16 Publikationen

Alle markieren

  • [16]
    2022 | Monographie | Veröffentlicht | PUB-ID: 2960881 OA
    Capelle, J.D., Grunschel, C., Steuer, G., Fries, S.: „Endlich machen sie mit“: Methoden für motivierende Lehre : Kurzmanual für einen Workshop zur Motivationsförderung im Rahmen universitärer Lehrveranstaltungen. Univ., Fak. für Psychologie und Sportwissenschaft, Abt. Psychologie, Arbeitseinheit 12, Bielefeld (2022).
    PUB | Dateien verfügbar | DOI
     
  • [15]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2959480 OA
    Capelle, J.D., Grunschel, C., Bachmann, O., Knappe, M., Fries, S.: Multiple action options in the context of time: When exams approach, students study more and experience fewer motivational conflicts. Motivation and Emotion. 46, 16–37 (2021).
    PUB | PDF | DOI | WoS
     
  • [14]
    2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934608
    Bachmann, O., Grunschel, C., Fries, S.: Multitasking and Feeling Good? Autonomy of Additional Activities Predicts Affect. JOURNAL OF HAPPINESS STUDIES. 20, 899-918 (2019).
    PUB | DOI | WoS
     
  • [13]
    2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2930286
    Grunschel, C., Patrzek, J., Klingsieck, K., Fries, S.: "I'll stop procrastinating now!" Fostering specific processes of self-regulated learning to reduce academic procrastination. JOURNAL OF PREVENTION & INTERVENTION IN THE COMMUNITY. 46, 143-157 (2018).
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [12]
    2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905974
    Grunschel, C., Schwinger, M., Steinmayr, R., Fries, S.: Effects of using motivational regulation strategies on students' academic procrastination, academic performance, and well-being. LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES. 49, 162-170 (2016).
    PUB | DOI | WoS
     
  • [11]
    2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665962
    Patrzek, J., Sattler, S., van Veen, F., Grunschel, C., Fries, S.: Investigating the effect of academic procrastination on the frequency and variety of academic misconduct: A panel study. Studies in Higher Education. 40, 1014-1029 (2015).
    PUB | DOI | WoS
     
  • [10]
    2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2769960
    Grund, A., Grunschel, C., Bruhn, D., Fries, S.: Torn between want and should: An experience-sampling study on motivational conflict, well-being, self-control, and mindfulness. Motivation and Emotion. 39, 506-520 (2015).
    PUB | DOI | WoS
     
  • [9]
    2015 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2700496
    Schwinger, M., Wild, E., Lütje-Klose, B., Grunschel, C., Stranghöner, D., Yotyodying, S., Baumanns, R., Gorges, J., Serke, B., Pazen, C., Neumann, P., Stelling, S.: Wie können motivationale und affektive Merkmale bei Kindern mit sonderpädagogischem Förderbedarf valide erfasst werden? Erste Befunde der Bielefelder Längsschnittstudie BiLieF. In: Kuhl, P., Stanat, P., Lütje-Klose, B., Gresch, C., Patel, H.A., and Prenzel, M. (eds.) Inklusion von Schülerinnen und Schülern mit sonderpädagogischem Förderbedarf in Schulleistungserhebungen. p. 273-300. Springer VS, Wiesbaden (2015).
    PUB | DOI
     
  • [8]
    2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665976
    Grunschel, C., Schopenhauer, L.: Why are students (not) motivated to change academic procrastination? An investigation based on the Transtheoretical Model of change. Journal of College Student Development. 56, 187-200 (2015).
    PUB | DOI | WoS
     
  • [7]
    2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665955
    Patrzek, J., Grunschel, C., König, N., Fries, S.: Fragebogen zu Gründen akademischer Prokrastination: Konstruktion und erste Validierung. Diagnostica. 61, 184-196 (2014).
    PUB | DOI | WoS
     
  • [6]
    2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2560098
    Grunschel, C., Patrzek, J., Fries, S.: Exploring different types of academic delayers: A latent profile analysis. Learning And Individual Differences. 23, 225-233 (2013).
    PUB | DOI | WoS
     
  • [5]
    2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2625738
    Grunschel, C., Patrzek, J., Fries, S.: Exploring reasons and consequences of academic procrastination: an interview study. European Journal of Psychology of Education. 28, 841-861 (2013).
    PUB | DOI | WoS
     
  • [4]
    2013 | Dissertation | PUB-ID: 2601825
    Grunschel, C.: Akademische Prokrastination: Eine qualitative und quantitative Untersuchung von Gründen und Konsequenzen. Bielefeld (2013).
    PUB
     
  • [3]
    2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665951
    Patrzek, J., Grunschel, C., Fries, S.: Academic procrastination: The perspective of university counsellors. International Journal for the Advancement of Counselling. 34, 185-201 (2012).
    PUB | DOI
     
  • [2]
    2011 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665979
    Patrzek, J., Grunschel, C.: Morgen fange ich an .. versprochen!. In: Duriska, M., Ebner-Priemer, U., and Stolle, M. (eds.) Rückenwind. Was Studis gegen Stress tun können. p. 78-81. Karlsruher Institut für Technologie, Karlsruhe (2011).
    PUB
     
  • [1]
    2008 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665985
    Völkel, L., Grunschel, C., Dries, C.: Dual Career Couples – Die zukünftige Lebensform der heutigen Studenten? In: Aretz, W. and Mierke, K. (eds.) Aktuelle Themen der Wirtschaftspsychologie. p. 151-166. Kölner Wissenschaftsverlag, Köln (2008).
    PUB
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung