7 Publikationen

Alle markieren

  • [7]
    2015 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2783010 OA
    Nachtigäller K (2015)
    Long-term word learning in 2-year-old children - How does narrative input about pictures and objects influence retention and generalization of newly acquired spatial prepositions?.
    Bielefeld: Universitätsbibliothek Bielefeld.
    PUB | PDF
     
  • [6]
    2015 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2724184
    Rohlfing K, Grimminger A, Nachtigäller K (2015)
    Gesturing in joint bookreading.
    In: Learning from Picturebooks. Kümmerling-Meibauer B, Meibauer J, Nachtigäller K, Rohlfing KJ (Eds); London / New York: Routledge: 99-116.
    PUB
     
  • [5]
    2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2615393
    Nachtigäller K, Rohlfing K, McGregor KK (2013)
    A story about a word: does narrative presentation promote learning of a spatial preposition in German two-year-olds?
    Journal of Child Language 40(04): 900-917.
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [4]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2614476
    Rohlfing K, Grimminger A, Nachtigäller K (2013)
    Which Semantic Synchrony?
    Presented at the TiGeR Tilburg Gesture Research Meeting, Tilburg, Netherlands.
    PUB | Download (ext.)
     
  • [3]
    2012 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2517305
    Berner A-L, Nachtigäller K, Foltz A, Rohlfing K (2012)
    Does emotional narrative context influence retention of newly learned words?
    In: Poster presented at Narrative, Intervention and Literacy (NIL2012), Paris, France. .
    PUB
     
  • [2]
    2011 | Sammelwerksbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2001415
    Nachtigäller K, Rohlfing K (In Press)
    Mothers' talking about early object and action concepts during picture book reading.
    In: Where Literacy Begins. Children‘s Books From 0 to 3. Kümmerling-Meibauer B (Ed); Amsterdam: John Benjamins.
    PUB
     
  • [1]
    2011 | Zeitschriftenaufsatz | Im Druck | PUB-ID: 2050379
    Nachtigäller K, Rohlfing K (In Press)
    Einfluss von erlebten und vorgestellten Ereignissen auf die Erzählweise in kindgerichteter Sprache.
    Zeitschrift für Literaturwissenschaft und Linguistik 162: 139-155.
    PUB
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung