9 Publikationen
-
-
2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2956372Heitmann, S., Grund, A., Fries, S., Berthold, K. & Roelle, J. (2022). The quizzing effect depends on hope of success and can be optimized by cognitive load-based adaptation. Learning and Instruction, (77): 101526. Elsevier BV. doi:10.1016/j.learninstruc.2021.101526.
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2959904Heitmann, S., Obergassel, N., Fries, S., Grund, A., Berthold, K. & Roelle, J. (2021). Adaptive practice quizzing in a university lecture: A pre-registered field experiment. Journal of Applied Research in Memory and Cognition, 10(4), 603-620. Elsevier. doi:10.1016/j.jarmac.2021.07.008.
-
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2956374Heitmann, S., Grund, A., Berthold, K., Fries, S. & Roelle, J. (2019). Adaptive Testing Increases the Testing Effect. In J. Roelle (Chair), How to optimize retrieval-based learning? . Gehalten auf der 18th Biennial Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI).
-
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2956373Heitmann, S., Grund, A., Fries, S., Berthold, K. & Roelle, J. (2019). The influence of achievement motives and adaptivity on practice quizzing. Gehalten auf der Joint Conference of the Sections of Developmental Psychology and Educational Psychology of the German Psychological Association (PAEPSY).
-
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2952291Heitmann, S., Grund, A., Berthold, K., Fries, S. & Roelle, J. (2018). Testing Is More Desirable When It Is Adaptive and Still Desirable When Compared to Note-Taking. Frontiers in Psychology, 9: 2596. Frontiers Media SA. doi:10.3389/fpsyg.2018.02596.
-
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2931864Heitmann, S., Grund, A., Berthold, K., Fries, S. & Roelle, J. (2018). Testbasiertes Lernen. Sollten Lernende adaptive Testaufgaben erhalten? Gehalten auf der 51. Kongress der DGPs.
-
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2919605Kochanek, S., Grund, A., Berthold, K., Fries, S. & Roelle, J. (2018). Test-based learning: Should learners receive adapted test questions? Gehalten auf der EARLI SIG 6-7 Conference.
-
2017 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2912722Kochanek, S., Grund, A., Berthold, K., Fries, S. & Roelle, J. (2017). Produktorientierte und prozessorientierte Adaptation testbasierten Lernens. Gehalten auf der Fachtagung Hochschulen im digitalen Zeitalter.