6 Publikationen

Alle markieren

  • [6]
    2022 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2967244
    Scholz, S., Schindler, S., and Kißler, J. (2022). Electrophysiological Correlates of Social Feedback Processing in Healthy and Depressive Individuals. Psychophysiology 59, S117.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [5]
    2022 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2962044
    Scholz, S., and Dutke, S. (2022). “Adaptives Vergessen in Lehr- und Lernsituationen” in Mythen, Fehlvorstellungen, Fehlkonzepte und Irrtümer in Schule und Unterricht, Steins, G., Spinath, B., Dutke, S., Roth, M., and Limbourg, M. eds. Psychologie in Bildung und Erziehung: Vom Wissen zum Handeln (Wiesbaden: Springer Fachmedien ), 117-134.
    PUB | DOI
     
  • [4]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958363
    Scholz, S., Dutke, S., and Busch, N. A. (2021). Oscillatory Correlates of Intentional Forgetting: The Role of Theta and Alpha Power in Item-Method Directed Forgetting. eneuro 8:ENEURO.0022-21.2021.
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [3]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958364
    Scholz, S., and Dutke, S. (2021). The Potential Influence of To-Be-Forgotten Information on Educational Judgments. European Journal of Psychology and Educational Research 4, 13-24.
    PUB | DOI
     
  • [2]
    2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958365
    Scholz, S., and Dutke, S. (2019). Investigating intentional forgetting using pupillometry: no evidence for the ongoing allocation of cognitive resources during forgetting. Journal of Cognitive Psychology 31, 416-437.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [1]
    2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958366
    Scholz, S., Schneider, S. L., and Rose, M. (2017). Differential effects of ongoing EEG beta and theta power on memory formation. PLOS ONE 12:e0171913.
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung