7 Publikationen

Alle markieren

  • [7]
    2024 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2986277 OA
    Kabelege, E.; Kirika, A.; Nkuba, M.; Hermenau, K.; Schreiber, A.; Hoeffler, A.; Hecker, T. (2024): Improving Parent-Child Interaction and Reducing Parental Violent Discipline - a Multi-Informant Multi-Method Pilot Feasibility Study of a School-Based Intervention JOURNAL OF FAMILY VIOLENCE
    PUB | PDF | DOI | WoS
     
  • [6]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2964929
    Kirika, A.; Hecker, T. (2022): Interaction Competencies with Children - Development and Theory of Change of a Preventative Intervention for Teachers in the Context of Socially Accepted Violence Verhaltenstherapie
    PUB | DOI | WoS
     
  • [5]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2964336
    Kirika, A.; Hecker, T. (2022): Interaction Competencies with Children – Entwicklung und Wirkmechanismen einer präventiven Intervention für Lehrkräfte im Kontext gesellschaftlich akzeptierter Gewalt Verhaltenstherapie
    PUB | DOI | WoS
     
  • [4]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2963293
    Scharpf, F.; Kızıltepe, R.; Kirika, A.; Hecker, T. (2022): A Systematic Review of the Prevalence and Correlates of Emotional Violence by Teachers Trauma, Violence, & Abuse,152483802211025
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [3]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2962924
    Mkinga, G.; Kirika, A.; Nkuba, M.; Mgode, S.; Huth, M.; Hecker, T. (2022): Caregiver-specific factors and orphanage-context factors contributing to maltreatment of children in institutional care: A multi-level analysis of 24 orphanages in Tanzania Developmental Child Welfare,4:(2):251610322210999
    PUB | DOI
     
  • [2]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958601 OA
    Scharpf, F.; Kirika, A.; Masath, F. B.; Mkinga, G.; Ssenyonga, J.; Nyarko-Tetteh, E.; Nkuba, M.; Karikari, A. K.; Hecker, T. (2021): Reducing physical and emotional violence by teachers using the intervention Interaction Competencies with Children – for Teachers (ICC-T): study protocol of a multi-country cluster randomized controlled trial in Ghana, Tanzania, and Uganda BMC Public Health,21:(1):1930
    PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [1]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958341 OA
    Hecker, T.; Mkinga, G.; Kirika, A.; Nkuba, M.; Preston, J.; Hermenau, K. (2021): Preventing maltreatment in institutional care: A cluster-randomized controlled trial in East Africa Preventive Medicine Reports,24:101593
    PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung