6 Publikationen

Alle markieren

  • [6]
    2022 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2967244
    Scholz S, Schindler S, Kißler J. Electrophysiological Correlates of Social Feedback Processing in Healthy and Depressive Individuals. Psychophysiology. 2022;59(Suppl. 1):S117.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [5]
    2022 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2962044
    Scholz S, Dutke S. Adaptives Vergessen in Lehr- und Lernsituationen. In: Steins G, Spinath B, Dutke S, Roth M, Limbourg M, eds. Mythen, Fehlvorstellungen, Fehlkonzepte und Irrtümer in Schule und Unterricht. Psychologie in Bildung und Erziehung: Vom Wissen zum Handeln. Wiesbaden: Springer Fachmedien ; 2022: 117-134.
    PUB | DOI
     
  • [4]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958363
    Scholz S, Dutke S, Busch NA. Oscillatory Correlates of Intentional Forgetting: The Role of Theta and Alpha Power in Item-Method Directed Forgetting. eneuro. 2021;8(5): ENEURO.0022-21.2021.
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [3]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958364
    Scholz S, Dutke S. The Potential Influence of To-Be-Forgotten Information on Educational Judgments. European Journal of Psychology and Educational Research. 2021;4(1):13-24.
    PUB | DOI
     
  • [2]
    2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958365
    Scholz S, Dutke S. Investigating intentional forgetting using pupillometry: no evidence for the ongoing allocation of cognitive resources during forgetting. Journal of Cognitive Psychology. 2019;31(4):416-437.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [1]
    2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958366
    Scholz S, Schneider SL, Rose M. Differential effects of ongoing EEG beta and theta power on memory formation. PLOS ONE. 2017;12(2): e0171913.
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung