7 Publikationen
-
2015 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2783010Nachtigäller, K. (2015). Long-term word learning in 2-year-old children - How does narrative input about pictures and objects influence retention and generalization of newly acquired spatial prepositions?. Bielefeld: Universitätsbibliothek Bielefeld.
-
2015 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2724184Rohlfing, K., Grimminger, A. & Nachtigäller, K. (2015). Gesturing in joint bookreading. In B. Kümmerling-Meibauer, J. Meibauer, K. Nachtigäller & K.J. Rohlfing (Hrsg.), Learning from Picturebooks (S. 99-116). London / New York: Routledge.
-
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2615393Nachtigäller, K., Rohlfing, K. & McGregor, K.K. (2013). A story about a word: does narrative presentation promote learning of a spatial preposition in German two-year-olds? Journal of Child Language, 40(04), 900-917. Cambridge University Press (CUP). doi:10.1017/S0305000912000311.
-
2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2614476Rohlfing, K., Grimminger, A. & Nachtigäller, K. (2013). Which Semantic Synchrony? Gehalten auf der TiGeR Tilburg Gesture Research Meeting.
-
2012 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2517305Berner, A.-L., Nachtigäller, K., Foltz, A. & Rohlfing, K. (2012). Does emotional narrative context influence retention of newly learned words? Poster presented at Narrative, Intervention and Literacy (NIL2012), Paris, France.. Gehalten auf der Narrative, Intervention and Literacy (NIL2012).
-
2011 | Sammelwerksbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2001415Nachtigäller, K. & Rohlfing, K. (In Press). Mothers' talking about early object and action concepts during picture book reading. In B. Kümmerling-Meibauer (Hrsg.), Where Literacy Begins. Children‘s Books From 0 to 3.. Amsterdam: John Benjamins.
-
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Im Druck | PUB-ID: 2050379Nachtigäller, K. & Rohlfing, K. (In Press). Einfluss von erlebten und vorgestellten Ereignissen auf die Erzählweise in kindgerichteter Sprache. Zeitschrift für Literaturwissenschaft und Linguistik, 162, 139-155. Metzler.