14 Publikationen

Alle markieren

  • [14]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2978811 OA
    Kaiser L-M, Polte S, Kirchhoff T, Großmann N, Wilde M (2023)
    Dissection in biology education compared to alternative methods in terms of their influence on students' emotional qualities of experience.
    Frontiers in Psychology 14: 1138273.
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [13]
    2023 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2984682
    Kaiser L-M, Kirchhoff T, Kleinert S, Wilde M, Großmann N (2023)
    Motivational profiles in biology education and a respective comparison in terms of students’ basic need satisfaction and perceived pressure.
    Presented at the 8th International Self-Determination Theory Conference, Orlando, Florida.
    PUB
     
  • [12]
    2023 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2984681
    Kirchhoff T, Wilde M, Kaiser L-M, Kleinert S, Großmann N (2023)
    Development of a German short scale to assess students’ perceived competence during experimentation.
    Presented at the 8th International Self-Determination Theory Conference, Florida, Orlando.
    PUB
     
  • [11]
    2023 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2984680
    Großmann N, Wilde M, Kaiser L-M, Kleinert S, Tunnat BA, Kirchhoff T (2023)
    Developing and testing a questionnaire to assess students’ autonomy need strength.
    Presented at the 8th International Self-Determination Theory Conference, Orlando, Florida.
    PUB
     
  • [10]
    2023 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2981609
    Kleinert S, Großmann N, Kaiser L-M, Kirchhoff T, Wilde M (2023)
    Enhancing students‘ intrinsic motivation by using digital incremental scaffolds during experimentation in biology class.
    Presented at the 8th International Self-Determination Theory Conference, Orlando, Florida.
    PUB
     
  • [9]
    2023 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2978808
    Kaiser L-M, Stiller C, Wilde M (2023)
    Oh, no – That’s Disgusting! Influence of Disgust and Different Teaching Methods on Students’ State of Interest.
    In: Fostering Scientific Citizenship in an Uncertain World. Selected Papers from the ESERA 2021 Conference. Carvalho GS, Afonso ASC, Anastácio ZFC (Eds); Contributions from Science Education Research, 13. Cham: Springer: 117-134.
    PUB | DOI
     
  • [8]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965591 OA
    Großmann N, Kaiser L-M, Salim B, Ahmed A-K, Wilde M (2021)
    Jahrgangsstufenspezifischer Vergleich der motivationalen Regulation im Biologieunterricht und des individuellen Interesses an biologischen Themen von Schülerinnen und Schülern der Sekundarstufe I.
    Zeitschrift für Didaktik der Biologie (ZDB) - Biologie Lehren und Lernen 25: 134–153.
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.)
     
  • [7]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2959057 OA
    Kaiser L-M, Besa K-S, Wilde M, Großmann N (2021)
    Eine mehrdimensionale Betrachtung des Druckerlebens von Schüler*innen der Sekundarstufe II aus der Perspektive der Selbstbestimmungstheorie.
    Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 24: 1401–1427.
    PUB | PDF | DOI | WoS
     
  • [6]
    2021 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2962766
    Kaiser L-M, Stiller C, Wilde M (2021)
    Oh no, that's disgusting! Influence of disgust and different teaching methods on students' interest.
    Presented at the 14th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), University of Minho, Braga, Portugal (online).
    PUB
     
  • [5]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2946723
    Kaiser L-M, Großmann N, Wilde M (2020)
    The relationship between students’ motivation and their perceived amount of basic psychological need satisfaction – a differentiated investigation of students’ quality of motivation regarding biology.
    International Journal of Science Education.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [4]
    2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2955984
    Eckes A, Kaiser L-M, Wilde M (2019)
    Evaluating the relative autonomy continuum in two samples of German biology students.
    PUB
     
  • [3]
    2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935988
    Kaiser L-M, Großmann N, Wilde M (2019)
    Learning and teaching motivation. Empirical investigation of students and teachers motivational interdependencies in German biology classes.
    Presented at the 7th International Self-Determination Theory Conference, Egmond aan Zee.
    PUB
     
  • [2]
    2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932027
    Großmann N, Kaiser L-M, Fries S, Wilde M (2018)
    Selbstbestimmte Motivationsqualitäten im Biologieunterricht – Evaluation einer Maßnahme zur Professionalisierung von angehenden Biologielehrkräften im Bereich der Autonomieförderung.
    Presented at the 83. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF).
    PUB
     
  • [1]
    2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2918692
    Kaiser L-M, Großmann N, Wilde M (2018)
    Lehr- und Lernmotivation im Biologieunterricht.
    Presented at the 20. Frühjahrsschule der Fachsektion Didaktik der Biologie, Köln.
    PUB
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung