16 Publikationen

Alle markieren

  • [16]
    2022 | Monographie | Veröffentlicht | PUB-ID: 2960881 OA
    J.D. Capelle, et al., „Endlich machen sie mit“: Methoden für motivierende Lehre : Kurzmanual für einen Workshop zur Motivationsförderung im Rahmen universitärer Lehrveranstaltungen, Bielefeld: Univ., Fak. für Psychologie und Sportwissenschaft, Abt. Psychologie, Arbeitseinheit 12, 2022.
    PUB | Dateien verfügbar | DOI
     
  • [15]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2959480 OA
    J.D. Capelle, et al., “Multiple action options in the context of time: When exams approach, students study more and experience fewer motivational conflicts”, Motivation and Emotion, vol. 46, 2021, pp. 16–37.
    PUB | PDF | DOI | WoS
     
  • [14]
    2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934608
    O. Bachmann, C. Grunschel, and S. Fries, “Multitasking and Feeling Good? Autonomy of Additional Activities Predicts Affect”, JOURNAL OF HAPPINESS STUDIES, vol. 20, 2019, pp. 899-918.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [13]
    2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2930286
    C. Grunschel, et al., “"I'll stop procrastinating now!" Fostering specific processes of self-regulated learning to reduce academic procrastination”, JOURNAL OF PREVENTION & INTERVENTION IN THE COMMUNITY, vol. 46, 2018, pp. 143-157.
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [12]
    2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905974
    C. Grunschel, et al., “Effects of using motivational regulation strategies on students' academic procrastination, academic performance, and well-being”, LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES, vol. 49, 2016, pp. 162-170.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [11]
    2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665962
    J. Patrzek, et al., “Investigating the effect of academic procrastination on the frequency and variety of academic misconduct: A panel study”, Studies in Higher Education, vol. 40, 2015, pp. 1014-1029.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [10]
    2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2769960
    A. Grund, et al., “Torn between want and should: An experience-sampling study on motivational conflict, well-being, self-control, and mindfulness”, Motivation and Emotion, vol. 39, 2015, pp. 506-520.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [9]
    2015 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2700496
    M. Schwinger, et al., “Wie können motivationale und affektive Merkmale bei Kindern mit sonderpädagogischem Förderbedarf valide erfasst werden? Erste Befunde der Bielefelder Längsschnittstudie BiLieF”, Inklusion von Schülerinnen und Schülern mit sonderpädagogischem Förderbedarf in Schulleistungserhebungen, P. Kuhl, et al., eds., Wiesbaden: Springer VS, 2015, pp.273-300.
    PUB | DOI
     
  • [8]
    2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665976
    C. Grunschel and L. Schopenhauer, “Why are students (not) motivated to change academic procrastination? An investigation based on the Transtheoretical Model of change”, Journal of College Student Development, vol. 56, 2015, pp. 187-200.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [7]
    2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665955
    J. Patrzek, et al., “Fragebogen zu Gründen akademischer Prokrastination: Konstruktion und erste Validierung”, Diagnostica, vol. 61, 2014, pp. 184-196.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [6]
    2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2560098
    C. Grunschel, J. Patrzek, and S. Fries, “Exploring different types of academic delayers: A latent profile analysis”, Learning And Individual Differences, vol. 23, 2013, pp. 225-233.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [5]
    2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2625738
    C. Grunschel, J. Patrzek, and S. Fries, “Exploring reasons and consequences of academic procrastination: an interview study”, European Journal of Psychology of Education, vol. 28, 2013, pp. 841-861.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [4]
    2013 | Dissertation | PUB-ID: 2601825
    C. Grunschel, Akademische Prokrastination: Eine qualitative und quantitative Untersuchung von Gründen und Konsequenzen, Bielefeld: 2013.
    PUB
     
  • [3]
    2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665951
    J. Patrzek, C. Grunschel, and S. Fries, “Academic procrastination: The perspective of university counsellors”, International Journal for the Advancement of Counselling, vol. 34, 2012, pp. 185-201.
    PUB | DOI
     
  • [2]
    2011 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665979
    J. Patrzek and C. Grunschel, “Morgen fange ich an .. versprochen!”, Rückenwind. Was Studis gegen Stress tun können, M. Duriska, U. Ebner-Priemer, and M. Stolle, eds., Karlsruhe: Karlsruher Institut für Technologie, 2011, pp.78-81.
    PUB
     
  • [1]
    2008 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665985
    L. Völkel, C. Grunschel, and C. Dries, “Dual Career Couples – Die zukünftige Lebensform der heutigen Studenten?”, Aktuelle Themen der Wirtschaftspsychologie, W. Aretz and K. Mierke, eds., Köln: Kölner Wissenschaftsverlag, 2008, pp.151-166.
    PUB
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung