14 Publikationen

Alle markieren

  • [14]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2978811 OA
    Kaiser, L. - M., Polte, S., Kirchhoff, T., Großmann, N., and Wilde, M. (2023). Dissection in biology education compared to alternative methods in terms of their influence on students' emotional qualities of experience. Frontiers in Psychology 14:1138273.
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [13]
    2023 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2984682
    Kaiser, L. - M., Kirchhoff, T., Kleinert, S., Wilde, M., and Großmann, N. (2023).“Motivational profiles in biology education and a respective comparison in terms of students’ basic need satisfaction and perceived pressure”. Presented at the 8th International Self-Determination Theory Conference, Orlando, Florida.
    PUB
     
  • [12]
    2023 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2984681
    Kirchhoff, T., Wilde, M., Kaiser, L. - M., Kleinert, S., and Großmann, N. (2023).“Development of a German short scale to assess students’ perceived competence during experimentation”. Presented at the 8th International Self-Determination Theory Conference, Florida, Orlando.
    PUB
     
  • [11]
    2023 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2984680
    Großmann, N., Wilde, M., Kaiser, L. - M., Kleinert, S., Tunnat, B. A., and Kirchhoff, T. (2023).“Developing and testing a questionnaire to assess students’ autonomy need strength”. Presented at the 8th International Self-Determination Theory Conference, Orlando, Florida.
    PUB
     
  • [10]
    2023 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2981609
    Kleinert, S., Großmann, N., Kaiser, L. - M., Kirchhoff, T., and Wilde, M. (2023).“Enhancing students‘ intrinsic motivation by using digital incremental scaffolds during experimentation in biology class”. Presented at the 8th International Self-Determination Theory Conference, Orlando, Florida.
    PUB
     
  • [9]
    2023 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2978808
    Kaiser, L. - M., Stiller, C., and Wilde, M. (2023). “Oh, no – That’s Disgusting! Influence of Disgust and Different Teaching Methods on Students’ State of Interest” in Fostering Scientific Citizenship in an Uncertain World. Selected Papers from the ESERA 2021 Conference, Carvalho, G. S., Afonso, A. S. C., and Anastácio, Z. F. C. eds. Contributions from Science Education Research, vol. 13, (Cham: Springer), 117-134.
    PUB | DOI
     
  • [8]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965591 OA
    Großmann, N., Kaiser, L. - M., Salim, B., Ahmed, A. - K., and Wilde, M. (2021). Jahrgangsstufenspezifischer Vergleich der motivationalen Regulation im Biologieunterricht und des individuellen Interesses an biologischen Themen von Schülerinnen und Schülern der Sekundarstufe I. Zeitschrift für Didaktik der Biologie (ZDB) - Biologie Lehren und Lernen 25, 134–153.
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.)
     
  • [7]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2959057 OA
    Kaiser, L. - M., Besa, K. - S., Wilde, M., and Großmann, N. (2021). Eine mehrdimensionale Betrachtung des Druckerlebens von Schüler*innen der Sekundarstufe II aus der Perspektive der Selbstbestimmungstheorie. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 24, 1401–1427.
    PUB | PDF | DOI | WoS
     
  • [6]
    2021 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2962766
    Kaiser, L. - M., Stiller, C., and Wilde, M. (2021).“Oh no, that's disgusting! Influence of disgust and different teaching methods on students' interest”. Presented at the 14th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), University of Minho, Braga, Portugal (online).
    PUB
     
  • [5]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2946723
    Kaiser, L. - M., Großmann, N., and Wilde, M. (2020). The relationship between students’ motivation and their perceived amount of basic psychological need satisfaction – a differentiated investigation of students’ quality of motivation regarding biology. International Journal of Science Education.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [4]
    2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2955984
    Eckes, A., Kaiser, L. - M., and Wilde, M. (2019).“Evaluating the relative autonomy continuum in two samples of German biology students”.
    PUB
     
  • [3]
    2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935988
    Kaiser, L. - M., Großmann, N., and Wilde, M. (2019).“Learning and teaching motivation. Empirical investigation of students and teachers motivational interdependencies in German biology classes”. Presented at the 7th International Self-Determination Theory Conference, Egmond aan Zee.
    PUB
     
  • [2]
    2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932027
    Großmann, N., Kaiser, L. - M., Fries, S., and Wilde, M. (2018).“Selbstbestimmte Motivationsqualitäten im Biologieunterricht – Evaluation einer Maßnahme zur Professionalisierung von angehenden Biologielehrkräften im Bereich der Autonomieförderung”. Presented at the 83. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF).
    PUB
     
  • [1]
    2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2918692
    Kaiser, L. - M., Großmann, N., and Wilde, M. (2018).“Lehr- und Lernmotivation im Biologieunterricht”. Presented at the 20. Frühjahrsschule der Fachsektion Didaktik der Biologie, Köln.
    PUB
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung