15 Publikationen
-
2024 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2988803Der Einfluss des wahrgenommenen Ekels bei der Sektion eines Schweineauges auf die intrinsische MotivationPUB
Wünsche, Sarah, Der Einfluss des wahrgenommenen Ekels bei der Sektion eines Schweineauges auf die intrinsische Motivation. (). , 2024 -
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2978811Dissection in biology education compared to alternative methods in terms of their influence on students' emotional qualities of experiencePUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
Kaiser, Lisa-Maria, Dissection in biology education compared to alternative methods in terms of their influence on students' emotional qualities of experience. Frontiers in Psychology 14 (). , 2023 -
2023 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2984682Motivational profiles in biology education and a respective comparison in terms of students’ basic need satisfaction and perceived pressurePUB
Kaiser, Lisa-Maria, Motivational profiles in biology education and a respective comparison in terms of students’ basic need satisfaction and perceived pressure. (). , 2023 -
2023 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2984681Development of a German short scale to assess students’ perceived competence during experimentationPUB
Kirchhoff, Tim, Development of a German short scale to assess students’ perceived competence during experimentation. (). , 2023 -
2023 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2984680Developing and testing a questionnaire to assess students’ autonomy need strengthPUB
Großmann, Nadine, Developing and testing a questionnaire to assess students’ autonomy need strength. (). , 2023 -
2023 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2981609Enhancing students‘ intrinsic motivation by using digital incremental scaffolds during experimentation in biology classPUB
Kleinert, Svea, Enhancing students‘ intrinsic motivation by using digital incremental scaffolds during experimentation in biology class. (). , 2023 -
2023 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2978808Oh, no – That’s Disgusting! Influence of Disgust and Different Teaching Methods on Students’ State of InterestPUB | DOI
Kaiser, Lisa-Maria, Oh, no – That’s Disgusting! Influence of Disgust and Different Teaching Methods on Students’ State of Interest. Fostering Scientific Citizenship in an Uncertain World. Selected Papers from the ESERA 2021 Conference 13 (). Cham, 2023 -
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965591Jahrgangsstufenspezifischer Vergleich der motivationalen Regulation im Biologieunterricht und des individuellen Interesses an biologischen Themen von Schülerinnen und Schülern der Sekundarstufe IPUB | PDF | DOI | Download (ext.)
Großmann, Nadine, Jahrgangsstufenspezifischer Vergleich der motivationalen Regulation im Biologieunterricht und des individuellen Interesses an biologischen Themen von Schülerinnen und Schülern der Sekundarstufe I. Zeitschrift für Didaktik der Biologie (ZDB) - Biologie Lehren und Lernen 25 (). , 2021 -
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2959057Eine mehrdimensionale Betrachtung des Druckerlebens von Schüler*innen der Sekundarstufe II aus der Perspektive der SelbstbestimmungstheoriePUB | PDF | DOI | WoS
Kaiser, Lisa-Maria, Eine mehrdimensionale Betrachtung des Druckerlebens von Schüler*innen der Sekundarstufe II aus der Perspektive der Selbstbestimmungstheorie. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 24 (). , 2021 -
2021 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2962766Oh no, that's disgusting! Influence of disgust and different teaching methods on students' interestPUB
Kaiser, Lisa-Maria, Oh no, that's disgusting! Influence of disgust and different teaching methods on students' interest. (). , 2021 -
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2946723The relationship between students’ motivation and their perceived amount of basic psychological need satisfaction – a differentiated investigation of students’ quality of motivation regarding biologyPUB | DOI | WoS
Kaiser, Lisa-Maria, The relationship between students’ motivation and their perceived amount of basic psychological need satisfaction – a differentiated investigation of students’ quality of motivation regarding biology. International Journal of Science Education (). , 2020 -
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2955984Evaluating the relative autonomy continuum in two samples of German biology studentsPUB
Eckes, Alexander, Evaluating the relative autonomy continuum in two samples of German biology students. (). , 2019 -
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935988Learning and teaching motivation. Empirical investigation of students and teachers motivational interdependencies in German biology classesPUB
Kaiser, Lisa-Maria, Learning and teaching motivation. Empirical investigation of students and teachers motivational interdependencies in German biology classes. (). , 2019 -
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932027Selbstbestimmte Motivationsqualitäten im Biologieunterricht – Evaluation einer Maßnahme zur Professionalisierung von angehenden Biologielehrkräften im Bereich der AutonomieförderungPUB
Großmann, Nadine, Selbstbestimmte Motivationsqualitäten im Biologieunterricht – Evaluation einer Maßnahme zur Professionalisierung von angehenden Biologielehrkräften im Bereich der Autonomieförderung. (). , 2018 -
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2918692Lehr- und Lernmotivation im BiologieunterrichtPUB
Kaiser, Lisa-Maria, Lehr- und Lernmotivation im Biologieunterricht. (). , 2018