9 Publikationen
-
-
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2959904Heitmann, S.; Obergassel, N.; Fries, S.; Grund, A.; Berthold, K.; Roelle, J. (2021): Adaptive practice quizzing in a university lecture: A pre-registered field experiment Journal of Applied Research in Memory and Cognition,10:(4): 603-620.PUB | DOI | WoS
-
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2956374Heitmann, S.; Grund, A.; Berthold, K.; Fries, S.; Roelle, J. (2019): Adaptive Testing Increases the Testing Effect. In J. Roelle (Chair), How to optimize retrieval-based learning? .PUB
-
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2956373Heitmann, S.; Grund, A.; Fries, S.; Berthold, K.; Roelle, J. (2019): The influence of achievement motives and adaptivity on practice quizzing.PUB
-
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2952291Heitmann, S.; Grund, A.; Berthold, K.; Fries, S.; Roelle, J. (2018): Testing Is More Desirable When It Is Adaptive and Still Desirable When Compared to Note-Taking Frontiers in Psychology,9:2596PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2931864Heitmann, S.; Grund, A.; Berthold, K.; Fries, S.; Roelle, J. (2018): Testbasiertes Lernen. Sollten Lernende adaptive Testaufgaben erhalten?PUB
-
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2919605Kochanek, S.; Grund, A.; Berthold, K.; Fries, S.; Roelle, J. (2018): Test-based learning: Should learners receive adapted test questions?PUB
-
2017 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2912722Kochanek, S.; Grund, A.; Berthold, K.; Fries, S.; Roelle, J. (2017): Produktorientierte und prozessorientierte Adaptation testbasierten Lernens.PUB