Eleni Louloudi
PEVZ-ID
10 Publikationen
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2969818Louloudi, E.; Schildhauer, P. (2023): Envisioning Social Justice Education as Part of Inclusive Education Deconstructing Gender Biases with Pre-Service English Teachers DiMawe. Die Materialwerkstatt : Zeitschrift für Konzepte und Arbeitsmaterialien für Lehrer*innenbildung und Unterricht ,5:(4): 182–195.PUB | Dateien verfügbar | DOI | Download (ext.)
-
2023 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2969811Louloudi, E. (2023): (Re-)envisioning picturebooks for social justice education in advanced audiences: A critical literacy perspective from Canada. In: Grit Alter; Thorsten Merse (Hrsg.): Re-thinking picturebooks for intermediate and advanced Learners: Perspectives for secondary English language education. Tübingen: Narr Francke Attempto. ( narr STUDIENBÜCHER LITERATUR- UND KULTURWISSENSCHAFT, ).PUB
-
2023 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2969820Panagiotopoulou, J.; Louloudi, E.; Hammel, M. (2023): Critical Literacy, Translanguaging and Social Justice Education: Making Connections and Comparisons. In: Crossroads of Languages and Cultures’ (CLC6): Plurilingualism, Variation, Spaces of Literacy. Abstracts. S. 181.PUB
-
2023 | Dissertation | PUB-ID: 2969823Louloudi, E. (2023): Investigating Teachers’ Perspectives of Critical Literacies: A Comparison of Case Studies in Canada and in Europe.PUB
-
2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2969824Louloudi, E. (2022): Negotiating Critical Literacies in ELT: Perspectives from a University Course in Germany.PUB
-
2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2969821Louloudi, E.; Balzer, G. (2022): (Re-)envisioning picturebooks for equity and social justice in teacher education: Pursuing the light through a pedagogy of discomfort.PUB
-
-
2021 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2969825Louloudi, E. (2021): But, are you really fine?”: Reconstructing mental health education; A critical digital literacy lesson proposed by ELT student teachers.PUB
-
2021 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2963854König, L.; Louloudi, E. (2021): Kritisches (sozio-)kulturelles Lernen: Standortbestimmung und -wechsel mit Impulsen aus Unterrichtsforschung in Kanada.PUB
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2963859Louloudi, E.; König, L.; Schildhauer, P. (2021): Developing Critical Cultural and Digital Literacy : From Primary School to Teacher Education and Back PraxisForschungLehrer*innenBildung. Zeitschrift für Schul- und Professionsentwicklung,3:(3): 23-38.PUB | PDF | DOI | Download (ext.)