6 Publikationen

Alle markieren

  • [6]
    2022 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2967244
    Scholz S, Schindler S, Kißler J (2022)
    Electrophysiological Correlates of Social Feedback Processing in Healthy and Depressive Individuals.
    Psychophysiology 59(Suppl. 1): S117.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [5]
    2022 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2962044
    Scholz S, Dutke S (2022)
    Adaptives Vergessen in Lehr- und Lernsituationen.
    In: Mythen, Fehlvorstellungen, Fehlkonzepte und Irrtümer in Schule und Unterricht. Steins G, Spinath B, Dutke S, Roth M, Limbourg M (Eds); Psychologie in Bildung und Erziehung: Vom Wissen zum Handeln, Wiesbaden: Springer Fachmedien : 117-134.
    PUB | DOI
     
  • [4]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958363
    Scholz S, Dutke S, Busch NA (2021)
    Oscillatory Correlates of Intentional Forgetting: The Role of Theta and Alpha Power in Item-Method Directed Forgetting.
    eneuro 8(5): ENEURO.0022-21.2021.
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [3]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958364
    Scholz S, Dutke S (2021)
    The Potential Influence of To-Be-Forgotten Information on Educational Judgments.
    European Journal of Psychology and Educational Research 4(1): 13-24.
    PUB | DOI
     
  • [2]
    2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958365
    Scholz S, Dutke S (2019)
    Investigating intentional forgetting using pupillometry: no evidence for the ongoing allocation of cognitive resources during forgetting.
    Journal of Cognitive Psychology 31(4): 416-437.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [1]
    2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958366
    Scholz S, Schneider SL, Rose M (2017)
    Differential effects of ongoing EEG beta and theta power on memory formation.
    PLOS ONE 12(2): e0171913.
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung