13 Publikationen
-
2024 | Sammelwerksbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2984995“But, are you really fine?”: Reconstructing Mental Health through a Critical Literacy Lesson Developed by Pre-Service Teachers of EnglishPUB
Louloudi E (In Press)
In: Mental Health in English Language Education. Ludwig C, Summer T, Eisenmann M, Becker D, Krüger N (Eds); Narr. -
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2984998Rezensionen: Embracing DiversityPUB
Louloudi E (2023)
Embracing Diversity: Vielfältige interkulturelle Perspektiven 63. -
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2984997Lesson to go on social injustice: Mit der Power Flower Ungleichheit reflektierenPUB
Schildhauer P, Louloudi E (2023)
Embracing Diversity: Vielfältige interkulturelle Perspektiven 63. -
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2969818Envisioning Social Justice Education as Part of Inclusive Education Deconstructing Gender Biases with Pre-Service English TeachersPUB | Dateien verfügbar | DOI | Download (ext.)
Louloudi E, Schildhauer P (2023)
DiMawe. Die Materialwerkstatt : Zeitschrift für Konzepte und Arbeitsmaterialien für Lehrer*innenbildung und Unterricht 5(4): 182–195. -
2023 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2969811(Re-)envisioning picturebooks for social justice education in advanced audiences: A critical literacy perspective from Canada.PUB
Louloudi E (2023)
In: Re-thinking picturebooks for intermediate and advanced Learners: Perspectives for secondary English language education. Alter G, Merse T (Eds); narr STUDIENBÜCHER LITERATUR- UND KULTURWISSENSCHAFT. Tübingen: Narr Francke Attempto. -
2023 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2969820Critical Literacy, Translanguaging and Social Justice Education: Making Connections and ComparisonsPUB
Panagiotopoulou J, Louloudi E, Hammel M (2023)
In: Crossroads of Languages and Cultures’ (CLC6): Plurilingualism, Variation, Spaces of Literacy. Abstracts. 181. -
2023 | Dissertation | PUB-ID: 2969823Investigating Teachers’ Perspectives of Critical Literacies: A Comparison of Case Studies in Canada and in EuropePUB
Louloudi E (2023) . -
2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2969824Negotiating Critical Literacies in ELT: Perspectives from a University Course in GermanyPUB
Louloudi E (2022)
Presented at the 22nd European Conference on Literacy, Dublin. -
2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2969821(Re-)envisioning picturebooks for equity and social justice in teacher education: Pursuing the light through a pedagogy of discomfortPUB
Louloudi E, Balzer G (2022)
Presented at the NCTE Convention 2022, Anaheim, LA. -
2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2969810Investigating understandings of critical literacies among Finnish and Canadian teachersPUB | DOI
Louloudi E (2022)
Apples - Journal of Applied Language Studies 16(2): 57-76. -
2021 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2969825But, are you really fine?”: Reconstructing mental health education; A critical digital literacy lesson proposed by ELT student teachersPUB
Louloudi E (2021)
Presented at the TEFL Day & Symposium “Mental health in foreign language education”. -
2021 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2963854Kritisches (sozio-)kulturelles Lernen: Standortbestimmung und -wechsel mit Impulsen aus Unterrichtsforschung in KanadaPUB
König L, Louloudi E (2021)
Presented at the 29. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Fremdsprachenforschung, digital (Duisburg-Essen). -
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2963859Developing Critical Cultural and Digital Literacy : From Primary School to Teacher Education and BackPUB | PDF | DOI | Download (ext.)
Louloudi E, König L, Schildhauer P (2021)
PraxisForschungLehrer*innenBildung. Zeitschrift für Schul- und Professionsentwicklung 3(3): 23-38.