7 Publikationen
-
2015 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2783010Nachtigäller K. Long-term word learning in 2-year-old children - How does narrative input about pictures and objects influence retention and generalization of newly acquired spatial prepositions?. Bielefeld: Universitätsbibliothek Bielefeld; 2015.PUB | PDF
-
2015 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2724184Rohlfing K, Grimminger A, Nachtigäller K. Gesturing in joint bookreading. In: Kümmerling-Meibauer B, Meibauer J, Nachtigäller K, Rohlfing KJ, eds. Learning from Picturebooks. London / New York: Routledge; 2015: 99-116.PUB
-
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2615393Nachtigäller K, Rohlfing K, McGregor KK. A story about a word: does narrative presentation promote learning of a spatial preposition in German two-year-olds? Journal of Child Language. 2013;40(04):900-917.PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2614476Rohlfing K, Grimminger A, Nachtigäller K. Which Semantic Synchrony? Presented at the TiGeR Tilburg Gesture Research Meeting, Tilburg, Netherlands.PUB | Download (ext.)
-
2012 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2517305Berner A-L, Nachtigäller K, Foltz A, Rohlfing K. Does emotional narrative context influence retention of newly learned words? In: Poster presented at Narrative, Intervention and Literacy (NIL2012), Paris, France. 2012.PUB
-
2011 | Sammelwerksbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2001415Nachtigäller K, Rohlfing K. Mothers' talking about early object and action concepts during picture book reading. In: Kümmerling-Meibauer B, ed. Where Literacy Begins. Children‘s Books From 0 to 3. Amsterdam: John Benjamins; In Press.PUB
-
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Im Druck | PUB-ID: 2050379Nachtigäller K, Rohlfing K. Einfluss von erlebten und vorgestellten Ereignissen auf die Erzählweise in kindgerichteter Sprache. Zeitschrift für Literaturwissenschaft und Linguistik. In Press;162:139-155.PUB