15 Publikationen

Alle markieren

[15]
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934608
Multitasking and Feeling Good? Autonomy of Additional Activities Predicts Affect
Bachmann O, Grunschel C, Fries S (2019)
JOURNAL OF HAPPINESS STUDIES 20(3): 899-918.
PUB | DOI | WoS
 
[14]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2930286
"I'll stop procrastinating now!" Fostering specific processes of self-regulated learning to reduce academic procrastination
Grunschel C, Patrzek J, Klingsieck K, Fries S (2018)
JOURNAL OF PREVENTION & INTERVENTION IN THE COMMUNITY 46(2): 143-157.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[13]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905974
Effects of using motivational regulation strategies on students' academic procrastination, academic performance, and well-being
Grunschel C, Schwinger M, Steinmayr R, Fries S (2016)
LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES 49: 162-170.
PUB | DOI | WoS
 
[12]
2015 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2700496
Wie können motivationale und affektive Merkmale bei Kindern mit sonderpädagogischem Förderbedarf valide erfasst werden? Erste Befunde der Bielefelder Längsschnittstudie BiLieF
Schwinger M, Wild E, Lütje-Klose B, Grunschel C, Stranghöner D, Yotyodying S, Baumanns R, Gorges J, Serke B, Pazen C, Neumann P, et al. (2015)
In: Inklusion von Schülerinnen und Schülern mit sonderpädagogischem Förderbedarf in Schulleistungserhebungen. Kuhl P, Stanat P, Lütje-Klose B, Gresch C, Patel HA, Prenzel M (Eds); Wiesbaden: Springer VS: 273-300.
PUB | DOI
 
[11]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2769960
Torn between want and should: An experience-sampling study on motivational conflict, well-being, self-control, and mindfulness
Grund A, Grunschel C, Bruhn D, Fries S (2015)
Motivation and Emotion 39(4): 506-520.
PUB | DOI | WoS
 
[10]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665962
Investigating the effect of academic procrastination on the frequency and variety of academic misconduct: A panel study
Patrzek J, Sattler S, van Veen F, Grunschel C, Fries S (2015)
Studies in Higher Education 40(6): 1014-1029.
PUB | DOI | WoS
 
[9]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665976
Why are students (not) motivated to change academic procrastination? An investigation based on the Transtheoretical Model of change
Grunschel C, Schopenhauer L (2015)
Journal of College Student Development 56(2): 187-200.
PUB | DOI | WoS
 
[8]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2784796
Questionnaire on reasons for academic procrastination: Development and first validation
Patrzek J, Grunschel C, Koenig N, Fries S (2015)
Diagnostica 61(4): 184-196.
PUB | DOI | WoS
 
[7]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Im Druck | PUB-ID: 2665955
Fragebogen zu Gründen akademischer Prokrastination: Entwicklung und erste Validierung
Patrzek J, Grunschel C, Fries S (In Press)
Diagnostica 61(4): 184-196.
PUB | DOI | WoS
 
[6]
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2560098
Exploring different types of academic delayers: A latent profile analysis
Grunschel C, Patrzek J, Fries S (2013)
Learning And Individual Differences 23: 225-233.
PUB | DOI | WoS
 
[5]
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2625738
Exploring reasons and consequences of academic procrastination: an interview study
Grunschel C, Patrzek J, Fries S (2013)
European Journal of Psychology of Education 28(3): 841-861.
PUB | DOI | WoS
 
[4]
 
[3]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665951
Academic procrastination: The perspective of university counsellors
Patrzek J, Grunschel C, Fries S (2012)
International Journal for the Advancement of Counselling 34(3): 185-201.
PUB | DOI
 
[2]
2011 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665979
Morgen fange ich an ... versprochen!
Patrzek J, Grunschel C (2011)
In: Rückenwind. Was Studis gegen Stress tun können. Duriska M, Ebner-Priemer U, Stolle M (Eds); Karlsruhe: Karlsruher Institut für Technologie: 78-81.
PUB
 
[1]
2008 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665985
Dual Career Couples – Die zukünftige Lebensform der heutigen Studenten?
Völkel L, Grunschel C, Dries C (2008)
In: Aktuelle Themen der Wirtschaftspsychologie. Aretz W, Mierke K (Eds); Köln: Kölner Wissenschaftsverlag: 151-166.
PUB
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung

15 Publikationen

Alle markieren

[15]
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934608
Multitasking and Feeling Good? Autonomy of Additional Activities Predicts Affect
Bachmann O, Grunschel C, Fries S (2019)
JOURNAL OF HAPPINESS STUDIES 20(3): 899-918.
PUB | DOI | WoS
 
[14]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2930286
"I'll stop procrastinating now!" Fostering specific processes of self-regulated learning to reduce academic procrastination
Grunschel C, Patrzek J, Klingsieck K, Fries S (2018)
JOURNAL OF PREVENTION & INTERVENTION IN THE COMMUNITY 46(2): 143-157.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[13]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905974
Effects of using motivational regulation strategies on students' academic procrastination, academic performance, and well-being
Grunschel C, Schwinger M, Steinmayr R, Fries S (2016)
LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES 49: 162-170.
PUB | DOI | WoS
 
[12]
2015 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2700496
Wie können motivationale und affektive Merkmale bei Kindern mit sonderpädagogischem Förderbedarf valide erfasst werden? Erste Befunde der Bielefelder Längsschnittstudie BiLieF
Schwinger M, Wild E, Lütje-Klose B, Grunschel C, Stranghöner D, Yotyodying S, Baumanns R, Gorges J, Serke B, Pazen C, Neumann P, et al. (2015)
In: Inklusion von Schülerinnen und Schülern mit sonderpädagogischem Förderbedarf in Schulleistungserhebungen. Kuhl P, Stanat P, Lütje-Klose B, Gresch C, Patel HA, Prenzel M (Eds); Wiesbaden: Springer VS: 273-300.
PUB | DOI
 
[11]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2769960
Torn between want and should: An experience-sampling study on motivational conflict, well-being, self-control, and mindfulness
Grund A, Grunschel C, Bruhn D, Fries S (2015)
Motivation and Emotion 39(4): 506-520.
PUB | DOI | WoS
 
[10]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665962
Investigating the effect of academic procrastination on the frequency and variety of academic misconduct: A panel study
Patrzek J, Sattler S, van Veen F, Grunschel C, Fries S (2015)
Studies in Higher Education 40(6): 1014-1029.
PUB | DOI | WoS
 
[9]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665976
Why are students (not) motivated to change academic procrastination? An investigation based on the Transtheoretical Model of change
Grunschel C, Schopenhauer L (2015)
Journal of College Student Development 56(2): 187-200.
PUB | DOI | WoS
 
[8]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2784796
Questionnaire on reasons for academic procrastination: Development and first validation
Patrzek J, Grunschel C, Koenig N, Fries S (2015)
Diagnostica 61(4): 184-196.
PUB | DOI | WoS
 
[7]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Im Druck | PUB-ID: 2665955
Fragebogen zu Gründen akademischer Prokrastination: Entwicklung und erste Validierung
Patrzek J, Grunschel C, Fries S (In Press)
Diagnostica 61(4): 184-196.
PUB | DOI | WoS
 
[6]
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2560098
Exploring different types of academic delayers: A latent profile analysis
Grunschel C, Patrzek J, Fries S (2013)
Learning And Individual Differences 23: 225-233.
PUB | DOI | WoS
 
[5]
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2625738
Exploring reasons and consequences of academic procrastination: an interview study
Grunschel C, Patrzek J, Fries S (2013)
European Journal of Psychology of Education 28(3): 841-861.
PUB | DOI | WoS
 
[4]
 
[3]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665951
Academic procrastination: The perspective of university counsellors
Patrzek J, Grunschel C, Fries S (2012)
International Journal for the Advancement of Counselling 34(3): 185-201.
PUB | DOI
 
[2]
2011 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665979
Morgen fange ich an ... versprochen!
Patrzek J, Grunschel C (2011)
In: Rückenwind. Was Studis gegen Stress tun können. Duriska M, Ebner-Priemer U, Stolle M (Eds); Karlsruhe: Karlsruher Institut für Technologie: 78-81.
PUB
 
[1]
2008 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665985
Dual Career Couples – Die zukünftige Lebensform der heutigen Studenten?
Völkel L, Grunschel C, Dries C (2008)
In: Aktuelle Themen der Wirtschaftspsychologie. Aretz W, Mierke K (Eds); Köln: Kölner Wissenschaftsverlag: 151-166.
PUB
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung