10 Publikationen

Alle markieren

  • [10]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2969818 OA
    Louloudi, E.; Schildhauer, P. (2023): Envisioning Social Justice Education as Part of Inclusive Education Deconstructing Gender Biases with Pre-Service English Teachers DiMawe. Die Materialwerkstatt : Zeitschrift für Konzepte und Arbeitsmaterialien für Lehrer*innenbildung und Unterricht ,5:(4): 182–195.
    PUB | Dateien verfügbar | DOI | Download (ext.)
     
  • [9]
    2023 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2969811
    Louloudi, E. (2023): (Re-)envisioning picturebooks for social justice education in advanced audiences: A critical literacy perspective from Canada. In: Grit Alter; Thorsten Merse (Hrsg.): Re-thinking picturebooks for intermediate and advanced Learners: Perspectives for secondary English language education. Tübingen: Narr Francke Attempto. ( narr STUDIENBÜCHER LITERATUR- UND KULTURWISSENSCHAFT, ).
    PUB
     
  • [8]
    2023 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2969820
    Panagiotopoulou, J.; Louloudi, E.; Hammel, M. (2023): Critical Literacy, Translanguaging and Social Justice Education: Making Connections and Comparisons. In: Crossroads of Languages and Cultures’ (CLC6): Plurilingualism, Variation, Spaces of Literacy. Abstracts. S. 181.
    PUB
     
  • [7]
    2023 | Dissertation | PUB-ID: 2969823
    Louloudi, E. (2023): Investigating Teachers’ Perspectives of Critical Literacies: A Comparison of Case Studies in Canada and in Europe.
    PUB
     
  • [6]
    2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2969824
    Louloudi, E. (2022): Negotiating Critical Literacies in ELT: Perspectives from a University Course in Germany.
    PUB
     
  • [5]
    2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2969821
    Louloudi, E.; Balzer, G. (2022): (Re-)envisioning picturebooks for equity and social justice in teacher education: Pursuing the light through a pedagogy of discomfort.
    PUB
     
  • [4]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2969810
    Louloudi, E. (2022): Investigating understandings of critical literacies among Finnish and Canadian teachers Apples - Journal of Applied Language Studies,16:(2): 57-76.
    PUB | DOI
     
  • [3]
    2021 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2969825
    Louloudi, E. (2021): But, are you really fine?”: Reconstructing mental health education; A critical digital literacy lesson proposed by ELT student teachers.
    PUB
     
  • [2]
    2021 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2963854
    König, L.; Louloudi, E. (2021): Kritisches (sozio-)kulturelles Lernen: Standortbestimmung und -wechsel mit Impulsen aus Unterrichtsforschung in Kanada.
    PUB
     
  • [1]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2963859 OA
    Louloudi, E.; König, L.; Schildhauer, P. (2021): Developing Critical Cultural and Digital Literacy : From Primary School to Teacher Education and Back PraxisForschungLehrer*innenBildung. Zeitschrift für Schul- und Professionsentwicklung,3:(3): 23-38.
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.)
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung