Envisioning Social Justice Education as Part of Inclusive Education Deconstructing Gender Biases with Pre-Service English Teachers

Louloudi E, Schildhauer P (2023)
DiMawe. Die Materialwerkstatt : Zeitschrift für Konzepte und Arbeitsmaterialien für Lehrer*innenbildung und Unterricht 5(4): 182–195.

Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | Englisch
 
Download
OA 508.66 KB
Abstract / Bemerkung
In this article, we approach the challenge of inclusive teacher education from the perspective of English language teaching (ELT). We do so by arguing for a broad(er) conception of inclusion that embraces diversity (rather than focusing on methodological challenges of learners with special educational needs) and which resonates with the Social Justice Education discourse. As one way of working towards social justice, we suggest uncovering and raising awareness of the representation of social inequities in cultural artifacts, using gender as our focal point. We present one activity that challenged student teachers to engage in inquiry-based learning concerning gender representations in their semiotic landscapes and show how this activity can serve as a puzzle piece in educating teachers for working towards social justice in their future English language classrooms. We emphasize the fact that the activity is embedded in pedagogical practices of modeling not only in the sense of teaching methodology, but in particular regarding the creation of democratic and compassionate classroom interaction that is needed for Social Justice Education and that we aim our students to introduce in their future classrooms, too. Finally, we draw some conclusions regarding ELT teacher education.
Erscheinungsjahr
2023
Zeitschriftentitel
DiMawe. Die Materialwerkstatt : Zeitschrift für Konzepte und Arbeitsmaterialien für Lehrer*innenbildung und Unterricht
Band
5
Ausgabe
4
Seite(n)
182–195
eISSN
2629-5598
Page URI
https://pub.uni-bielefeld.de/record/2969818

Zitieren

Louloudi E, Schildhauer P. Envisioning Social Justice Education as Part of Inclusive Education Deconstructing Gender Biases with Pre-Service English Teachers . DiMawe. Die Materialwerkstatt : Zeitschrift für Konzepte und Arbeitsmaterialien für Lehrer*innenbildung und Unterricht . 2023;5(4):182–195.
Louloudi, E., & Schildhauer, P. (2023). Envisioning Social Justice Education as Part of Inclusive Education Deconstructing Gender Biases with Pre-Service English Teachers . DiMawe. Die Materialwerkstatt : Zeitschrift für Konzepte und Arbeitsmaterialien für Lehrer*innenbildung und Unterricht , 5(4), 182–195. https://doi.org/10.11576/dimawe-6630
Louloudi, Eleni, and Schildhauer, Peter. 2023. “Envisioning Social Justice Education as Part of Inclusive Education Deconstructing Gender Biases with Pre-Service English Teachers ”. DiMawe. Die Materialwerkstatt : Zeitschrift für Konzepte und Arbeitsmaterialien für Lehrer*innenbildung und Unterricht 5 (4): 182–195.
Louloudi, E., and Schildhauer, P. (2023). Envisioning Social Justice Education as Part of Inclusive Education Deconstructing Gender Biases with Pre-Service English Teachers . DiMawe. Die Materialwerkstatt : Zeitschrift für Konzepte und Arbeitsmaterialien für Lehrer*innenbildung und Unterricht 5, 182–195.
Louloudi, E., & Schildhauer, P., 2023. Envisioning Social Justice Education as Part of Inclusive Education Deconstructing Gender Biases with Pre-Service English Teachers . DiMawe. Die Materialwerkstatt : Zeitschrift für Konzepte und Arbeitsmaterialien für Lehrer*innenbildung und Unterricht , 5(4), p 182–195.
E. Louloudi and P. Schildhauer, “Envisioning Social Justice Education as Part of Inclusive Education Deconstructing Gender Biases with Pre-Service English Teachers ”, DiMawe. Die Materialwerkstatt : Zeitschrift für Konzepte und Arbeitsmaterialien für Lehrer*innenbildung und Unterricht , vol. 5, 2023, pp. 182–195.
Louloudi, E., Schildhauer, P.: Envisioning Social Justice Education as Part of Inclusive Education Deconstructing Gender Biases with Pre-Service English Teachers . DiMawe. Die Materialwerkstatt : Zeitschrift für Konzepte und Arbeitsmaterialien für Lehrer*innenbildung und Unterricht . 5, 182–195 (2023).
Louloudi, Eleni, and Schildhauer, Peter. “Envisioning Social Justice Education as Part of Inclusive Education Deconstructing Gender Biases with Pre-Service English Teachers ”. DiMawe. Die Materialwerkstatt : Zeitschrift für Konzepte und Arbeitsmaterialien für Lehrer*innenbildung und Unterricht 5.4 (2023): 182–195.
Alle Dateien verfügbar unter der/den folgenden Lizenz(en):
Creative Commons Namensnennung - Weitergabe unter gleichen Bedingungen 4.0 International Public License (CC BY-SA 4.0):
Volltext(e)
Access Level
OA Open Access
Zuletzt Hochgeladen
2024-02-20T14:39:03Z
MD5 Prüfsumme
2de686be849e40d373ea9379eaad34c7

Zusatzmaterial
Access Level
OA Open Access
Zuletzt Hochgeladen
2024-02-20T14:41:04Z
MD5 Prüfsumme
5a597159d1da9940e0f619be31da8a6f
Zusatzmaterial
Access Level
OA Open Access
Zuletzt Hochgeladen
2024-02-20T14:41:04Z
MD5 Prüfsumme
ac7a1d0247834dfae45e662bf7ad6027
Zusatzmaterial
Access Level
OA Open Access
Zuletzt Hochgeladen
2024-02-20T14:41:04Z
MD5 Prüfsumme
430c6022986e1faff280f883d81a1299

Link(s) zu Volltext(en)
Access Level
OA Open Access

Export

Markieren/ Markierung löschen
Markierte Publikationen

Open Data PUB

Suchen in

Google Scholar