW, Hofmann C, Matthias A (2022)
    LabSchoolsEurope. Partizipative Schulforschung und Demokratiepädagogik in europäischen Laboratory Schools.
    Schule – Forschen – Entwickeln 1(1): 148-158.
    PUB | DOI
     
  • [5]
    2022 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2964317
    Kurz B (2022)
    Governance – Lots of Ambiguity and Little Ability to Account for Power?
    In: Perspectives on Educational Governance. Amos SK, Masarovic F, Rohstock A, Wiseman AW (Eds); New Frontiers in Comparative Education, 4. Münster: Waxmann: 17-35.
    PUB
     
  • [4]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2945826
    Zenke CT, Kurz B (2021)
    School as an „experimental station“: Über das Prinzip der Laboratory School und seine Verbreitung in Europa.
    Bildung und Erziehung: 51-66.
    PUB | DOI
     
  • [3]
    2021 | Sonderausgabe Zeitschrift | Veröffentlicht | PUB-ID: 2982466
    Freke N, Kurz B, Textor A, Zenke CT (Eds) (2021)
    Schule als Ort der Demokratie.
    Lernende Schule 24(93).
    PUB
     
  • [2]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2952437
    Kurz B, Kroner A (2020)
    Übergang mit hoher Schwelle: Herausforderung Bildungsaufstieg Richtung Universität.
    Lernende Schule (89): 43-45.
    PUB
     
  • [1]
    2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2952436
    Kurz B (2019)
    Kernarbeitszeit und flexibler Unterrichtsbeginn.
    Schulmagazin 5-10 87(10): 53-56.
    PUB
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung