7 Publikationen

Alle markieren

[7]
2015 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2783010 OA PUB | PDF
 
[6]
2015 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2724184
Gesturing in joint bookreading
Rohlfing K, Grimminger A, Nachtigäller K (2015)
In: Learning from Picturebooks. Kümmerling-Meibauer B, Meibauer J, Nachtigäller K, Rohlfing KJ (Eds); London / New York: Routledge: 99-116.
PUB
 
[5]
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2615393
A story about a word: does narrative presentation promote learning of a spatial preposition in German two-year-olds?
Nachtigäller K, Rohlfing K, McGregor KK (2013)
Journal of Child Language 40(04): 900-917.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[4]
2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2614476
Which Semantic Synchrony?
Rohlfing K, Grimminger A, Nachtigäller K (2013)
Presented at the TiGeR Tilburg Gesture Research Meeting, Tilburg, Netherlands.
PUB | Download (ext.)
 
[3]
2012 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2517305
Does emotional narrative context influence retention of newly learned words?
Berner A-L, Nachtigäller K, Foltz A, Rohlfing K (2012)
In: Poster presented at Narrative, Intervention and Literacy (NIL2012), Paris, France.
PUB
 
[2]
2011 | Sammelwerksbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2001415
Mothers' talking about early object and action concepts during picture book reading
Nachtigäller K, Rohlfing K (In Press)
In: Where Literacy Begins. Children‘s Books From 0 to 3. Kümmerling-Meibauer B (Ed); Amsterdam: John Benjamins.
PUB
 
[1]
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Im Druck | PUB-ID: 2050379
Einfluss von erlebten und vorgestellten Ereignissen auf die Erzählweise in kindgerichteter Sprache
Nachtigäller K, Rohlfing K (In Press)
Zeitschrift für Literaturwissenschaft und Linguistik 162: 139-155.
PUB
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung

7 Publikationen

Alle markieren

[7]
2015 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2783010 OA PUB | PDF
 
[6]
2015 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2724184
Gesturing in joint bookreading
Rohlfing K, Grimminger A, Nachtigäller K (2015)
In: Learning from Picturebooks. Kümmerling-Meibauer B, Meibauer J, Nachtigäller K, Rohlfing KJ (Eds); London / New York: Routledge: 99-116.
PUB
 
[5]
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2615393
A story about a word: does narrative presentation promote learning of a spatial preposition in German two-year-olds?
Nachtigäller K, Rohlfing K, McGregor KK (2013)
Journal of Child Language 40(04): 900-917.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[4]
2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2614476
Which Semantic Synchrony?
Rohlfing K, Grimminger A, Nachtigäller K (2013)
Presented at the TiGeR Tilburg Gesture Research Meeting, Tilburg, Netherlands.
PUB | Download (ext.)
 
[3]
2012 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2517305
Does emotional narrative context influence retention of newly learned words?
Berner A-L, Nachtigäller K, Foltz A, Rohlfing K (2012)
In: Poster presented at Narrative, Intervention and Literacy (NIL2012), Paris, France.
PUB
 
[2]
2011 | Sammelwerksbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2001415
Mothers' talking about early object and action concepts during picture book reading
Nachtigäller K, Rohlfing K (In Press)
In: Where Literacy Begins. Children‘s Books From 0 to 3. Kümmerling-Meibauer B (Ed); Amsterdam: John Benjamins.
PUB
 
[1]
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Im Druck | PUB-ID: 2050379
Einfluss von erlebten und vorgestellten Ereignissen auf die Erzählweise in kindgerichteter Sprache
Nachtigäller K, Rohlfing K (In Press)
Zeitschrift für Literaturwissenschaft und Linguistik 162: 139-155.
PUB
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung