6 Publikationen

Alle markieren

  • [6]
    2022 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2967244
    Scholz, S., Schindler, S. & Kißler, J. (2022). Electrophysiological Correlates of Social Feedback Processing in Healthy and Depressive Individuals (Psychophysiology), 59(Suppl. 1), S117. Gehalten auf der Annual Meeting of the Society-for-Psychophysiological-Research (SPR), Hoboken: Wiley. doi:10.1111/psyp.14141.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [5]
    2022 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2962044
    Scholz, S. & Dutke, S. (2022). Adaptives Vergessen in Lehr- und Lernsituationen (Psychologie in Bildung und Erziehung: Vom Wissen zum Handeln). In G. Steins, B. Spinath, S. Dutke, M. Roth & M. Limbourg (Hrsg.), Mythen, Fehlvorstellungen, Fehlkonzepte und Irrtümer in Schule und Unterricht (S. 117-134). Wiesbaden: Springer Fachmedien . doi:10.1007/978-3-658-36260-7_6.
    PUB | DOI
     
  • [4]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958363
    Scholz, S., Dutke, S. & Busch, N.A. (2021). Oscillatory Correlates of Intentional Forgetting: The Role of Theta and Alpha Power in Item-Method Directed Forgetting. eneuro, 8(5): ENEURO.0022-21.2021. Society for Neuroscience. doi:10.1523/ENEURO.0022-21.2021.
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [3]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958364
    Scholz, S. & Dutke, S. (2021). The Potential Influence of To-Be-Forgotten Information on Educational Judgments. European Journal of Psychology and Educational Research, 4(1), 13-24. Eurasian Society of Educational Research. doi:10.12973/ejper.4.1.13.
    PUB | DOI
     
  • [2]
    2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958365
    Scholz, S. & Dutke, S. (2019). Investigating intentional forgetting using pupillometry: no evidence for the ongoing allocation of cognitive resources during forgetting. Journal of Cognitive Psychology, 31(4), 416-437. Informa UK Limited. doi:10.1080/20445911.2019.1622548.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [1]
    2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958366
    Scholz, S., Schneider, S.L. & Rose, M. (2017). Differential effects of ongoing EEG beta and theta power on memory formation. PLOS ONE, 12(2): e0171913. Public Library of Science (PLoS). doi:10.1371/journal.pone.0171913.
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung