16 Publikationen

Alle markieren

  • [16]
    2022 | Monographie | Veröffentlicht | PUB-ID: 2960881 OA
    Capelle, J. D., Grunschel, C., Steuer, G., and Fries, S. (2022). „Endlich machen sie mit“: Methoden für motivierende Lehre : Kurzmanual für einen Workshop zur Motivationsförderung im Rahmen universitärer Lehrveranstaltungen. Bielefeld: Univ., Fak. für Psychologie und Sportwissenschaft, Abt. Psychologie, Arbeitseinheit 12.
    PUB | Dateien verfügbar | DOI
     
  • [15]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2959480 OA
    Capelle, J. D., Grunschel, C., Bachmann, O., Knappe, M., and Fries, S. (2021). Multiple action options in the context of time: When exams approach, students study more and experience fewer motivational conflicts. Motivation and Emotion 46, 16–37.
    PUB | PDF | DOI | WoS
     
  • [14]
    2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934608
    Bachmann, O., Grunschel, C., and Fries, S. (2019). Multitasking and Feeling Good? Autonomy of Additional Activities Predicts Affect. JOURNAL OF HAPPINESS STUDIES 20, 899-918.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [13]
    2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2930286
    Grunschel, C., Patrzek, J., Klingsieck, K., and Fries, S. (2018). "I'll stop procrastinating now!" Fostering specific processes of self-regulated learning to reduce academic procrastination. JOURNAL OF PREVENTION & INTERVENTION IN THE COMMUNITY 46, 143-157.
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [12]
    2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905974
    Grunschel, C., Schwinger, M., Steinmayr, R., and Fries, S. (2016). Effects of using motivational regulation strategies on students' academic procrastination, academic performance, and well-being. LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES 49, 162-170.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [11]
    2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665962
    Patrzek, J., Sattler, S., van Veen, F., Grunschel, C., and Fries, S. (2015). Investigating the effect of academic procrastination on the frequency and variety of academic misconduct: A panel study. Studies in Higher Education 40, 1014-1029.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [10]
    2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2769960
    Grund, A., Grunschel, C., Bruhn, D., and Fries, S. (2015). Torn between want and should: An experience-sampling study on motivational conflict, well-being, self-control, and mindfulness. Motivation and Emotion 39, 506-520.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [9]
    2015 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2700496
    Schwinger, M., Wild, E., Lütje-Klose, B., Grunschel, C., Stranghöner, D., Yotyodying, S., Baumanns, R., Gorges, J., Serke, B., Pazen, C., et al. (2015). “Wie können motivationale und affektive Merkmale bei Kindern mit sonderpädagogischem Förderbedarf valide erfasst werden? Erste Befunde der Bielefelder Längsschnittstudie BiLieF” in Inklusion von Schülerinnen und Schülern mit sonderpädagogischem Förderbedarf in Schulleistungserhebungen, Kuhl, P., Stanat, P., Lütje-Klose, B., Gresch, C., Patel, H. A., and Prenzel, M. eds. (Wiesbaden: Springer VS), 273-300.
    PUB | DOI
     
  • [8]
    2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665976
    Grunschel, C., and Schopenhauer, L. (2015). Why are students (not) motivated to change academic procrastination? An investigation based on the Transtheoretical Model of change. Journal of College Student Development 56, 187-200.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [7]
    2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665955
    Patrzek, J., Grunschel, C., König, N., and Fries, S. (2014). Fragebogen zu Gründen akademischer Prokrastination: Konstruktion und erste Validierung. Diagnostica 61, 184-196.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [6]
    2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2560098
    Grunschel, C., Patrzek, J., and Fries, S. (2013). Exploring different types of academic delayers: A latent profile analysis. Learning And Individual Differences 23, 225-233.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [5]
    2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2625738
    Grunschel, C., Patrzek, J., and Fries, S. (2013). Exploring reasons and consequences of academic procrastination: an interview study. European Journal of Psychology of Education 28, 841-861.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [4]
    2013 | Dissertation | PUB-ID: 2601825
    Grunschel, C. (2013). Akademische Prokrastination: Eine qualitative und quantitative Untersuchung von Gründen und Konsequenzen. Bielefeld.
    PUB
     
  • [3]
    2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665951
    Patrzek, J., Grunschel, C., and Fries, S. (2012). Academic procrastination: The perspective of university counsellors. International Journal for the Advancement of Counselling 34, 185-201.
    PUB | DOI
     
  • [2]
    2011 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665979
    Patrzek, J., and Grunschel, C. (2011). “Morgen fange ich an .. versprochen!” in Rückenwind. Was Studis gegen Stress tun können, Duriska, M., Ebner-Priemer, U., and Stolle, M. eds. (Karlsruhe: Karlsruher Institut für Technologie), 78-81.
    PUB
     
  • [1]
    2008 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665985
    Völkel, L., Grunschel, C., and Dries, C. (2008). “Dual Career Couples – Die zukünftige Lebensform der heutigen Studenten?” in Aktuelle Themen der Wirtschaftspsychologie, Aretz, W., and Mierke, K. eds. (Köln: Kölner Wissenschaftsverlag), 151-166.
    PUB
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung