14 Publikationen

Alle markieren

  • [14]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2978811 OA
    Kaiser, L. - M.; Polte, S.; Kirchhoff, T.; Großmann, N.; Wilde, M. (2023): Dissection in biology education compared to alternative methods in terms of their influence on students' emotional qualities of experience Frontiers in Psychology,14:1138273
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [13]
    2023 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2984682
    Kaiser, L. - M.; Kirchhoff, T.; Kleinert, S.; Wilde, M.; Großmann, N. (2023): Motivational profiles in biology education and a respective comparison in terms of students’ basic need satisfaction and perceived pressure.
    PUB
     
  • [12]
    2023 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2984681
    Kirchhoff, T.; Wilde, M.; Kaiser, L. - M.; Kleinert, S.; Großmann, N. (2023): Development of a German short scale to assess students’ perceived competence during experimentation.
    PUB
     
  • [11]
    2023 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2984680
    Großmann, N.; Wilde, M.; Kaiser, L. - M.; Kleinert, S.; Tunnat, B. A.; Kirchhoff, T. (2023): Developing and testing a questionnaire to assess students’ autonomy need strength.
    PUB
     
  • [10]
    2023 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2981609
    Kleinert, S.; Großmann, N.; Kaiser, L. - M.; Kirchhoff, T.; Wilde, M. (2023): Enhancing students‘ intrinsic motivation by using digital incremental scaffolds during experimentation in biology class.
    PUB
     
  • [9]
    2023 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2978808
    Kaiser, L. - M.; Stiller, C.; Wilde, M. (2023): Oh, no – That’s Disgusting! Influence of Disgust and Different Teaching Methods on Students’ State of Interest. In: Graça S. Carvalho; Ana Sofia Cavadas Afonso; Zélia Ferreira Caçador Anastácio (Hrsg.): Fostering Scientific Citizenship in an Uncertain World. Selected Papers from the ESERA 2021 Conference. Cham: Springer. (Contributions from Science Education Research, 13). S. 117-134.
    PUB | DOI
     
  • [8]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965591 OA
    Großmann, N.; Kaiser, L. - M.; Salim, B.; Ahmed, A. - K.; Wilde, M. (2021): Jahrgangsstufenspezifischer Vergleich der motivationalen Regulation im Biologieunterricht und des individuellen Interesses an biologischen Themen von Schülerinnen und Schülern der Sekundarstufe I Zeitschrift für Didaktik der Biologie (ZDB) - Biologie Lehren und Lernen,25: 134–153.
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.)
     
  • [7]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2959057 OA
    Kaiser, L. - M.; Besa, K. - S.; Wilde, M.; Großmann, N. (2021): Eine mehrdimensionale Betrachtung des Druckerlebens von Schüler*innen der Sekundarstufe II aus der Perspektive der Selbstbestimmungstheorie Zeitschrift für Erziehungswissenschaft,24: 1401–1427.
    PUB | PDF | DOI | WoS
     
  • [6]
    2021 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2962766
    Kaiser, L. - M.; Stiller, C.; Wilde, M. (2021): Oh no, that's disgusting! Influence of disgust and different teaching methods on students' interest.
    PUB
     
  • [5]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2946723
    Kaiser, L. - M.; Großmann, N.; Wilde, M. (2020): The relationship between students’ motivation and their perceived amount of basic psychological need satisfaction – a differentiated investigation of students’ quality of motivation regarding biology International Journal of Science Education
    PUB | DOI | WoS
     
  • [4]
    2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2955984
    Eckes, A.; Kaiser, L. - M.; Wilde, M. (2019): Evaluating the relative autonomy continuum in two samples of German biology students.
    PUB
     
  • [3]
    2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935988
    Kaiser, L. - M.; Großmann, N.; Wilde, M. (2019): Learning and teaching motivation. Empirical investigation of students and teachers motivational interdependencies in German biology classes.
    PUB
     
  • [2]
    2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932027
    Großmann, N.; Kaiser, L. - M.; Fries, S.; Wilde, M. (2018): Selbstbestimmte Motivationsqualitäten im Biologieunterricht – Evaluation einer Maßnahme zur Professionalisierung von angehenden Biologielehrkräften im Bereich der Autonomieförderung.
    PUB
     
  • [1]
    2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2918692
    Kaiser, L. - M.; Großmann, N.; Wilde, M. (2018): Lehr- und Lernmotivation im Biologieunterricht.
    PUB
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung