7 Publikationen

Alle markieren

  • [7]
    2015 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2783010 OA
    Nachtigäller, K.: Long-term word learning in 2-year-old children - How does narrative input about pictures and objects influence retention and generalization of newly acquired spatial prepositions? Universitätsbibliothek Bielefeld, Bielefeld (2015).
    PUB | PDF
     
  • [6]
    2015 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2724184
    Rohlfing, K., Grimminger, A., Nachtigäller, K.: Gesturing in joint bookreading. In: Kümmerling-Meibauer, B., Meibauer, J., Nachtigäller, K., and Rohlfing, K.J. (eds.) Learning from Picturebooks. p. 99-116. Routledge, London / New York (2015).
    PUB
     
  • [5]
    2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2615393
    Nachtigäller, K., Rohlfing, K., McGregor, K.K.: A story about a word: does narrative presentation promote learning of a spatial preposition in German two-year-olds? Journal of Child Language. 40, 900-917 (2013).
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [4]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2614476
    Rohlfing, K., Grimminger, A., Nachtigäller, K.: Which Semantic Synchrony? Presented at the TiGeR Tilburg Gesture Research Meeting, Tilburg, Netherlands (2013).
    PUB | Download (ext.)
     
  • [3]
    2012 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2517305
    Berner, A.-L., Nachtigäller, K., Foltz, A., Rohlfing, K.: Does emotional narrative context influence retention of newly learned words? Poster presented at Narrative, Intervention and Literacy (NIL2012), Paris, France. (2012).
    PUB
     
  • [2]
    2011 | Sammelwerksbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2001415
    Nachtigäller, K., Rohlfing, K.: Mothers' talking about early object and action concepts during picture book reading. In: Kümmerling-Meibauer, B. (ed.) Where Literacy Begins. Children‘s Books From 0 to 3. John Benjamins, Amsterdam (In Press).
    PUB
     
  • [1]
    2011 | Zeitschriftenaufsatz | Im Druck | PUB-ID: 2050379
    Nachtigäller, K., Rohlfing, K.: Einfluss von erlebten und vorgestellten Ereignissen auf die Erzählweise in kindgerichteter Sprache. Zeitschrift für Literaturwissenschaft und Linguistik. 162, 139-155 (In Press).
    PUB
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung