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    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2953373 OA
    Stummer C, Lüpke L, Günther M. Beaming market simulation to the future by combining agent-based modeling with scenario analysis. Journal of Business Economics. 2021;91(9):1469-1497.
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.)
     
  • [10]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944239 OA
    Backs S, Jahnke H, Lüpke L, Stücken M, Stummer C. Traditional versus fast fashion supply chains in the apparel industry: An agent-based simulation approach. Annals of Operations Research. 2021;305(1-2):487-512.
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS
     
  • [9]
    2020 | Dissertation | PUB-ID: 2954322
    Lüpke L. Agentenbasierte Marktsimulation zur Planung der Einführung von Innovationen. Bielefeld: Universität Bielefeld; 2020.
    PUB
     
  • [8]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944744
    Klein M, Lüpke L, Günther M. Home charging and electric vehicle diffusion: Agent-based simulation using choice-based conjoint data. Transportation Research Part D: Transport and Environment. 2020;88:102475.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [7]
    2020 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2942467
    Backs S, Jahnke H, Lüpke L, Stücken M, Stummer C. Supply Chain Strategies of the Apparel Industry in Research: A Literature Review. Social Science Research Network; 2020.
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  • [6]
    2018 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2917459
    Günther M, Klein M, Lüpke L. An Agent-Based Simulation Using Conjoint Data: The Case of Electric Vehicles in Germany. In: Kliewer N, Ehmke J, Borndörfer R, Gesellschaft für Operations-Research, eds. Operations Research Proceedings 2017. Cham: Springer; 2018: 595-601.
    PUB | DOI
     
  • [5]
    2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919207
    Stummer C, Lüpke L, Backs S, Günther M. Agentenbasierte Marktsimulation – ein Spezialwerkzeug. In: Siebe A, ed. Die Zukunft vorausdenken und gestalten. Stärkung der Strategiekompetenz im Spitzencluster it’s OWL. Lösungen aus dem Spitzencluster it's OWL. Berlin: Springer Vieweg; 2018: 125-142.
    PUB | DOI
     
  • [4]
    2017 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2908092 OA
    Günther M, Lüpke L, Stummer C. Cross-over between scenario analysis and agent-based market simulation for technology planning. In: Proceedings of the Portland International Conference on Management of Engineering and Technology (PICMET). Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE); 2017: 1-9.
    PUB | PDF | DOI
     
  • [3]
    2015 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2765941
    Stummer C, Lüpke L, Günther M. Intelligente Produkte, Zukunftsszenarien und Agenten: Eine Marktsimulation zur Entscheidungsunterstützung bei der strategischen Technologieplanung. In: Gausemeier J, ed. Vorausschau und Technologieplanung: 11. Symposium für Vorausschau und Technologieplanung. HNI-Verlagsschriftenreihe. Vol 347. Paderborn: Heinz-Nixdorf-Institut; 2015: 449-470.
    PUB
     
  • [2]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2637558
    Schindler D, Lüpke L, Decker R. Estimating True Ratings from Online Consumer Reviews. In: Gaul W, Geyer-Schulz A, Baba Y, Okada A, eds. German-Japanese Interchange of Data Analysis Results. Studies in Classification, Data Analysis, and Knowledge Organization. Berlin: Springer; 2013: 235-252.
    PUB
     
  • [1]
    2010 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 1923139
    Schindler D, Lüpke L. Preference analysis for durable goods. Some remarks on data consistency and empirical results. Presented at the GfKl - CLADAG 2010, University of Florence, Italy.
    PUB
     

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