14 Publikationen
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2978811Kaiser, L.-M., et al., 2023. Dissection in biology education compared to alternative methods in terms of their influence on students' emotional qualities of experience. Frontiers in Psychology, 14: 1138273.PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2023 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2984682Kaiser, L.-M., et al., 2023. Motivational profiles in biology education and a respective comparison in terms of students’ basic need satisfaction and perceived pressure. Presented at the 8th International Self-Determination Theory Conference, Orlando, Florida.PUB
-
2023 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2984681Kirchhoff, T., et al., 2023. Development of a German short scale to assess students’ perceived competence during experimentation. Presented at the 8th International Self-Determination Theory Conference, Florida, Orlando.PUB
-
2023 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2984680Großmann, N., et al., 2023. Developing and testing a questionnaire to assess students’ autonomy need strength. Presented at the 8th International Self-Determination Theory Conference, Orlando, Florida.PUB
-
2023 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2981609Kleinert, S., et al., 2023. Enhancing students‘ intrinsic motivation by using digital incremental scaffolds during experimentation in biology class. Presented at the 8th International Self-Determination Theory Conference, Orlando, Florida.PUB
-
2023 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2978808Kaiser, L.-M., Stiller, C., & Wilde, M., 2023. Oh, no – That’s Disgusting! Influence of Disgust and Different Teaching Methods on Students’ State of Interest. In G. S. Carvalho, A. S. C. Afonso, & Z. F. C. Anastácio, eds. Fostering Scientific Citizenship in an Uncertain World. Selected Papers from the ESERA 2021 Conference. Contributions from Science Education Research. no.13 Cham: Springer, pp. 117-134.PUB | DOI
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965591Großmann, N., et al., 2021. Jahrgangsstufenspezifischer Vergleich der motivationalen Regulation im Biologieunterricht und des individuellen Interesses an biologischen Themen von Schülerinnen und Schülern der Sekundarstufe I. Zeitschrift für Didaktik der Biologie (ZDB) - Biologie Lehren und Lernen, 25, p 134–153.PUB | PDF | DOI | Download (ext.)
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2959057Kaiser, L.-M., et al., 2021. Eine mehrdimensionale Betrachtung des Druckerlebens von Schüler*innen der Sekundarstufe II aus der Perspektive der Selbstbestimmungstheorie. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 24, p 1401–1427.PUB | PDF | DOI | WoS
-
2021 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2962766Kaiser, L.-M., Stiller, C., & Wilde, M., 2021. Oh no, that's disgusting! Influence of disgust and different teaching methods on students' interest. Presented at the 14th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), University of Minho, Braga, Portugal (online).PUB
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2946723Kaiser, L.-M., Großmann, N., & Wilde, M., 2020. The relationship between students’ motivation and their perceived amount of basic psychological need satisfaction – a differentiated investigation of students’ quality of motivation regarding biology. International Journal of Science Education.PUB | DOI | WoS
-
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2955984Eckes, A., Kaiser, L.-M., & Wilde, M., 2019. Evaluating the relative autonomy continuum in two samples of German biology students.PUB
-
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935988Kaiser, L.-M., Großmann, N., & Wilde, M., 2019. Learning and teaching motivation. Empirical investigation of students and teachers motivational interdependencies in German biology classes. Presented at the 7th International Self-Determination Theory Conference, Egmond aan Zee.PUB
-
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932027Großmann, N., et al., 2018. Selbstbestimmte Motivationsqualitäten im Biologieunterricht – Evaluation einer Maßnahme zur Professionalisierung von angehenden Biologielehrkräften im Bereich der Autonomieförderung. Presented at the 83. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF)PUB
-
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2918692Kaiser, L.-M., Großmann, N., & Wilde, M., 2018. Lehr- und Lernmotivation im Biologieunterricht. Presented at the 20. Frühjahrsschule der Fachsektion Didaktik der Biologie, Köln.PUB