7 Publikationen

Alle markieren

  • [7]
    2015 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2783010 OA
    Nachtigäller, K. (2015): Long-term word learning in 2-year-old children - How does narrative input about pictures and objects influence retention and generalization of newly acquired spatial prepositions?. Bielefeld: Universitätsbibliothek Bielefeld.
    PUB | PDF
     
  • [6]
    2015 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2724184
    Rohlfing, K.; Grimminger, A.; Nachtigäller, K. (2015): Gesturing in joint bookreading. In: Bettina Kümmerling-Meibauer; Jörg Meibauer; Kerstin Nachtigäller; Katharina J. Rohlfing (Hrsg.): Learning from Picturebooks. London / New York: Routledge. S. 99-116.
    PUB
     
  • [5]
    2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2615393
    Nachtigäller, K.; Rohlfing, K.; McGregor, K. K. (2013): A story about a word: does narrative presentation promote learning of a spatial preposition in German two-year-olds? Journal of Child Language,40:(04): 900-917.
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [4]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2614476
    Rohlfing, K.; Grimminger, A.; Nachtigäller, K. (2013): Which Semantic Synchrony?
    PUB | Download (ext.)
     
  • [3]
    2012 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2517305
    Berner, A. - L.; Nachtigäller, K.; Foltz, A.; Rohlfing, K. (2012): Does emotional narrative context influence retention of newly learned words? In: Poster presented at Narrative, Intervention and Literacy (NIL2012), Paris, France.
    PUB
     
  • [2]
    2011 | Sammelwerksbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2001415
    Nachtigäller, K.; Rohlfing, K. (In Press): Mothers' talking about early object and action concepts during picture book reading. In: Bettina Kümmerling-Meibauer (Hrsg.): Where Literacy Begins. Children‘s Books From 0 to 3.. Amsterdam: John Benjamins.
    PUB
     
  • [1]
    2011 | Zeitschriftenaufsatz | Im Druck | PUB-ID: 2050379
    Nachtigäller, K.; Rohlfing, K. (In Press): Einfluss von erlebten und vorgestellten Ereignissen auf die Erzählweise in kindgerichteter Sprache Zeitschrift für Literaturwissenschaft und Linguistik,162: 139-155.
    PUB
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung