6 Publikationen

Alle markieren

  • [6]
    2022 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2967244
    Scholz, S., Schindler, S., Kißler, J.: Electrophysiological Correlates of Social Feedback Processing in Healthy and Depressive Individuals. Psychophysiology. 59, S117 (2022).
    PUB | DOI | WoS
     
  • [5]
    2022 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2962044
    Scholz, S., Dutke, S.: Adaptives Vergessen in Lehr- und Lernsituationen. In: Steins, G., Spinath, B., Dutke, S., Roth, M., and Limbourg, M. (eds.) Mythen, Fehlvorstellungen, Fehlkonzepte und Irrtümer in Schule und Unterricht. Psychologie in Bildung und Erziehung: Vom Wissen zum Handeln. p. 117-134. Springer Fachmedien , Wiesbaden (2022).
    PUB | DOI
     
  • [4]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958363
    Scholz, S., Dutke, S., Busch, N.A.: Oscillatory Correlates of Intentional Forgetting: The Role of Theta and Alpha Power in Item-Method Directed Forgetting. eneuro. 8, : ENEURO.0022-21.2021 (2021).
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [3]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958364
    Scholz, S., Dutke, S.: The Potential Influence of To-Be-Forgotten Information on Educational Judgments. European Journal of Psychology and Educational Research. 4, 13-24 (2021).
    PUB | DOI
     
  • [2]
    2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958365
    Scholz, S., Dutke, S.: Investigating intentional forgetting using pupillometry: no evidence for the ongoing allocation of cognitive resources during forgetting. Journal of Cognitive Psychology. 31, 416-437 (2019).
    PUB | DOI | WoS
     
  • [1]
    2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958366
    Scholz, S., Schneider, S.L., Rose, M.: Differential effects of ongoing EEG beta and theta power on memory formation. PLOS ONE. 12, : e0171913 (2017).
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung