16 Publikationen

Alle markieren

  • [16]
    2022 | Monographie | Veröffentlicht | PUB-ID: 2960881 OA
    Capelle, J. D.; Grunschel, C.; Steuer, G.; Fries, S. (2022): „Endlich machen sie mit“: Methoden für motivierende Lehre : Kurzmanual für einen Workshop zur Motivationsförderung im Rahmen universitärer Lehrveranstaltungen. Bielefeld: Univ., Fak. für Psychologie und Sportwissenschaft, Abt. Psychologie, Arbeitseinheit 12.
    PUB | Dateien verfügbar | DOI
     
  • [15]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2959480 OA
    Capelle, J. D.; Grunschel, C.; Bachmann, O.; Knappe, M.; Fries, S. (2021): Multiple action options in the context of time: When exams approach, students study more and experience fewer motivational conflicts Motivation and Emotion,46: 16–37.
    PUB | PDF | DOI | WoS
     
  • [14]
    2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934608
    Bachmann, O.; Grunschel, C.; Fries, S. (2019): Multitasking and Feeling Good? Autonomy of Additional Activities Predicts Affect JOURNAL OF HAPPINESS STUDIES,20:(3): 899-918.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [13]
    2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2930286
    Grunschel, C.; Patrzek, J.; Klingsieck, K.; Fries, S. (2018): "I'll stop procrastinating now!" Fostering specific processes of self-regulated learning to reduce academic procrastination JOURNAL OF PREVENTION & INTERVENTION IN THE COMMUNITY,46:(2): 143-157.
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [12]
    2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905974
    Grunschel, C.; Schwinger, M.; Steinmayr, R.; Fries, S. (2016): Effects of using motivational regulation strategies on students' academic procrastination, academic performance, and well-being LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES,49: 162-170.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [11]
    2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665962
    Patrzek, J.; Sattler, S.; van Veen, F.; Grunschel, C.; Fries, S. (2015): Investigating the effect of academic procrastination on the frequency and variety of academic misconduct: A panel study Studies in Higher Education,40:(6): 1014-1029.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [10]
    2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2769960
    Grund, A.; Grunschel, C.; Bruhn, D.; Fries, S. (2015): Torn between want and should: An experience-sampling study on motivational conflict, well-being, self-control, and mindfulness Motivation and Emotion,39:(4): 506-520.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [9]
    2015 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2700496
    Schwinger, M.; Wild, E.; Lütje-Klose, B.; Grunschel, C.; Stranghöner, D.; Yotyodying, S.; Baumanns, R.; Gorges, J.; Serke, B.; Pazen, C.; Neumann, P.; Stelling, S. (2015): Wie können motivationale und affektive Merkmale bei Kindern mit sonderpädagogischem Förderbedarf valide erfasst werden? Erste Befunde der Bielefelder Längsschnittstudie BiLieF. In: Poldi Kuhl; Petra Stanat; Birgit Lütje-Klose; Cornelia Gresch; Hans Anand Patel; Manfred Prenzel (Hrsg.): Inklusion von Schülerinnen und Schülern mit sonderpädagogischem Förderbedarf in Schulleistungserhebungen. Wiesbaden: Springer VS. S. 273-300.
    PUB | DOI
     
  • [8]
    2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665976
    Grunschel, C.; Schopenhauer, L. (2015): Why are students (not) motivated to change academic procrastination? An investigation based on the Transtheoretical Model of change Journal of College Student Development,56:(2): 187-200.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [7]
    2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665955
    Patrzek, J.; Grunschel, C.; König, N.; Fries, S. (2014): Fragebogen zu Gründen akademischer Prokrastination: Konstruktion und erste Validierung Diagnostica,61:(4): 184-196.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [6]
    2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2560098
    Grunschel, C.; Patrzek, J.; Fries, S. (2013): Exploring different types of academic delayers: A latent profile analysis Learning And Individual Differences,23: 225-233.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [5]
    2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2625738
    Grunschel, C.; Patrzek, J.; Fries, S. (2013): Exploring reasons and consequences of academic procrastination: an interview study European Journal of Psychology of Education,28:(3): 841-861.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [4]
    2013 | Dissertation | PUB-ID: 2601825
    Grunschel, C. (2013): Akademische Prokrastination: Eine qualitative und quantitative Untersuchung von Gründen und Konsequenzen. Bielefeld.
    PUB
     
  • [3]
    2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665951
    Patrzek, J.; Grunschel, C.; Fries, S. (2012): Academic procrastination: The perspective of university counsellors International Journal for the Advancement of Counselling,34:(3): 185-201.
    PUB | DOI
     
  • [2]
    2011 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665979
    Patrzek, J.; Grunschel, C. (2011): Morgen fange ich an .. versprochen!. In: Marcia Duriska; Ulrich Ebner-Priemer; Michael Stolle (Hrsg.): Rückenwind. Was Studis gegen Stress tun können. Karlsruhe: Karlsruher Institut für Technologie. S. 78-81.
    PUB
     
  • [1]
    2008 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665985
    Völkel, L.; Grunschel, C.; Dries, C. (2008): Dual Career Couples – Die zukünftige Lebensform der heutigen Studenten? In: Wera Aretz; Katja Mierke (Hrsg.): Aktuelle Themen der Wirtschaftspsychologie. Köln: Kölner Wissenschaftsverlag. S. 151-166.
    PUB
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung