15 Publikationen
-
2024 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2988803Wünsche, S., Kaiser, L.-M., Wilde, M.: Der Einfluss des wahrgenommenen Ekels bei der Sektion eines Schweineauges auf die intrinsische Motivation. Presented at the 25. Frühjahrsschule der Fachsektion Didaktik der Biologie, Lüneburg (2024).PUB
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2978811Kaiser, L.-M., Polte, S., Kirchhoff, T., Großmann, N., Wilde, M.: Dissection in biology education compared to alternative methods in terms of their influence on students' emotional qualities of experience. Frontiers in Psychology. 14, : 1138273 (2023).PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2023 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2984682Kaiser, L.-M., Kirchhoff, T., Kleinert, S., Wilde, M., Großmann, N.: Motivational profiles in biology education and a respective comparison in terms of students’ basic need satisfaction and perceived pressure. Presented at the 8th International Self-Determination Theory Conference, Orlando, Florida (2023).PUB
-
2023 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2984681Kirchhoff, T., Wilde, M., Kaiser, L.-M., Kleinert, S., Großmann, N.: Development of a German short scale to assess students’ perceived competence during experimentation. Presented at the 8th International Self-Determination Theory Conference, Florida, Orlando (2023).PUB
-
2023 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2984680Großmann, N., Wilde, M., Kaiser, L.-M., Kleinert, S., Tunnat, B.A., Kirchhoff, T.: Developing and testing a questionnaire to assess students’ autonomy need strength. Presented at the 8th International Self-Determination Theory Conference, Orlando, Florida (2023).PUB
-
2023 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2981609Kleinert, S., Großmann, N., Kaiser, L.-M., Kirchhoff, T., Wilde, M.: Enhancing students‘ intrinsic motivation by using digital incremental scaffolds during experimentation in biology class. Presented at the 8th International Self-Determination Theory Conference, Orlando, Florida (2023).PUB
-
2023 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2978808Kaiser, L.-M., Stiller, C., Wilde, M.: Oh, no – That’s Disgusting! Influence of Disgust and Different Teaching Methods on Students’ State of Interest. In: Carvalho, G.S., Afonso, A.S.C., and Anastácio, Z.F.C. (eds.) Fostering Scientific Citizenship in an Uncertain World. Selected Papers from the ESERA 2021 Conference. Contributions from Science Education Research. 13, p. 117-134. Springer, Cham (2023).PUB | DOI
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965591Großmann, N., Kaiser, L.-M., Salim, B., Ahmed, A.-K., Wilde, M.: Jahrgangsstufenspezifischer Vergleich der motivationalen Regulation im Biologieunterricht und des individuellen Interesses an biologischen Themen von Schülerinnen und Schülern der Sekundarstufe I. Zeitschrift für Didaktik der Biologie (ZDB) - Biologie Lehren und Lernen. 25, 134–153 (2021).PUB | PDF | DOI | Download (ext.)
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2959057Kaiser, L.-M., Besa, K.-S., Wilde, M., Großmann, N.: Eine mehrdimensionale Betrachtung des Druckerlebens von Schüler*innen der Sekundarstufe II aus der Perspektive der Selbstbestimmungstheorie. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. 24, 1401–1427 (2021).PUB | PDF | DOI | WoS
-
2021 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2962766Kaiser, L.-M., Stiller, C., Wilde, M.: Oh no, that's disgusting! Influence of disgust and different teaching methods on students' interest. Presented at the 14th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), University of Minho, Braga, Portugal (online) (2021).PUB
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2946723Kaiser, L.-M., Großmann, N., Wilde, M.: The relationship between students’ motivation and their perceived amount of basic psychological need satisfaction – a differentiated investigation of students’ quality of motivation regarding biology. International Journal of Science Education. (2020).PUB | DOI | WoS
-
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2955984Eckes, A., Kaiser, L.-M., Wilde, M.: Evaluating the relative autonomy continuum in two samples of German biology students. (2019).PUB
-
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935988Kaiser, L.-M., Großmann, N., Wilde, M.: Learning and teaching motivation. Empirical investigation of students and teachers motivational interdependencies in German biology classes. Presented at the 7th International Self-Determination Theory Conference, Egmond aan Zee (2019).PUB
-
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932027Großmann, N., Kaiser, L.-M., Fries, S., Wilde, M.: Selbstbestimmte Motivationsqualitäten im Biologieunterricht – Evaluation einer Maßnahme zur Professionalisierung von angehenden Biologielehrkräften im Bereich der Autonomieförderung. Presented at the 83. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) (2018).PUB
-
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2918692Kaiser, L.-M., Großmann, N., Wilde, M.: Lehr- und Lernmotivation im Biologieunterricht. Presented at the 20. Frühjahrsschule der Fachsektion Didaktik der Biologie, Köln (2018).PUB