7 Publikationen
-
2015 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2783010Nachtigäller K (2015)PUB | PDF
Long-term word learning in 2-year-old children - How does narrative input about pictures and objects influence retention and generalization of newly acquired spatial prepositions?.
Bielefeld: Universitätsbibliothek Bielefeld. -
2015 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2724184Rohlfing K, Grimminger A, Nachtigäller K (2015)PUB
Gesturing in joint bookreading.
In: Learning from Picturebooks. Kümmerling-Meibauer B, Meibauer J, Nachtigäller K, Rohlfing KJ (Eds); London / New York: Routledge: 99-116. -
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2615393Nachtigäller K, Rohlfing K, McGregor KK (2013)PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
A story about a word: does narrative presentation promote learning of a spatial preposition in German two-year-olds?
Journal of Child Language 40(04): 900-917. -
2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2614476Rohlfing K, Grimminger A, Nachtigäller K (2013)PUB | Download (ext.)
Which Semantic Synchrony?
Presented at the TiGeR Tilburg Gesture Research Meeting, Tilburg, Netherlands. -
2012 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2517305Berner A-L, Nachtigäller K, Foltz A, Rohlfing K (2012)PUB
Does emotional narrative context influence retention of newly learned words?
In: Poster presented at Narrative, Intervention and Literacy (NIL2012), Paris, France. . -
2011 | Sammelwerksbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2001415Nachtigäller K, Rohlfing K (In Press)PUB
Mothers' talking about early object and action concepts during picture book reading.
In: Where Literacy Begins. Children‘s Books From 0 to 3. Kümmerling-Meibauer B (Ed); Amsterdam: John Benjamins. -
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Im Druck | PUB-ID: 2050379Nachtigäller K, Rohlfing K (In Press)PUB
Einfluss von erlebten und vorgestellten Ereignissen auf die Erzählweise in kindgerichteter Sprache.
Zeitschrift für Literaturwissenschaft und Linguistik 162: 139-155.