7 Publikationen
-
2015 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2783010Nachtigäller, Kerstin. 2015. Long-term word learning in 2-year-old children - How does narrative input about pictures and objects influence retention and generalization of newly acquired spatial prepositions?. Bielefeld: Universitätsbibliothek Bielefeld.
-
2015 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2724184Rohlfing, Katharina, Grimminger, Angela, and Nachtigäller, Kerstin. 2015. “Gesturing in joint bookreading”. In Learning from Picturebooks, ed. Bettina Kümmerling-Meibauer, Jörg Meibauer, Kerstin Nachtigäller, and Katharina J. Rohlfing, 99-116. London / New York: Routledge.
-
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2615393Nachtigäller, Kerstin, Rohlfing, Katharina, and McGregor, Karla K. 2013. “A story about a word: does narrative presentation promote learning of a spatial preposition in German two-year-olds?”. Journal of Child Language 40 (04): 900-917.
-
2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2614476Rohlfing, Katharina, Grimminger, Angela, and Nachtigäller, Kerstin. 2013. “Which Semantic Synchrony?”. Presented at the TiGeR Tilburg Gesture Research Meeting, Tilburg, Netherlands .
-
2012 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2517305Berner, Anna-Lena, Nachtigäller, Kerstin, Foltz, Anouschka, and Rohlfing, Katharina. 2012. “Does emotional narrative context influence retention of newly learned words?”. In Poster presented at Narrative, Intervention and Literacy (NIL2012), Paris, France.
-
2011 | Sammelwerksbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2001415Nachtigäller, Kerstin, and Rohlfing, Katharina. In Press. “Mothers' talking about early object and action concepts during picture book reading”. In Where Literacy Begins. Children‘s Books From 0 to 3., ed. Bettina Kümmerling-Meibauer. Amsterdam: John Benjamins.
-
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Im Druck | PUB-ID: 2050379Nachtigäller, Kerstin, and Rohlfing, Katharina. In Press. “Einfluss von erlebten und vorgestellten Ereignissen auf die Erzählweise in kindgerichteter Sprache”. Zeitschrift für Literaturwissenschaft und Linguistik 162: 139-155.