11 Publikationen

Alle markieren

  • [11]
    2019 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2936642 OA
    Reich-Stiebert, N. (2019). Acceptance and Applicability of Educational Robots. Evaluating Factors Contributing to a Successful Introduction of Social Robots into Education. Bielefeld: Universität Bielefeld. doi:10.4119/unibi/2936642.
    PUB | PDF | DOI
     
  • [10]
    2019 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2936786
    Reich-Stiebert, N., Eyssel, F.A. & Hohnemann, C. (2019). Exploring University students’ preferences for educational robot design by means of a user-centered design approach. International Journal of Social Robotics, 12(1), 227-237. Springer. doi:10.1007/s12369-019-00554-7.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [9]
    2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933295
    Reich-Stiebert, N., Eyssel, F.A. & Hohnemann, C. (2019). Involve the user! Changing attitudes toward robots by user participation in a robot prototyping process. Computers in Human Behavior, 91, 290-296. Elsevier. doi:10.1016/j.chb.2018.09.041.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [8]
    2017 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909011
    Reich-Stiebert, N. & Eyssel, F.A. (2017). (Ir)relevance of Gender? On the Influence of Gender Stereotypes on Learning with a Robot. In B. Mutlu & M. Tscheligi (Hrsg.), Proceedings of the 2017 ACM/IEEE International Conference on Human-Robot Interaction (HRI 2017) (S. 166-176). New York, USA: ACM. doi:10.1145/2909824.3020242.
    PUB | DOI
     
  • [7]
    2016 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2906754
    Reich-Stiebert, N. & Eyssel, F.A. (2016). Robots in the classroom: What teachers think about teaching and learning with education robots (Lecture Notes in Artificial Intelligence (LNAI). In A. Agah, J.-J. Cabibihan, A.M. Howard, M.A. Salichs & H. He (Hrsg.), Social Robotics (S. 671-680). Gehalten auf der 8th International Conference (ICSR 2016), Berlin/Heidelberg: Springer. doi:10.1007/978-3-319-47437-3_66.
    PUB | DOI
     
  • [6]
    2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2901031
    Reich-Stiebert, N. & Eyssel, F.A. (2015). Learning with educational companion robots? Toward attitudes on education robots, predictors of attitudes, and application potentials for education robots. International Journal of Social Robotics, 7(5), 875-888. Springer. doi:10.1007/s12369-015-0308-9.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [5]
    2015 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2907010
    Reich-Stiebert, N. & Eyssel, F.A. (2015). Do people want to learn with robots? Investigating attitudes toward education robots (Poster). Gehalten auf der 15. Tagung der Fachgruppe Sozialpsychologie, Potsdam.
    PUB
     
  • [4]
    2014 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2907165
    Reich-Stiebert, N. (2014). Robots in education. Cooperative language learning with education robots. Gehalten auf der 11th Workshop of the Fachgruppe Sozialpsychologie for doctoral students of Social Psychology.
    PUB
     
  • [3]
    2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2906752
    Reich, N. & Eyssel, F.A. (2013). Attitudes towards service robots in domestic environments: The role of personality characteristics, individual interests, and demographic variables. Paladyn, Journal of Behavioral Robotics, 4(2), 123-130. de Gruyter. doi:10.2478/pjbr-2013-0014.
    PUB | DOI
     
  • [2]
    2013 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2907019
    Reich-Stiebert, N. & Eyssel, F.A. (2013). Leben mit Robotern – Eine Online-Befragung im deutschen Sprachraum zur Akzeptanz von Servicerobotern im Alltag (Poster). Gehalten auf der 14. Tagung der Fachgruppe Sozialpsychologie.
    PUB
     
  • [1]
    2012 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2907068
    Eyssel, F.A. & Reich-Stiebert, N. (2012). Effects of loneliness priming on anthropomorphic inferences about a social robot. In A. Bröder, E. Erdfelder, B.E. Hilbig, T. Meiser, R.F. Pohl & D. Stahlberg (Hrsg.), Abstracts of the 54. Tagung experimentell arbeitender Psychologen (TeaP 2012). Gehalten auf der 54. Tagung experimentell arbeitender Psychologen (TeaP 2012), Lengerich: Pabst Science Publishers.
    PUB
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung