16 Publikationen

Alle markieren

  • [16]
    2022 | Monographie | Veröffentlicht | PUB-ID: 2960881 OA
    Capelle JD, Grunschel C, Steuer G, Fries S (2022)
    „Endlich machen sie mit“: Methoden für motivierende Lehre : Kurzmanual für einen Workshop zur Motivationsförderung im Rahmen universitärer Lehrveranstaltungen.
    Bielefeld: Univ., Fak. für Psychologie und Sportwissenschaft, Abt. Psychologie, Arbeitseinheit 12.
    PUB | Dateien verfügbar | DOI
     
  • [15]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2959480 OA
    Capelle JD, Grunschel C, Bachmann O, Knappe M, Fries S (2021)
    Multiple action options in the context of time: When exams approach, students study more and experience fewer motivational conflicts.
    Motivation and Emotion 46: 16–37.
    PUB | PDF | DOI | WoS
     
  • [14]
    2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934608
    Bachmann O, Grunschel C, Fries S (2019)
    Multitasking and Feeling Good? Autonomy of Additional Activities Predicts Affect.
    JOURNAL OF HAPPINESS STUDIES 20(3): 899-918.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [13]
    2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2930286
    Grunschel C, Patrzek J, Klingsieck K, Fries S (2018)
    "I'll stop procrastinating now!" Fostering specific processes of self-regulated learning to reduce academic procrastination.
    JOURNAL OF PREVENTION & INTERVENTION IN THE COMMUNITY 46(2): 143-157.
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [12]
    2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905974
    Grunschel C, Schwinger M, Steinmayr R, Fries S (2016)
    Effects of using motivational regulation strategies on students' academic procrastination, academic performance, and well-being.
    LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES 49: 162-170.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [11]
    2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665962
    Patrzek J, Sattler S, van Veen F, Grunschel C, Fries S (2015)
    Investigating the effect of academic procrastination on the frequency and variety of academic misconduct: A panel study.
    Studies in Higher Education 40(6): 1014-1029.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [10]
    2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2769960
    Grund A, Grunschel C, Bruhn D, Fries S (2015)
    Torn between want and should: An experience-sampling study on motivational conflict, well-being, self-control, and mindfulness.
    Motivation and Emotion 39(4): 506-520.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [9]
    2015 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2700496
    Schwinger M, Wild E, Lütje-Klose B, Grunschel C, Stranghöner D, Yotyodying S, Baumanns R, Gorges J, Serke B, Pazen C, Neumann P, Stelling S (2015)
    Wie können motivationale und affektive Merkmale bei Kindern mit sonderpädagogischem Förderbedarf valide erfasst werden? Erste Befunde der Bielefelder Längsschnittstudie BiLieF.
    In: Inklusion von Schülerinnen und Schülern mit sonderpädagogischem Förderbedarf in Schulleistungserhebungen. Kuhl P, Stanat P, Lütje-Klose B, Gresch C, Patel HA, Prenzel M (Eds); Wiesbaden: Springer VS: 273-300.
    PUB | DOI
     
  • [8]
    2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665976
    Grunschel C, Schopenhauer L (2015)
    Why are students (not) motivated to change academic procrastination? An investigation based on the Transtheoretical Model of change.
    Journal of College Student Development 56(2): 187-200.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [7]
    2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665955
    Patrzek J, Grunschel C, König N, Fries S (2014)
    Fragebogen zu Gründen akademischer Prokrastination: Konstruktion und erste Validierung.
    Diagnostica 61(4): 184-196.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [6]
    2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2560098
    Grunschel C, Patrzek J, Fries S (2013)
    Exploring different types of academic delayers: A latent profile analysis.
    Learning And Individual Differences 23: 225-233.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [5]
    2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2625738
    Grunschel C, Patrzek J, Fries S (2013)
    Exploring reasons and consequences of academic procrastination: an interview study.
    European Journal of Psychology of Education 28(3): 841-861.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [4]
    2013 | Dissertation | PUB-ID: 2601825
    Grunschel C (2013)
    Akademische Prokrastination: Eine qualitative und quantitative Untersuchung von Gründen und Konsequenzen.
    Bielefeld.
    PUB
     
  • [3]
    2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665951
    Patrzek J, Grunschel C, Fries S (2012)
    Academic procrastination: The perspective of university counsellors.
    International Journal for the Advancement of Counselling 34(3): 185-201.
    PUB | DOI
     
  • [2]
    2011 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665979
    Patrzek J, Grunschel C (2011)
    Morgen fange ich an .. versprochen!.
    In: Rückenwind. Was Studis gegen Stress tun können. Duriska M, Ebner-Priemer U, Stolle M (Eds); Karlsruhe: Karlsruher Institut für Technologie: 78-81.
    PUB
     
  • [1]
    2008 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665985
    Völkel L, Grunschel C, Dries C (2008)
    Dual Career Couples – Die zukünftige Lebensform der heutigen Studenten?
    In: Aktuelle Themen der Wirtschaftspsychologie. Aretz W, Mierke K (Eds); Köln: Kölner Wissenschaftsverlag: 151-166.
    PUB
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung