7 Publikationen
-
2015 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2783010Nachtigäller, K. (2015). Long-term word learning in 2-year-old children - How does narrative input about pictures and objects influence retention and generalization of newly acquired spatial prepositions?. Bielefeld: Universitätsbibliothek Bielefeld.PUB | PDF
-
2015 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2724184Rohlfing, K., Grimminger, A., & Nachtigäller, K. (2015). Gesturing in joint bookreading. In B. Kümmerling-Meibauer, J. Meibauer, K. Nachtigäller, & K. J. Rohlfing (Eds.), Learning from Picturebooks (pp. 99-116). London / New York: Routledge.PUB
-
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2615393Nachtigäller, K., Rohlfing, K., & McGregor, K. K. (2013). A story about a word: does narrative presentation promote learning of a spatial preposition in German two-year-olds? Journal of Child Language, 40(04), 900-917. doi:10.1017/S0305000912000311PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2614476Rohlfing, K., Grimminger, A., & Nachtigäller, K. (2013). Which Semantic Synchrony?. Presented at the TiGeR Tilburg Gesture Research Meeting, Tilburg, NetherlandsPUB | Download (ext.)
-
2012 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2517305Berner, A. - L., Nachtigäller, K., Foltz, A., & Rohlfing, K. (2012). Does emotional narrative context influence retention of newly learned words? Poster presented at Narrative, Intervention and Literacy (NIL2012), Paris, France.PUB
-
2011 | Sammelwerksbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2001415Nachtigäller, K., & Rohlfing, K. (In Press). Mothers' talking about early object and action concepts during picture book reading. In B. Kümmerling-Meibauer (Ed.), Where Literacy Begins. Children‘s Books From 0 to 3. Amsterdam: John Benjamins.PUB
-
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Im Druck | PUB-ID: 2050379Nachtigäller, K., & Rohlfing, K. (In Press). Einfluss von erlebten und vorgestellten Ereignissen auf die Erzählweise in kindgerichteter Sprache. Zeitschrift für Literaturwissenschaft und Linguistik, 162, 139-155.PUB