6 Publikationen

Alle markieren

  • [6]
    2022 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2967244
    S. Scholz, S. Schindler, and J. Kißler, “Electrophysiological Correlates of Social Feedback Processing in Healthy and Depressive Individuals”, Psychophysiology, vol. 59, 2022, pp. S117.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [5]
    2022 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2962044
    S. Scholz and S. Dutke, “Adaptives Vergessen in Lehr- und Lernsituationen”, Mythen, Fehlvorstellungen, Fehlkonzepte und Irrtümer in Schule und Unterricht, G. Steins, et al., eds., Psychologie in Bildung und Erziehung: Vom Wissen zum Handeln, Wiesbaden: Springer Fachmedien , 2022, pp.117-134.
    PUB | DOI
     
  • [4]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958363
    S. Scholz, S. Dutke, and N.A. Busch, “Oscillatory Correlates of Intentional Forgetting: The Role of Theta and Alpha Power in Item-Method Directed Forgetting”, eneuro, vol. 8, 2021, : ENEURO.0022-21.2021.
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [3]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958364
    S. Scholz and S. Dutke, “The Potential Influence of To-Be-Forgotten Information on Educational Judgments”, European Journal of Psychology and Educational Research, vol. 4, 2021, pp. 13-24.
    PUB | DOI
     
  • [2]
    2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958365
    S. Scholz and S. Dutke, “Investigating intentional forgetting using pupillometry: no evidence for the ongoing allocation of cognitive resources during forgetting”, Journal of Cognitive Psychology, vol. 31, 2019, pp. 416-437.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [1]
    2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958366
    S. Scholz, S.L. Schneider, and M. Rose, “Differential effects of ongoing EEG beta and theta power on memory formation”, PLOS ONE, vol. 12, 2017, : e0171913.
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung