14 Publikationen

Alle markieren

  • [14]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2978811 OA
    Kaiser, L.-M., Polte, S., Kirchhoff, T., Großmann, N. & Wilde, M. (2023). Dissection in biology education compared to alternative methods in terms of their influence on students' emotional qualities of experience. Frontiers in Psychology, 14: 1138273. doi:10.3389/fpsyg.2023.1138273.
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [13]
    2023 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2984682
    Kaiser, L.-M., Kirchhoff, T., Kleinert, S., Wilde, M. & Großmann, N. (2023). Motivational profiles in biology education and a respective comparison in terms of students’ basic need satisfaction and perceived pressure. Gehalten auf der 8th International Self-Determination Theory Conference.
    PUB
     
  • [12]
    2023 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2984681
    Kirchhoff, T., Wilde, M., Kaiser, L.-M., Kleinert, S. & Großmann, N. (2023). Development of a German short scale to assess students’ perceived competence during experimentation. Gehalten auf der 8th International Self-Determination Theory Conference.
    PUB
     
  • [11]
    2023 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2984680
    Großmann, N., Wilde, M., Kaiser, L.-M., Kleinert, S., Tunnat, B.A. & Kirchhoff, T. (2023). Developing and testing a questionnaire to assess students’ autonomy need strength. Gehalten auf der 8th International Self-Determination Theory Conference.
    PUB
     
  • [10]
    2023 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2981609
    Kleinert, S., Großmann, N., Kaiser, L.-M., Kirchhoff, T. & Wilde, M. (2023). Enhancing students‘ intrinsic motivation by using digital incremental scaffolds during experimentation in biology class. Gehalten auf der 8th International Self-Determination Theory Conference.
    PUB
     
  • [9]
    2023 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2978808
    Kaiser, L.-M., Stiller, C. & Wilde, M. (2023). Oh, no – That’s Disgusting! Influence of Disgust and Different Teaching Methods on Students’ State of Interest (Contributions from Science Education Research). In G.S. Carvalho, A.S.C. Afonso & Z.F.C. Anastácio (Hrsg.), Fostering Scientific Citizenship in an Uncertain World. Selected Papers from the ESERA 2021 Conference (S. 117-134). Cham: Springer. doi:10.1007/978-3-031-32225-9_8.
    PUB | DOI
     
  • [8]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965591 OA
    Großmann, N., Kaiser, L.-M., Salim, B., Ahmed, A.-K. & Wilde, M. (2021). Jahrgangsstufenspezifischer Vergleich der motivationalen Regulation im Biologieunterricht und des individuellen Interesses an biologischen Themen von Schülerinnen und Schülern der Sekundarstufe I. Zeitschrift für Didaktik der Biologie (ZDB) - Biologie Lehren und Lernen, 25, 134–153. Universität Bielefeld. doi:10.11576/ZDB-4095.
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.)
     
  • [7]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2959057 OA
    Kaiser, L.-M., Besa, K.-S., Wilde, M. & Großmann, N. (2021). Eine mehrdimensionale Betrachtung des Druckerlebens von Schüler*innen der Sekundarstufe II aus der Perspektive der Selbstbestimmungstheorie. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 24, 1401–1427. Springer Science and Business Media LLC. doi:10.1007/s11618-021-01056-x.
    PUB | PDF | DOI | WoS
     
  • [6]
    2021 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2962766
    Kaiser, L.-M., Stiller, C. & Wilde, M. (2021). Oh no, that's disgusting! Influence of disgust and different teaching methods on students' interest. Gehalten auf der 14th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA).
    PUB
     
  • [5]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2946723
    Kaiser, L.-M., Großmann, N. & Wilde, M. (2020). The relationship between students’ motivation and their perceived amount of basic psychological need satisfaction – a differentiated investigation of students’ quality of motivation regarding biology. International Journal of Science Education. Routledge. doi:10.1080/09500693.2020.1836690.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [4]
    2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2955984
    Eckes, A., Kaiser, L.-M. & Wilde, M. (2019). Evaluating the relative autonomy continuum in two samples of German biology students.
    PUB
     
  • [3]
    2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935988
    Kaiser, L.-M., Großmann, N. & Wilde, M. (2019). Learning and teaching motivation. Empirical investigation of students and teachers motivational interdependencies in German biology classes. Gehalten auf der 7th International Self-Determination Theory Conference.
    PUB
     
  • [2]
    2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932027
    Großmann, N., Kaiser, L.-M., Fries, S. & Wilde, M. (2018). Selbstbestimmte Motivationsqualitäten im Biologieunterricht – Evaluation einer Maßnahme zur Professionalisierung von angehenden Biologielehrkräften im Bereich der Autonomieförderung. Gehalten auf der 83. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF).
    PUB
     
  • [1]
    2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2918692
    Kaiser, L.-M., Großmann, N. & Wilde, M. (2018). Lehr- und Lernmotivation im Biologieunterricht. Gehalten auf der 20. Frühjahrsschule der Fachsektion Didaktik der Biologie.
    PUB
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung