35 Publikationen
-
2024 | Konferenzbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2987032Booshehri, M., Buschmeier, H., Cimiano, P., Kopp, S., Kornowicz, J., Lammert, O., Matarese, M., Mindlin, D., Robrecht, A., Vollmer, A.-L., Wagner, P. & Wrede, B. (In Press). Towards a computational architecture for co-constructive explainable systems. Proceedings of the 2024 Workshop on Explainability Engineering (ExEn '24). Gehalten auf der 2024 Workshop on Explainability Engineering (ExEn '24), IEEE Computer Society. doi:10.1145/3648505.3648509.
-
2023 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2969659Dyck, L., Beierling, H., Helmert, R. & Vollmer, A.-L. (2023). Technical Transparency for Robot Navigation Through AR Visualizations. In G. Castellano, L. Riek, M. Cakmak & I. Leite (Hrsg.), Companion of the 2023 ACM/IEEE International Conference on Human-Robot Interaction (S. 720-724). Gehalten auf der HRI '23: ACM/IEEE International Conference on Human-Robot Interaction, New York, NY, USA: ACM. doi:10.1145/3568294.3580181.
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2978086Wrede, B., Vollmer, A.-L. & Krach, S. (2023). On the potentials of interaction breakdowns for HRI. The Behavioral and brain sciences, 46: e49. Cambridge University Press. doi:10.1017/S0140525X22001674.
-
2022 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2969658Hindemith, L., Bruns, O., Noller, A.M., Hemion, N., Schneider, S. & Vollmer, A.-L. (2022). Interactive Robot Task Learning: Human Teaching Proficiency with Different Feedback Approaches. IEEE Transactions on Cognitive and Developmental Systems, 1-1. Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE). doi:10.1109/TCDS.2022.3186270.
-
2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2967355Rohlfing, K.J., Vollmer, A.-L., Fritsch, J. & Wrede, B. (2022). Which “motionese” parameters change with children's age? Disentangling attention-getting from action-structuring modifications. Frontiers in Communication, 7: 922405. Frontiers. doi:10.3389/fcomm.2022.922405.
-
2021 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2952641Langholf, L., Battefeld, D., Henning, K., Zatrib, R., Groß, A., Richter, B., Vollmer, A.-L. & Schneider, S. (2021). Testing the Elaboration Likelihood Model of Persuasion on the Acceptance of Health Regulations in a Video Human-Robot Interaction Study. Companion of the 2021 ACM/IEEE International Conference on Human-Robot Interaction (S. 121-125). Gehalten auf der HRI '21: ACM/IEEE International Conference on Human-Robot Interaction, New York, NY: ACM. doi:10.1145/3434074.3447142.
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2956623Richter, B., Wattenberg, I., Vollmer, A.-L., Hornberg, C., Wrede, B. & Lätzsch, R. (2021). Die COVID-19-Pandemie als Chance für Teletherapie? – Eine Umfrage bei Vertreter*innen von Gesundheitsfachberufen. Das Gesundheitswesen, 84(04), 319-325. Georg Thieme Verlag. doi:10.1055/a-1537-8933.
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2960512Klemme, I., Richter, B., De Sabbata, K., Wrede, B. & Vollmer, A.-L. (2021). A Multi-Directional and Agile Academic Knowledge Transfer Strategy for Healthcare Technology. Frontiers in Robotics and AI, 8: 789827. Frontiers Media SA. doi:10.3389/frobt.2021.789827.
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2961876Hindemith, L., Göpfert, J.P., Wiebel-Herboth, C.B., Wrede, B. & Vollmer, A.-L. (2021). Why robots should be technical correcting mental models through technical architecture concepts. Interaction Studies , 22(2), 244-279. John Benjamins. doi:10.1075/is.20023.hin.
-
-
2018 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2960528Vollmer, A.-L. (2018). Fears of Intelligent Robots. In T. Kanda (Hrsg.), Companion of the 2018 ACM/IEEE International Conference on Human-Robot Interaction (S. 273-274). Gehalten auf der HRI '18: ACM/IEEE International Conference on Human-Robot Interaction, New York, NY: ACM. doi:10.1145/3173386.3177067.
-
2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2960525Vollmer, A.-L., Shah, J., Gluck, K., Belpaeme, T., Koedinger, K., Rohlfing, K., van der Maas, H., Van Ecke, P., VanLehn, K. & Yee-King, M. (2018). Task Instruction. In K. Gluck, J. Laird & Strüngmann Forum Reports (Hrsg.), Interactive Task Learning: Agents, Robots, and Humans Acquiring New Tasks through Natural Interactions. Cambridge, MA: MIT Press.
-
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931028Vollmer, A.-L., Read, R., Trippas, D. & Belpaeme, T. (2018). Children conform, adults resist: A robot group induced peer pressure on normative social conformity. Science Robotics, 3(21): eaat7111. American Association for the Advancement of Science (AAAS). doi:10.1126/scirobotics.aat7111.
-
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2921123Vollmer, A.-L. & Hemion, N.J. (2018). A User Study on Robot Skill Learning Without a Cost Function: Optimization of Dynamic Movement Primitives via Naive User Feedback. Frontiers in Robotics and AI, 5: 77. Frontiers Media SA. doi:10.3389/frobt.2018.00077.
-
-
2016 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2960527Vollmer, A.-L. (2016). Studying teaching using robots. In A.M. Battro, K.W. Fischer, M.L. Majdalani & Ettore Majorana Foundation and Centre for Scientific Culture (Hrsg.), Mind, Brain and Education at Erice: 10 years (S. 153-158). Erice, Italy.
-
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2906547Vollmer, A.-L., Wrede, B., Rohlfing, K.J. & Oudeyer, P.-Y. (2016). Pragmatic Frames for Teaching and Learning in Human-Robot interaction: Review and Challenges. FRONTIERS IN NEUROROBOTICS, 10: 10. Frontiers Media SA. doi:10.3389/fnbot.2016.00010.
-
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2904105Rohlfing, K., Wrede, B., Vollmer, A.-L. & Oudeyer, P.-Y. (2016). An Alternative to Mapping a Word onto a Concept in Language Acquisition: Pragmatic Frames. FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 7: 470. Frontiers Media Sa. doi:10.3389/fpsyg.2016.00470.
-
-
2014 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2960529Baxter, P., Kennedy, J., Vollmer, A.-L., de Greeff, J. & Belpaeme, T. (2014). Tracking gaze over time in HRI as a proxy for engagement and attribution of social agency. In G. Sagerer (Hrsg.), Proceedings of the 2014 ACM/IEEE international conference on Human-robot interaction (S. 126-127). Gehalten auf der HRI'14: ACM/IEEE International Conference on Human-Robot Interaction, New York, NY: ACM. doi:10.1145/2559636.2559829.
-
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2656289Vollmer, A.-L., Mühlig, M., Steil, J.J., Pitsch, K., Fritsch, J., Rohlfing, K. & Wrede, B. (2014). Robots show us how to teach them: Feedback from robots shapes tutoring behavior during action learning. PLoS ONE, 9(3): e91349. Public Library of Science (PLoS). doi:10.1371/journal.pone.0091349.
-
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2914915Lember, J., Matzinger, H. & Vollmer, A.-L. (2014). Optimal alignments of longest common subsequences and their path properties. Bernoulli, 20(3), 1292-1343. Bernoulli Society for Mathematical Statistics and Probability. doi:10.3150/13-bej522.
-
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2662158Pitsch, K., Vollmer, A.-L., Rohlfing, K., Fritsch, J. & Wrede, B. (2014). Tutoring in adult-child-interaction: On the loop of the tutor's action modification and the recipient's gaze. Interaction Studies, 15(1), 55-98. John Benjamins Publishing Company. doi:10.1075/is.15.1.03pit.
-
2014 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2914920Vollmer, A.-L., Grizou, J., Lopes, M., Rohlfing, K. & Oudeyer, P.-Y. (2014). Studying the Co-Construction of Interaction Protocols in Collaborative Tasks with Humans. 2014 Joint IEEE International Conference on Development and Learning and on Epigenetic Robotics (S. 208-215). Gehalten auf der 4. IEEE Joint International Conference on Development and Learning and Epigenetic Robotics, Piscataway, NJ: IEEE.
-
2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2960532Vollmer, A.-L., Mühlig, M., Rohlfing, K., Wrede, B. & Cangelosi, A. (2013). Demonstrating actions to a robot: How na\ive users adapt to a robot’s replication of goal and manner-oriented actions ( Proceedings SemDial). In R. Fernández & A. Isard (Hrsg.), SEMDIAL 2013 DialDam. Proceedings of the 17th Workshop on the Semantics and Pragmatics of Dialogue : Amsterdam, 16-18 December 2013 (S. 240-242). Amsterdam: Univ. of Amsterdam.
-
2013 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2960531Vollmer, A.-L., Wrede, B., Rohlfing, K.J. & Cangelosi, A. (2013). Do beliefs about a robot's capabilities influence alignment to its actions? In Institut of Electrical and Electronics Engineers (IEEE) (Hrsg.), 2013 IEEE Third Joint International Conference on Development and Learning and Epigenetic Robotics (ICDL) (S. 1-6). Gehalten auf der 2013 IEEE Third Joint International Conference on Development and Learning and Epigenetic Robotics (ICDL). doi: 10.1109/DevLrn.2013.6652521.
-
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2622414Pitsch, K., Vollmer, A.-L. & Muehlig, M. (2013). Robot feedback shapes the tutor's presentation. How a robot's online gaze strategies lead to micro-adaptation of the human's conduct. Interaction Studies, 14(2), 268-296. John Benjamins Publishing Company. doi:10.1075/is.14.2.06pit.
-
-
2010 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2001439Vollmer, A.-L., Pitsch, K., Lohan, K.S., Fritsch, J., Rohlfing, K. & Wrede, B. (2010). Developing feedback: How children of different age contribute to a tutoring interaction with adults. Development and Learning (ICDL), 2010 IEEE 9th International Conference on Development and Learning (S. 76-81). Gehalten auf der ICDL 2010.
-
2010 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2034709Lohan, K.S., Gieselmann, S., Vollmer, A.-L., Rohlfing, K. & Wrede, B. (2010). Does embodiment affect tutoring behavior? International Conference on Development and Learning. IEEE.
-
2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991995Pitsch, K., Vollmer, A.-L., Fritsch, J., Wrede, B., Rohlfing, K. & Sagerer, G. (2009). On the loop of action modification and the recipient's gaze in adult-child interaction. Gesture and Speech in Interaction. Poznan, Poland.
-
2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1890625Lohan, K.S., Vollmer, A.-L., Fritsch, J., Rohlfing, K. & Wrede, B. (2009). Which ostensive stimuli can be used for a robot to detect and maintain tutoring situations? In Institute of Electrical and Electronics Engineers (Hrsg.), IEEE International Workshop on Social Signal Processing. Berkeley, USA: International Computer Science Institute. doi:10.1109/acii.2009.5349507.
-
2009 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2281385Vollmer, A.-L., Lohan, K.S., Fritsch, J., Wrede, B. & Rohlfing, K. (2009). Which Motionese Parameters Change with Children’s Age?
-
2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2001430Vollmer, A.-L., Lohan, K.S., Fischer, K., Nagai, Y., Pitsch, K., Fritsch, J., Rohlfing, K. & Wrede, B. (2009). People modify their tutoring behavior in robot-directed interaction for action learning. Development and Learning, 2009. ICDL 2009. IEEE 8th International Conference on Development and Learning (S. 1-6). Gehalten auf der ICDL 2009, IEEE. doi:10.1109/DEVLRN.2009.5175516.
-
2008 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1890843Swadzba, A., Vollmer, A.-L., Hanheide, M. & Wachsmuth, S. (2008). Reducing Noise and Redundancy in Registered Range Data for Planar Surface Extraction. In International Association for Pattern Recognition (Hrsg.), International Conference on Pattern Recognition. Piscataway, NJ: IEEE. doi:10.1109/icpr.2008.4761411.