7 Publikationen

Alle markieren

  • [7]
    2024 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2986277 OA
    E. Kabelege, A. Kirika, M. Nkuba, K. Hermenau, A. Schreiber, A. Hoeffler, and T. Hecker, “Improving Parent-Child Interaction and Reducing Parental Violent Discipline - a Multi-Informant Multi-Method Pilot Feasibility Study of a School-Based Intervention”, JOURNAL OF FAMILY VIOLENCE, 2024.
    PUB | PDF | DOI | WoS
     
  • [6]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2964929
    A. Kirika, and T. Hecker, “Interaction Competencies with Children - Development and Theory of Change of a Preventative Intervention for Teachers in the Context of Socially Accepted Violence”, Verhaltenstherapie, 2022.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [5]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2964336
    A. Kirika, and T. Hecker, “Interaction Competencies with Children – Entwicklung und Wirkmechanismen einer präventiven Intervention für Lehrkräfte im Kontext gesellschaftlich akzeptierter Gewalt”, Verhaltenstherapie, 2022.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [4]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2963293
    F. Scharpf, R. Kızıltepe, A. Kirika, and T. Hecker, “A Systematic Review of the Prevalence and Correlates of Emotional Violence by Teachers”, Trauma, Violence, & Abuse, 2022, : 152483802211025.
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [3]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2962924
    G. Mkinga, A. Kirika, M. Nkuba, S. Mgode, M. Huth, and T. Hecker, “Caregiver-specific factors and orphanage-context factors contributing to maltreatment of children in institutional care: A multi-level analysis of 24 orphanages in Tanzania”, Developmental Child Welfare, 2022, 4, : 251610322210999.
    PUB | DOI
     
  • [2]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958601 OA
    F. Scharpf, A. Kirika, F. B. Masath, G. Mkinga, J. Ssenyonga, E. Nyarko-Tetteh, M. Nkuba, A. K. Karikari, and T. Hecker, “Reducing physical and emotional violence by teachers using the intervention Interaction Competencies with Children – for Teachers (ICC-T): study protocol of a multi-country cluster randomized controlled trial in Ghana, Tanzania, and Uganda”, BMC Public Health, 2021, 21, : 1930.
    PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [1]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958341 OA
    T. Hecker, G. Mkinga, A. Kirika, M. Nkuba, J. Preston, and K. Hermenau, “Preventing maltreatment in institutional care: A cluster-randomized controlled trial in East Africa”, Preventive Medicine Reports, 2021, 24, : 101593.
    PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung