7 Publikationen

Alle markieren

  • [7]
    2015 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2783010 OA
    Nachtigäller, K., 2015. Long-term word learning in 2-year-old children - How does narrative input about pictures and objects influence retention and generalization of newly acquired spatial prepositions?, Bielefeld: Universitätsbibliothek Bielefeld.
    PUB | PDF
     
  • [6]
    2015 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2724184
    Rohlfing, K., Grimminger, A., & Nachtigäller, K., 2015. Gesturing in joint bookreading. In B. Kümmerling-Meibauer, et al., eds. Learning from Picturebooks. London / New York: Routledge, pp. 99-116.
    PUB
     
  • [5]
    2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2615393
    Nachtigäller, K., Rohlfing, K., & McGregor, K.K., 2013. A story about a word: does narrative presentation promote learning of a spatial preposition in German two-year-olds? Journal of Child Language, 40(04), p 900-917.
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [4]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2614476
    Rohlfing, K., Grimminger, A., & Nachtigäller, K., 2013. Which Semantic Synchrony? Presented at the TiGeR Tilburg Gesture Research Meeting, Tilburg, Netherlands.
    PUB | Download (ext.)
     
  • [3]
    2012 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2517305
    Berner, A.-L., et al., 2012. Does emotional narrative context influence retention of newly learned words? In Poster presented at Narrative, Intervention and Literacy (NIL2012), Paris, France.
    PUB
     
  • [2]
    2011 | Sammelwerksbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2001415
    Nachtigäller, K., & Rohlfing, K., In Press. Mothers' talking about early object and action concepts during picture book reading. In B. Kümmerling-Meibauer, ed. Where Literacy Begins. Children‘s Books From 0 to 3. Amsterdam: John Benjamins.
    PUB
     
  • [1]
    2011 | Zeitschriftenaufsatz | Im Druck | PUB-ID: 2050379
    Nachtigäller, K., & Rohlfing, K., In Press. Einfluss von erlebten und vorgestellten Ereignissen auf die Erzählweise in kindgerichteter Sprache. Zeitschrift für Literaturwissenschaft und Linguistik, 162, p 139-155.
    PUB
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung