7 Publikationen
-
2015 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2783010Long-term word learning in 2-year-old children - How does narrative input about pictures and objects influence retention and generalization of newly acquired spatial prepositions?PUB | PDF
Nachtigäller K (2015)
Bielefeld: Universitätsbibliothek Bielefeld. -
2015 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2724184Gesturing in joint bookreadingPUB
Rohlfing K, Grimminger A, Nachtigäller K (2015)
In: Learning from Picturebooks. Kümmerling-Meibauer B, Meibauer J, Nachtigäller K, Rohlfing KJ (Eds); London / New York: Routledge: 99-116. -
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2615393A story about a word: does narrative presentation promote learning of a spatial preposition in German two-year-olds?PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
Nachtigäller K, Rohlfing K, McGregor KK (2013)
Journal of Child Language 40(04): 900-917. -
2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2614476Which Semantic Synchrony?PUB | Download (ext.)
Rohlfing K, Grimminger A, Nachtigäller K (2013)
Presented at the TiGeR Tilburg Gesture Research Meeting, Tilburg, Netherlands. -
2012 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2517305Does emotional narrative context influence retention of newly learned words?PUB
Berner A-L, Nachtigäller K, Foltz A, Rohlfing K (2012)
In: Poster presented at Narrative, Intervention and Literacy (NIL2012), Paris, France. -
2011 | Sammelwerksbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2001415Mothers' talking about early object and action concepts during picture book readingPUB
Nachtigäller K, Rohlfing K (In Press)
In: Where Literacy Begins. Children‘s Books From 0 to 3. Kümmerling-Meibauer B (Ed); Amsterdam: John Benjamins. -
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Im Druck | PUB-ID: 2050379Einfluss von erlebten und vorgestellten Ereignissen auf die Erzählweise in kindgerichteter SprachePUB
Nachtigäller K, Rohlfing K (In Press)
Zeitschrift für Literaturwissenschaft und Linguistik 162: 139-155.