16 Publikationen
-
2022 | Monographie | Veröffentlicht | PUB-ID: 2960881J. D. Capelle, C. Grunschel, G. Steuer, and S. Fries, „Endlich machen sie mit“: Methoden für motivierende Lehre : Kurzmanual für einen Workshop zur Motivationsförderung im Rahmen universitärer Lehrveranstaltungen, Univ., Fak. Für Psychologie Und Sportwissenschaft, Abt. Psychologie, Arbeitseinheit 12, Bielefeld, 2022.PUB | Dateien verfügbar | DOI
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2959480J. D. Capelle, C. Grunschel, O. Bachmann, M. Knappe, and S. Fries, “Multiple action options in the context of time: When exams approach, students study more and experience fewer motivational conflicts”, Motivation and Emotion, 2021, 46, 16–37.PUB | PDF | DOI | WoS
-
-
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2930286C. Grunschel, J. Patrzek, K. Klingsieck, and S. Fries, “"I'll stop procrastinating now!" Fostering specific processes of self-regulated learning to reduce academic procrastination”, JOURNAL OF PREVENTION & INTERVENTION IN THE COMMUNITY, 2018, 46, 143-157.PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905974C. Grunschel, M. Schwinger, R. Steinmayr, and S. Fries, “Effects of using motivational regulation strategies on students' academic procrastination, academic performance, and well-being”, LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES, 2016, 49, 162-170.PUB | DOI | WoS
-
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665962J. Patrzek, S. Sattler, F. van Veen, C. Grunschel, and S. Fries, “Investigating the effect of academic procrastination on the frequency and variety of academic misconduct: A panel study”, Studies in Higher Education, 2015, 40, 1014-1029.PUB | DOI | WoS
-
-
2015 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2700496M. Schwinger, E. Wild, B. Lütje-Klose, C. Grunschel, D. Stranghöner, S. Yotyodying, R. Baumanns, J. Gorges, B. Serke, C. Pazen, et al., in Inklusion von Schülerinnen und Schülern mit sonderpädagogischem Förderbedarf in Schulleistungserhebungen (Eds.: P. Kuhl, P. Stanat, B. Lütje-Klose, C. Gresch, H.A. Patel, M. Prenzel), Springer Vs, Wiesbaden, 2015, p. 273-300.PUB | DOI
-
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665976C. Grunschel, and L. Schopenhauer, “Why are students (not) motivated to change academic procrastination? An investigation based on the Transtheoretical Model of change”, Journal of College Student Development, 2015, 56, 187-200.PUB | DOI | WoS
-
-
-
-
2013 | Dissertation | PUB-ID: 2601825C. Grunschel, Akademische Prokrastination: Eine qualitative und quantitative Untersuchung von Gründen und Konsequenzen, Bielefeld, 2013.PUB
-
-
2011 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665979J. Patrzek, and C. Grunschel, in Rückenwind. Was Studis gegen Stress tun können (Eds.: M. Duriska, U. Ebner-Priemer, M. Stolle), Karlsruher Institut Für Technologie, Karlsruhe, 2011, p. 78-81.PUB
-
2008 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665985L. Völkel, C. Grunschel, and C. Dries, in Aktuelle Themen der Wirtschaftspsychologie (Eds.: W. Aretz, K. Mierke), Kölner Wissenschaftsverlag, Köln, 2008, p. 151-166.PUB