9 Publikationen

Alle markieren

  • [9]
    2022 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2961249 OA
    Heitmann, S. (2022): On Optimising the Use of Practice Quizzing: Benefits Increase by Adapting and May Depend on Learners’ Achievement Motives. Bielefeld: Universität Bielefeld.
    PUB | PDF | DOI
     
  • [8]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2956372
    Heitmann, S.; Grund, A.; Fries, S.; Berthold, K.; Roelle, J. (2022): The quizzing effect depends on hope of success and can be optimized by cognitive load-based adaptation Learning and Instruction,(77):101526
    PUB | DOI | WoS
     
  • [7]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2959904
    Heitmann, S.; Obergassel, N.; Fries, S.; Grund, A.; Berthold, K.; Roelle, J. (2021): Adaptive practice quizzing in a university lecture: A pre-registered field experiment Journal of Applied Research in Memory and Cognition,10:(4): 603-620.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [6]
    2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2956374
    Heitmann, S.; Grund, A.; Berthold, K.; Fries, S.; Roelle, J. (2019): Adaptive Testing Increases the Testing Effect. In J. Roelle (Chair), How to optimize retrieval-based learning? .
    PUB
     
  • [5]
    2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2956373
    Heitmann, S.; Grund, A.; Fries, S.; Berthold, K.; Roelle, J. (2019): The influence of achievement motives and adaptivity on practice quizzing.
    PUB
     
  • [4]
    2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2952291 OA
    Heitmann, S.; Grund, A.; Berthold, K.; Fries, S.; Roelle, J. (2018): Testing Is More Desirable When It Is Adaptive and Still Desirable When Compared to Note-Taking Frontiers in Psychology,9:2596
    PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [3]
    2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2931864
    Heitmann, S.; Grund, A.; Berthold, K.; Fries, S.; Roelle, J. (2018): Testbasiertes Lernen. Sollten Lernende adaptive Testaufgaben erhalten?
    PUB
     
  • [2]
    2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2919605
    Kochanek, S.; Grund, A.; Berthold, K.; Fries, S.; Roelle, J. (2018): Test-based learning: Should learners receive adapted test questions?
    PUB
     
  • [1]
    2017 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2912722
    Kochanek, S.; Grund, A.; Berthold, K.; Fries, S.; Roelle, J. (2017): Produktorientierte und prozessorientierte Adaptation testbasierten Lernens.
    PUB
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung