35 Publikationen
-
2024 | Konferenzbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2987032Booshehri, M.; Buschmeier, H.; Cimiano, P.; Kopp, S.; Kornowicz, J.; Lammert, O.; Matarese, M.; Mindlin, D.; Robrecht, A.; Vollmer, A. - L.; Wagner, P.; Wrede, B. (In Press): Towards a computational architecture for co-constructive explainable systems. In: Proceedings of the 2024 Workshop on Explainability Engineering (ExEn '24). IEEE Computer Society.PUB | DOI
-
2023 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2969659Dyck, L.; Beierling, H.; Helmert, R.; Vollmer, A. - L. (2023): Technical Transparency for Robot Navigation Through AR Visualizations. In: Ginevra Castellano; Laurel Riek; Maya Cakmak; Iolanda Leite (Hrsg.): Companion of the 2023 ACM/IEEE International Conference on Human-Robot Interaction. New York, NY, USA: ACM. S. 720-724.PUB | DOI
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2978086Wrede, B.; Vollmer, A. - L.; Krach, S. (2023): On the potentials of interaction breakdowns for HRI The Behavioral and brain sciences,46:e49PUB | DOI | PubMed | Europe PMC
-
2022 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2969658Hindemith, L.; Bruns, O.; Noller, A. M.; Hemion, N.; Schneider, S.; Vollmer, A. - L. (2022): Interactive Robot Task Learning: Human Teaching Proficiency with Different Feedback Approaches IEEE Transactions on Cognitive and Developmental Systems, 1-1.PUB | DOI | WoS
-
2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2967355Rohlfing, K. J.; Vollmer, A. - L.; Fritsch, J.; Wrede, B. (2022): Which “motionese” parameters change with children's age? Disentangling attention-getting from action-structuring modifications Frontiers in Communication,7:922405PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS
-
2021 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2952641Langholf, L.; Battefeld, D.; Henning, K.; Zatrib, R.; Groß, A.; Richter, B.; Vollmer, A. - L.; Schneider, S. (2021): Testing the Elaboration Likelihood Model of Persuasion on the Acceptance of Health Regulations in a Video Human-Robot Interaction Study. In: Companion of the 2021 ACM/IEEE International Conference on Human-Robot Interaction. New York, NY: ACM. S. 121-125.PUB | DOI
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2956623Richter, B.; Wattenberg, I.; Vollmer, A. - L.; Hornberg, C.; Wrede, B.; Lätzsch, R. (2021): Die COVID-19-Pandemie als Chance für Teletherapie? – Eine Umfrage bei Vertreter*innen von Gesundheitsfachberufen Das Gesundheitswesen,84:(04): 319-325.PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2960512Klemme, I.; Richter, B.; De Sabbata, K.; Wrede, B.; Vollmer, A. - L. (2021): A Multi-Directional and Agile Academic Knowledge Transfer Strategy for Healthcare Technology Frontiers in Robotics and AI,8:789827PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2961876Hindemith, L.; Göpfert, J. P.; Wiebel-Herboth, C. B.; Wrede, B.; Vollmer, A. - L. (2021): Why robots should be technical correcting mental models through technical architecture concepts Interaction Studies ,22:(2): 244-279.PUB | DOI | WoS
-
-
-
2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2960525Vollmer, A. - L.; Shah, J.; Gluck, K.; Belpaeme, T.; Koedinger, K.; Rohlfing, K.; van der Maas, H.; Van Ecke, P.; VanLehn, K.; Yee-King, M. (2018): Task Instruction. In: Kevin Gluck; John Laird; Strüngmann Forum Reports (Hrsg.): Interactive Task Learning: Agents, Robots, and Humans Acquiring New Tasks through Natural Interactions. 26. Cambridge, MA: MIT Press.PUB
-
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931028Vollmer, A. - L.; Read, R.; Trippas, D.; Belpaeme, T. (2018): Children conform, adults resist: A robot group induced peer pressure on normative social conformity Science Robotics,3:(21):eaat7111PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2921123Vollmer, A. - L.; Hemion, N. J. (2018): A User Study on Robot Skill Learning Without a Cost Function: Optimization of Dynamic Movement Primitives via Naive User Feedback Frontiers in Robotics and AI,5:77PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
-
2016 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2960527Vollmer, A. - L. (2016): Studying teaching using robots. In: Antonio M. Battro; Kurt W. Fischer; Maria Lourdes Majdalani; Ettore Majorana Foundation and Centre for Scientific Culture (Hrsg.): Mind, Brain and Education at Erice: 10 years. Erice, Italy. S. 153-158.PUB
-
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2906547Vollmer, A. - L.; Wrede, B.; Rohlfing, K. J.; Oudeyer, P. - Y. (2016): Pragmatic Frames for Teaching and Learning in Human-Robot interaction: Review and Challenges FRONTIERS IN NEUROROBOTICS,10:10PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
-
-
2014 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2960529Baxter, P.; Kennedy, J.; Vollmer, A. - L.; de Greeff, J.; Belpaeme, T. (2014): Tracking gaze over time in HRI as a proxy for engagement and attribution of social agency. In: Gerhard Sagerer (Hrsg.): Proceedings of the 2014 ACM/IEEE international conference on Human-robot interaction. New York, NY: ACM. S. 126-127.PUB | DOI
-
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2656289Vollmer, A. - L.; Mühlig, M.; Steil, J. J.; Pitsch, K.; Fritsch, J.; Rohlfing, K.; Wrede, B. (2014): Robots show us how to teach them: Feedback from robots shapes tutoring behavior during action learning PLoS ONE,9:(3):e91349PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
-
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2662158Pitsch, K.; Vollmer, A. - L.; Rohlfing, K.; Fritsch, J.; Wrede, B. (2014): Tutoring in adult-child-interaction: On the loop of the tutor's action modification and the recipient's gaze Interaction Studies,15:(1): 55-98.PUB | PDF | DOI | WoS
-
2014 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2914920Vollmer, A. - L.; Grizou, J.; Lopes, M.; Rohlfing, K.; Oudeyer, P. - Y. (2014): Studying the Co-Construction of Interaction Protocols in Collaborative Tasks with Humans. In: 2014 Joint IEEE International Conference on Development and Learning and on Epigenetic Robotics. Piscataway, NJ: IEEE. S. 208-215.PUB
-
2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2960532Vollmer, A. - L.; Mühlig, M.; Rohlfing, K.; Wrede, B.; Cangelosi, A. (2013): Demonstrating actions to a robot: How na\ive users adapt to a robot’s replication of goal and manner-oriented actions. In: Raquel Fernández; Amy Isard (Hrsg.): SEMDIAL 2013 DialDam. Proceedings of the 17th Workshop on the Semantics and Pragmatics of Dialogue : Amsterdam, 16-18 December 2013. Amsterdam: Univ. of Amsterdam. ( Proceedings SemDial, ). S. 240-242.PUB | Download (ext.)
-
2013 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2960531Vollmer, A. - L.; Wrede, B.; Rohlfing, K. J.; Cangelosi, A. (2013): Do beliefs about a robot's capabilities influence alignment to its actions? In: Institut of Electrical and Electronics Engineers (IEEE) (Hrsg.): 2013 IEEE Third Joint International Conference on Development and Learning and Epigenetic Robotics (ICDL). S. 1-6.PUB | DOI
-
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2622414Pitsch, K.; Vollmer, A. - L.; Muehlig, M. (2013): Robot feedback shapes the tutor's presentation. How a robot's online gaze strategies lead to micro-adaptation of the human's conduct Interaction Studies,14:(2): 268-296.PUB | PDF | DOI | WoS
-
-
2010 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2001439Vollmer, A. - L.; Pitsch, K.; Lohan, K. S.; Fritsch, J.; Rohlfing, K.; Wrede, B. (2010): Developing feedback: How children of different age contribute to a tutoring interaction with adults. In: Development and Learning (ICDL), 2010 IEEE 9th International Conference on Development and Learning. S. 76-81.PUB
-
2010 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2034709Lohan, K. S.; Gieselmann, S.; Vollmer, A. - L.; Rohlfing, K.; Wrede, B. (2010): Does embodiment affect tutoring behavior? In: International Conference on Development and Learning. IEEE.PUB
-
2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991995Pitsch, K.; Vollmer, A. - L.; Fritsch, J.; Wrede, B.; Rohlfing, K.; Sagerer, G. (2009): On the loop of action modification and the recipient's gaze in adult-child interaction. In: Gesture and Speech in Interaction. Poznan, Poland.PUB
-
2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1890625Lohan, K. S.; Vollmer, A. - L.; Fritsch, J.; Rohlfing, K.; Wrede, B. (2009): Which ostensive stimuli can be used for a robot to detect and maintain tutoring situations? In: Institute of Electrical and Electronics Engineers (Hrsg.): IEEE International Workshop on Social Signal Processing. Berkeley, USA: International Computer Science Institute.PUB | DOI
-
2009 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2281385Vollmer, A. - L.; Lohan, K. S.; Fritsch, J.; Wrede, B.; Rohlfing, K. (2009): Which Motionese Parameters Change with Children’s Age?PUB
-
2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2001430Vollmer, A. - L.; Lohan, K. S.; Fischer, K.; Nagai, Y.; Pitsch, K.; Fritsch, J.; Rohlfing, K.; Wrede, B. (2009): People modify their tutoring behavior in robot-directed interaction for action learning. In: Development and Learning, 2009. ICDL 2009. IEEE 8th International Conference on Development and Learning. IEEE. S. 1-6.PUB | DOI
-
2008 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1890843Swadzba, A.; Vollmer, A. - L.; Hanheide, M.; Wachsmuth, S. (2008): Reducing Noise and Redundancy in Registered Range Data for Planar Surface Extraction. In: International Association for Pattern Recognition (Hrsg.): International Conference on Pattern Recognition. Piscataway, NJ: IEEE.PUB | DOI