16 Publikationen
-
2022 | Monographie | Veröffentlicht | PUB-ID: 2960881Capelle, J. D., Grunschel, C., Steuer, G., & Fries, S. (2022). „Endlich machen sie mit“: Methoden für motivierende Lehre : Kurzmanual für einen Workshop zur Motivationsförderung im Rahmen universitärer Lehrveranstaltungen. Bielefeld: Univ., Fak. für Psychologie und Sportwissenschaft, Abt. Psychologie, Arbeitseinheit 12. https://doi.org/10.4119/unibi/2960881PUB | Dateien verfügbar | DOI
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2959480Capelle, J. D., Grunschel, C., Bachmann, O., Knappe, M., & Fries, S. (2021). Multiple action options in the context of time: When exams approach, students study more and experience fewer motivational conflicts. Motivation and Emotion, 46, 16–37. https://doi.org/10.1007/s11031-021-09912-3PUB | PDF | DOI | WoS
-
-
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2930286Grunschel, C., Patrzek, J., Klingsieck, K., & Fries, S. (2018). "I'll stop procrastinating now!" Fostering specific processes of self-regulated learning to reduce academic procrastination. JOURNAL OF PREVENTION & INTERVENTION IN THE COMMUNITY, 46(2), 143-157. doi:10.1080/10852352.2016.1198166PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905974Grunschel, C., Schwinger, M., Steinmayr, R., & Fries, S. (2016). Effects of using motivational regulation strategies on students' academic procrastination, academic performance, and well-being. LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES, 49, 162-170. doi:10.1016/j.lindif.2016.06.008PUB | DOI | WoS
-
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665962Patrzek, J., Sattler, S., van Veen, F., Grunschel, C., & Fries, S. (2015). Investigating the effect of academic procrastination on the frequency and variety of academic misconduct: A panel study. Studies in Higher Education, 40(6), 1014-1029. https://doi.org/10.1080/03075079.2013.854765PUB | DOI | WoS
-
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2769960Grund, A., Grunschel, C., Bruhn, D., & Fries, S. (2015). Torn between want and should: An experience-sampling study on motivational conflict, well-being, self-control, and mindfulness. Motivation and Emotion, 39(4), 506-520. doi:10.1007/s11031-015-9476-zPUB | DOI | WoS
-
2015 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2700496Schwinger, M., Wild, E., Lütje-Klose, B., Grunschel, C., Stranghöner, D., Yotyodying, S., Baumanns, R., et al. (2015). Wie können motivationale und affektive Merkmale bei Kindern mit sonderpädagogischem Förderbedarf valide erfasst werden? Erste Befunde der Bielefelder Längsschnittstudie BiLieF. In P. Kuhl, P. Stanat, B. Lütje-Klose, C. Gresch, H. A. Patel, & M. Prenzel (Eds.), Inklusion von Schülerinnen und Schülern mit sonderpädagogischem Förderbedarf in Schulleistungserhebungen (pp. 273-300). Wiesbaden: Springer VS. doi:10.1007/978-3-658-06604-8_10PUB | DOI
-
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665976Grunschel, C., & Schopenhauer, L. (2015). Why are students (not) motivated to change academic procrastination? An investigation based on the Transtheoretical Model of change. Journal of College Student Development, 56(2), 187-200. doi:10.1353/csd.2015.0012PUB | DOI | WoS
-
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665955Patrzek, J., Grunschel, C., König, N., & Fries, S. (2014). Fragebogen zu Gründen akademischer Prokrastination: Konstruktion und erste Validierung. Diagnostica, 61(4), 184-196. https://doi.org/10.1026/0012-1924/a000121PUB | DOI | WoS
-
-
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2625738Grunschel, C., Patrzek, J., & Fries, S. (2013). Exploring reasons and consequences of academic procrastination: an interview study. European Journal of Psychology of Education, 28(3), 841-861. doi:10.1007/s10212-012-0143-4PUB | DOI | WoS
-
2013 | Dissertation | PUB-ID: 2601825Grunschel, C. (2013). Akademische Prokrastination: Eine qualitative und quantitative Untersuchung von Gründen und Konsequenzen. Bielefeld.PUB
-
-
2011 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665979Patrzek, J., & Grunschel, C. (2011). Morgen fange ich an .. versprochen!. In M. Duriska, U. Ebner-Priemer, & M. Stolle (Eds.), Rückenwind. Was Studis gegen Stress tun können (pp. 78-81). Karlsruhe: Karlsruher Institut für Technologie.PUB
-
2008 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665985Völkel, L., Grunschel, C., & Dries, C. (2008). Dual Career Couples – Die zukünftige Lebensform der heutigen Studenten? In W. Aretz & K. Mierke (Eds.), Aktuelle Themen der Wirtschaftspsychologie (pp. 151-166). Köln: Kölner Wissenschaftsverlag.PUB